redsword Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) hei jeg er en ussel 18 åring som har en kassa jobb på Coop Mega her i Oppdal jeg har gått GK Elektro å VKI Elektronikk/IKT Driftsfag. Nå går jeg alltså VKII Almenn Påbygg. jeg liker å drive med pc'er, men finnes det ledige jobber? Nei. så, er det noen som har noen tips til en "såkalt" viderekommen Data gutt? har holdt på med PC'er siden jeg var liten unge. MVH Cato Alexander. Endret 1. februar 2007 av redsword Lenke til kommentar
Daggie Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hvorfor ikke ta en lengre utdaning? Det er jo alltid et alternativ. Få jobber? Sånn er det ikke her i Bergen i hvertfall, såvidt jeg vet. Et annet alternativ er jo å ta et nytt år med elektro (2 klasse) og så begynne i lære, der må det være muligheter. Ellers vet jeg ikke hvordan jeg kan hjelpe deg, desverre. Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Det er nå slik at jobbene kommer ikke av seg selv. I dagens marked må man ikke bare kunne det, men må bevise det (fagbrev, sertifiseringer, kurs, utdanning) Som han andre sier, du har jo muligheter med videre utdanning innen Elektro, og du kan gå ut i lære innen IKT-Driftsfag. Etterspørslen etter elektriker er jo stor, etter slik jeg har skjønt det. Til og med offshore. Mangen går ut i lære som montør, og har så og sikret seg jobb etter på. Kanskje telefon support, ol. Er jobben for deg, som stadig er under utdanning (deltidsjobb) i bredbånd selskaper og ligende. Som du sier, kassa på coop er lite fristende! Lenke til kommentar
redsword Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 hehe ja. Kassa på coop er ikke morsomt, men penger henter vi. men nok om det. Telefon Support ja, det høres litt interesant ut, jeg får søke litt i rundt å se hva som kan komme opp Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 hei jeg er en ussel 18 åring som har en kassa jobb på Coop Mega her i Oppdal jeg har gått GK Elektro å VKI Elektronikk/IKT Driftsfag. Nå går jeg alltså VKII Almenn Påbygg. jeg liker å drive med pc'er, men finnes det ledige jobber? Nei. så, er det noen som har noen tips til en "såkalt" viderekommen Data gutt? har holdt på med PC'er siden jeg var liten unge. MVH Cato Alexander. 7833964[/snapback] Har du gått et fullt år på VK1 IKT Driftsfag? Fikk du fagbrev eller tok du ikke læretiden? Alle jobbintervju eg har vært på har alltid satt pris på slike papirer. Selv om eg er åpen og ærlig og sier at det var lite eg fikk ut av selve skoleåret tilfører eg alltid at de 2 praksisårene var gull verdt. Og samtidig viser det arbeidserfaring innen yrket og da er det alltid lettere å få jobb. Og de intervjuene eg har vært på har ikke alltid hatt relevans til hverken skoleåret eller læretiden, men fagbrevet viser uansett sitt. Og hva liker du å jobbe med? Det at du har holdt på med pc siden du var liten gutt er lite beskrivende og hjelper ikke akkurat med å finne noe som passer. Dette er et yrke som har blitt veldig mye likt frisøryrket. Mange om beinet, mange som driver på si og de med utdanning/fagbrev har mer å vise til. Lenke til kommentar
redsword Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 jeg fullførte VKI ja. men jeg tok ikke lærlingtiden, det var ganske dumt av meg. jeg liker å jobbe med PC'er, data språk å lignende. men mer praksis med data. Lenke til kommentar
streamab Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Hei. den bedrift som jeg jobber i trenger hele tiden norske folk. Gå inn her og sök : http://www.stream.com/careers/res_forms/re...rm.asp?site=HEL Lenke til kommentar
bossmop Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Mitt beste forslag er at du starter med noe selv. Det er enkelt å opprette et enkeltmanns foretak og sette i gang med ett prosjekt. Jobb med det en stund og ikke gi opp. Det som forhåpentligvis skjer er at noen oppdager arbeidet ditt, ser hva du har gjort og på grunnlag av det nettverket du har klart å bygge deg opp vil du klare å få deg en ok jobb. Jeg kjenner flere som har benyttet denne taktikken med hell. Lenke til kommentar
redsword Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 det er ikke så dumt forslag det da driver på å fikser pc'er for folk her i bygden da. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 skjønner ikke hvordan folk klarer å ikke finne jobb innen IT nå... Jeg ble ringt opp senest for 15 min siden, fra noen som lurte på om jeg ville ha jobb, han sa "send mail hvis du trenger jobb senere" (fikk tilbud på jobben jeg har nå da ) er flere jobber enn jobbsøkere, noe som gjør at det er latterlig enkelt for tide å få tak i jobb. legg ut søknad på nettet, ring rundt... er mulig du må flytte for å få jobb da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå