JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Forsøker å konfigurere en Linksys bredbåndsruter (WRT54GS) mot Speedtouch 546T2 ruter som jeg har fått gjennom Telenor. Oppsettet burde være idiotsikkert med cd'en som følger med, men den gang ei.... På spørsmål om hvaslags tilkopling det er fra ISP svarer jeg etter beste kunnskap RASPPOE (eller deromkring) og legger inn brukernavn og passord (ja jeg har quadrisjekket dette). Alle lamper på Speedtouchen lyser som de skal, Linksys'en lyser som bruksanvisningen sier den skal. NIS 2006 har bedt meg godkjenne et par-tre tilkoplinger hvilket jeg har gjort. Programmet som konfigurerer klarer likevel ikke kople til internet......Hva gjør jeg galt? JILDG Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 546T2 er nok et routermodem. Du må enten sette dette i bridge og logge på med Linksys (PPPoE). Alternativt kan du åpne porter i speedtouch (se online.no) og sette opp linksys som ap/switch ved å slå av Linksys LAN - DHCP og ikke bruke WANporten. Lenke til kommentar
JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 la7dfa-com skrev: 546T2 er nok et routermodem.Du må enten sette dette i bridge og logge på med Linksys (PPPoE). Alternativt kan du åpne porter i speedtouch (se online.no) og sette opp linksys som ap/switch ved å slå av Linksys LAN - DHCP og ikke bruke WANporten. 7834069[/snapback] Takker for svar! Speedtouchen er et rutermodem, ja. Resten ble litt avansert for meg........Noen med "enklere" forslag der ute? Ville være rart om Telenor leverer et rutermodem som krever så mye konfigurasjon for å inngå i et trådløst nettverk? JILDG Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Du kan følge bruksanvisning for bridgemode her (da er alt åpent i Speedtouch): http://www.online.no/kundeservice/veiledni...6-oversikt.html Deretter logger du inn på Linksysrouteren og legger inn følgende på WAN settings: PPPoE brukernavn@online.no passord Endret 30. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 la7dfa-com skrev: Du kan følge bruksanvisning for bridgemode her (da er alt åpent i Speedtouch):http://www.online.no/kundeservice/veiledni...6-oversikt.html Deretter logger du inn på Linksysrouteren og legger inn følgende på WAN settings: PPPoE brukernavn@online.no passord 7834522[/snapback] Takk! Prøver imorgen........ JILDG Lenke til kommentar
Konge Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 "På spørsmål om hvaslags tilkopling det er fra ISP svarer jeg etter beste kunnskap RASPPOE (eller deromkring)" . Spørsmålet mitt er som følger : Fungerer internett når du plugger inn en nettverkskabel i modemet ? Nettop fordi jeg tror du snakker om at du skal legge til den Linksys routeren bak ett fungerende system hvor pc`n før har vert koblet til Speedtouch . Og da skal da man ikke velge RASPPOE men Dynamic/Dynamisk og la det være med det . Greitt man kan følge anvisningen som @la7dfa-com snakker om å sette opp Speedtouchen i bro men det hele koker igrunn ned til om det faktisk er alle brukere som faktisk har behov for disse "extragledene" da det ikke er alle som noen gang behøver mappe porter og sette regler i øst/vest . Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Under ISP-innstillinger sett Linksysboksen til å motta IP automatisk (DHCP), så er er du på plass. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg holdt på å svare på en annen post om portforwarding og mikset litt, så det de to siste sier er korrekt hvis du 'bare' skal på nett. Lenke til kommentar
JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 chrisege skrev: Under ISP-innstillinger sett Linksysboksen til å motta IP automatisk (DHCP), så er er du på plass. 7835179[/snapback] Du verden så enkelt........Takker og bukker!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå