burnination Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Jeg har en Dell 9200 med 2,13 ghz prosessor, 2 gb ram og 8800 GTX-grafikkort. Jeg skulle gjerne overklokket den litt, men så ser jeg her på forumet at dells hovedkort ikke er særlig klokkevillige, blant annet er det flere som hevder at BIOS er låst. Hadde ikke planer om det store overklokken, men opp mot E6600-nivå hadde vært fint Noen som vet om dette er tilfelle? Endret 30. januar 2007 av burnination Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Det er ikke mulig å overklokke i en original Dell-BIOS. Vet ikke om det finnes modifiserte BIOS'er, men det er jo verdt et google-søk. En annen (teoretisk) mulighet er å kjøpe en E4300 og prøve å få den til å kjøre på 533 MHz busshastighet. Det vil gi 2,4 GHz. Lignende har blitt gjort på Dell-laptoper, men jeg vet ikke om det er mulig i dette tilfellet... Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Du kan nok mest sansynelig ikke klokke den opp en eneste hz, så skal du klokke, så må du nok ha deg et nytt hovedkort, og kansje ram? Ramen som dell leverer er vel ikke av dene klokkevennelige ramen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå