Gå til innhold

brannmuren gjør meg gal! kan noen gi råd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Skjønner ikke helt dere som hjelper trådstarter her?

DrPlux kommer med kontrollspørsmålet:

Er det _din_ firewall du skal igjennom? Hvis ikke, bør du snakke med netverksadministrator.

Og trådstarter svarer:

det er det som er det store problemet her. bor jo på skole (internat) der nesten alt er steng pga. brannmuren. snakka med det #¤"%& rektoren, men ville ikke åpne, derfor jeg trenger noen program som kan komme meg igjennom igjen!

Dersom jeg var nettverksadmin på denne skolen/interatet ville jeg visst hva jeg skulle gjøre dersom uautorisert bruk av nett/software i mitt nett ble oppdaget.

Trådstarter:

Kjøp ditt eget abonett/eget utstyr og gjør da som du lyster.. eller overbevis skolen/nettverksansvarlig at den nettverkstilgangen du ønsker ikke er noe problem for sikkerheten.

Lenke til kommentar

Men kan jo faktisk være så enkelt som å komme seg inn på routeren og forwarde portene derfra da? :) (Mange som er så dumme og ikke har passord/brukernavn)

Men åssen porter er det du egentlig trenger, og hva er grunnen til at du skal åpne portene?

Lenke til kommentar
Men kan jo faktisk være så enkelt som å komme seg inn på routeren og forwarde portene derfra da? :)  (Mange som er så dumme og ikke har passord/brukernavn)

Men åssen porter er det du egentlig trenger, og hva er grunnen til at du skal åpne portene?

7841350[/snapback]

nei, det er bare noen vinduer som kommer opp, med en viss inloggingstid. går ikke ann å skifte på portene der fra. er alt fra nedlastingsprog. og spesiellt port 3724:)

Lenke til kommentar
Ok, men nå trenger jeg svar på litt av hvert her!

For det første, her er linken:

http://rapidshare.com/files/14265634/freed...131-01.exe.html

Trykk Free nederst og vent til den er ferdig med å telle ned.

Hvorfor trenger du å åpne porter egentlig?

7841403[/snapback]

trenger det for nesten alle nettsider! det er så forbanna plagsomt! bare jeg skal inn på rollingmag.com så blir det blocket!:s å nedlastningsprogrammer! +++!!

Lenke til kommentar
Gateway din finner du jo via:

Start-Kjør-Cmd-Ipconfig

Porter er vel den porten du skal åpne :)

7841803[/snapback]

var det jeg trodde jeg også men... litt små-stress program. så må bare få komme litt inn i det... dersom det er noen her som kan veldig mye om det da??

Lenke til kommentar

Hvis du mangler rettigheter til å omgå brannmuren så er som regel en grunn til at disse sperringene eksisterer. Vi ønsker ikke side opp og side ned med kreativitet for å omgå de sperrene som systemansvarlig har satt opp, for å gjøre jobben litt lettere for han så stenger jeg tråden før det kommer noen "bedre" tips.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...