Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

router til uTorrent bruk

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg har en CNet CWR-854 router med SOHO firmware. Det rare med denne firmwaren er at det ikke er den som skipes med hardwaren, for samtlige manualer til nedlasting fra produsent henviser til en annen firmware. Routeren ble kjøpt av Telenor sin installør i god tro. Men den har alltid vært skikkelig ustabil. Og etter at den brukes til uTorrent henger den seg hvert 2-3 minutt! Ingen overdrivelse. Svaret fra Telenor er "ustabil strøm". Kjører jeg uten router, rett på modemet fra GET, så er det aldri problemer. (For å klargjøre, jeg (GET) har overtatt routeren etter min far (telenor) da han åpenbart hadde ustabil strøm :)

Mitt spørsmål er derfor om det er noen innstillinger som kan bedre stabiliteten? Jeg kjører kun kablet oppkobling, wireless er avslått.

Mitt neste spørsmål er hva slags router som dere anbefaler hvis jeg må kjøpe ny? Jeg skal bruke den til spilling fra XBox360, uTorrent + standard saker. Firmwaren bør helst være intuituv/"idiotsikker" da jeg vet lite om nettverk.

Jeg har sett litt på Linksys http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314078

Vennlig hilsen

Jens

Endret av RimRod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er helt OK den Linksysrouteren du linker til.

Men ta en titt her og se på tabellen for max connections. http://www.smallnetbuilder.com/index.php?o...pper&Itemid=156

Når det gjelder utorrent så kan du prøve å begrense antall connections (globalt) til f.eks 50 i programmet. Reduser også upload til f.eks 60% av max.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar
  la7dfa-com skrev:
Den er helt OK den Linksysrouteren du linker til.

Når det gjelder utorrent så kan du prøve å begrense antall connections (globalt) til f.eks 50 i programmet.  Reduser også upload til f.eks 60% av max.

7834108[/snapback]

Ok. 700,- er i min prisklasse.

Har begrenset connections i uTorrent til 40 uten at det hjelp. Sikkert konspiratorisk, men jeg tror installatøren greide å kvitte seg med et problem da han solgte min far denne Cnet routeren.

Takk for svar!

Jens

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...