Gå til innhold

Skrekkeksempel på konsekvenser av piratvirksomhet


Kaiuss

Anbefalte innlegg

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=72415

 

Moralen er: for en gamer er piratvirksomhet som å pisse i buksa for å holde varmen; du blir god og varm med en gang, men jævlig kald etterhvert.

 

Er det så vanskelig å labbe ned i butikken og legge noen hundrelapper på disken hvis det er et spill man virkelig har lyst på da? Jeg begriper rett og slett ikke at folk syns det er greit å laste ned spill og annet materiale bare de har lett og trygg tilgang til det fra innenfor hjemmets fire vegger.

 

Edit: er det en unnskyldning at spill er så dyre og/eller at du har dårlig råd? Not. Er det en unnskyldning for å rappe en DVD-boks i en butikk at den burde ha kostet 299 istedet for 499?

Endret av Kaiuss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja nei eg gidder ikkje laste ned spill lenger, gjorde det masse før. Til PC vel og merke. Men liker å ha spillene fysisk i hylla,med cover og deilig manual til å sniffe på. Når eg går til innkjøp av eit spill ( som oftetst) har eg gjort litt research på det slik at eg veit at det vil appelere og gi meg neon heftige timer med underholdning. Etter at 360`en ramlet inn dørene for litt over 1 år siden har PC spillinga for allvor gått i dass.

 

Men altså, det å sniffe manualer kommer man ikkje uten om.

Lenke til kommentar
Ja nei eg gidder ikkje laste ned spill lenger, gjorde det masse før. Til PC vel og merke. Men liker å ha spillene fysisk i hylla,med cover og deilig manual til å sniffe på. Når eg går til innkjøp av eit spill ( som oftetst) har eg gjort litt research på det slik at eg veit at det vil appelere og gi meg neon heftige timer med underholdning. Etter at 360`en ramlet inn dørene for litt over 1 år siden har PC spillinga for allvor gått i dass.

 

Men altså, det å sniffe manualer kommer man ikkje uten om.

7833878[/snapback]

 

Snakker ikke til deg her Mala, men dette er en mer generell kommentar: å ikke gidde å laste ned fordi man liker å ha spillene fysisk i hylla (som jeg har sett flere angi som grunn til at de ikke laster ned lenger) er vel og bra, men hva med at nedlasting etter alt å dømme faktisk er skadelig for utviklingen av nye spill??

 

Piratkopiering er og blir FEIL, og det er merkelig at ikke flere tar den direkte konsekvensen av det.

Endret av Kaiuss
Lenke til kommentar

Helt enig med trådstarter.

 

Hvis det er et spill jeg lurer på om jeg har lyst skjekker jeg anmeldelser og lignende. Har jeg lyst på et spill stikker jeg i butikken og kjøper det. Liker å ha spillet fysisk i hylla. I siste, etter at jeg plukka opp 360 har det blitt en del spill.

 

Til dere som er for piratkopiering: Kan dere forklare meg moralen om at hvorfor underholdning skal være gratis?

Lenke til kommentar
Faktisk var nevnte spill kun tilgjengelig som nedlasting.

7834038[/snapback]

 

Er vel heller det enn piratkopiering som er problemet. Du har unntakene som STEAM og spillene til Valve, men fra det vi har sett de siste årene er markedet for å kjøpe spill over nett ennå relativt umodent.

 

Så vil tro det var satsningen på kun online-salg som var spikeren i kisten.

Lenke til kommentar
Folk skjønner vel ikke alvoret før vi sitter igjen med bare spill ala Fifa 2010 part 13 og Need for Speed : Hot Scooter pursuit ettersom alle små utviklere utenom EA har gått konkurs pga piratsvina.

7833779[/snapback]

 

Er ikke det også en positiv konsekvens; Folk kjøper *bare* spill de *vet* er gode..?

 

Jeg kjøper *alle* gode spill jeg spiller, som jeg laster ned eller kopierer...

Lenke til kommentar
Til dere som er for piratkopiering: Kan dere forklare meg moralen om at hvorfor underholdning skal være gratis?

7834029[/snapback]

Å nei å nei! nu har vi det moro helt gratis! huff og huff!

Kan du fortelle meg moralen om at underholdning skal koste penger? :roll:

 

Spillselskapene bør slutte å syte over privatkopiering og heller konsentrere seg om å lage produkter folk har lyst å kjøpe.

Lenke til kommentar
Faktisk var nevnte spill kun tilgjengelig som nedlasting.

7834038[/snapback]

 

Er vel heller det enn piratkopiering som er problemet. Du har unntakene som STEAM og spillene til Valve, men fra det vi har sett de siste årene er markedet for å kjøpe spill over nett ennå relativt umodent.

 

Så vil tro det var satsningen på kun online-salg som var spikeren i kisten.

7834053[/snapback]

 

Jepp. :hmm: Så igjen skal vi satse på at Sports Interactive bare driver og kødder her?? Går ut fra at du har lest artikkelen? Hva er det som gjør at du heller tror på din egen teori?

Lenke til kommentar
Til dere som er for piratkopiering: Kan dere forklare meg moralen om at hvorfor underholdning skal være gratis?

7834029[/snapback]

Å nei å nei! nu har vi det moro helt gratis! huff og huff!

Kan du fortelle meg moralen om at underholdning skal koste penger? :roll:

 

Spillselskapene bør slutte å syte over privatkopiering og heller konsentrere seg om å lage produkter folk har lyst å kjøpe.

7834117[/snapback]

 

Jamen, hva sitter du og poster i dette forumet for da? Dra bort til Sports Interactive med en gang, gjerne med gode idéer til spill som folk virkelig har lyst til å kjøpe! Tipper de brenner av inspirasjon til å sette igang med et nytt prosjekt akkurat nå. Bare husk på at du ikke får betalt for arbeidet ditt hvis folk ikke likte idéen din da.

Lenke til kommentar
"The sales in Scandinavia, that had pretty much kept the game going, dropped heavily, from our analysis of the situation, mainly due to the game getting hacked before release, and pirated," Jacobson explained.

 

 

Tror nok ikke det bare er piratkopiering som har skylden her.

 

Den nyeste versjonen som kom i høst, var bare tilgjengelig på digital download, og når du ikke har plass i butikkhyllene, selger du også mindre. Selv kjøpte jeg det over digital download, men det er nok mange som kunne tenkt seg å spille det men ikke er så inne i spillet som meg og skjekker sports interactive forumet og får med seg at det bare blir tilgjengelig. Skal vedde for at mange har gått og ventet på at 2007-versjonen skal dukke opp i butikkhyllene. Ikke har det blitt reklamert om så veldig mye heller. Hva kan man egentlig forvente?

Lenke til kommentar
Til dere som er for piratkopiering: Kan dere forklare meg moralen om at hvorfor underholdning skal være gratis?

7834029[/snapback]

Å nei å nei! nu har vi det moro helt gratis! huff og huff!

Kan du fortelle meg moralen om at underholdning skal koste penger? :roll:

 

Spillselskapene bør slutte å syte over privatkopiering og heller konsentrere seg om å lage produkter folk har lyst å kjøpe.

7834117[/snapback]

hvis spillet er moro er det vel verdt å kjøpe? Det er ihvertfall min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...