Jonas Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hei, Har et program som laster ned og benytter seg av et par filer i runtime, og ønsker samtidig at disse ikke skal være tilgjengelig for brukere. Hvordan kan jeg på en eller annen måte skjule de? Er det mulig å kjøre noe rett fra minne og på den måten slippe å i det hele tatt lagre de? Takker på forhånd! - Jonas Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Vel selvfølgelig kan du bare lese filene direkte inn i et object eller noe å aldri lagre de til disken. Holder du på med 6.0 enda? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Om det var mulig eller ikke var egentlig ikke spørsmålet, jeg er ute etter å vite hvordan. Og med 'benytter' mener jeg kjører/åpner/executer filen, som om man skulle kjørt den i windows. Edit: Litt mer i detail - jeg overfører en fil ved hjelp av winsock, stapper de i en fil, men jeg vil heller kjøre filen uten å faktisk lagre den. Execute file from memory Endret 31. januar 2007 av Jonas Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Du kan jo alltids lage en RAM-disk da, men det blir vel igjen litt mer arbeid enn som muligens ikke er nødvendig. Hvor er han guruen når du trenger han hæ ?! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Det er et par ting som må gjøres, før en .exe fil som ligger i minnet kan brukes, om du kan få windows til å gjøre dette fra RAM, er jeg ikke sikker på om er mulig, men jeg tror kanskje jeg har sett det. Skal kikke litt etter det. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Hele fila ligger i et Byte-array, om det skulle ha noe å si. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Hm, jeg er ikke helt sikker på hvordan man kan gjøre dette rent teknisk, men jeg vet i hvert fall noe liknende er mulig i Windows. UPX, et program som kan komprimerer alle standard-win32/PE-applikasjoner, gjør nettopp dette når det skal ekstrakte komprimert data fra en container-applikasjon det har generert. Dersom du tar en titt på kildekoden, kan du muligens finne ut hvordan problematikken kan løses. Bemerk at jeg ikke er sikker på om dette vil være gunstig og relevant for din del. Det er mulig container-applikasjonen simpelthen erstatter minnesegmentene med programkoden direkte med den utpakkede programkoden, slik at det aldri egentlig kjøres et program direkte fra minnet. I så fall vil du måtte behøve et dummy-program som kan eksekveres FØR du kan benytte denne teknikken. Endret 2. februar 2007 av aadnk Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Å kjøre et dummy-program, for deretter å erstatte programkoden høres interessant ut. Har man slik minnetilgang i VB? Isåfall, hva bør jeg se etter for å starte? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Vel du har jo Read/Write ProcessMemory API, du har full kontroll over minnet område til "child"-prosesser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå