Gå til innhold

Tråden om the simpsons

Anbefalte innlegg

Ja, det er jeg på en måte enig i ;)

Om noen år, når jeg ikke har noe å gjøre så kan jeg kose meg med de siste sesongene (når den tid kommer har jeg jo sett seson 1-10 tusen ganger :p)..

Men det som irriterer meg mest, og som jeg mener er en av hovedgrunnene til at de nyeste episodene er så dårlig er gjesteopptredelsene (leif ?).. Før (f.eks med.. la oss si.. Paul McCartney) så var gjesterollen skrevet inn i episoden, nå møter bare en i familien på et band/artist/skuespiller/annen på gata og "Hey! It's the White Stripes, rockband!!" osv.. Irriterer meg like mye hver gang.. -.-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sier meg enig i at enkelte gjesteopptredener er litt corny. Liker det bedre når skuelspillere blir leid inn som stemme til nye figurer.

Men jeg er ikke enig i at Simpsons skulle ha sluttet for lenge siden.. Så lenge det lages noen bra episoder for hver sesong, er det grunn nok til å fortsette å lage serien..

Lenke til kommentar
Musikal episoden heter "All singing and dancing", veldig dårlig episode! Begynner med en "Paint my Wagon" parodi, hvis noen husker den ;)

Det klippet jeg viste var ment til alle, Haakon ;) Er en del ting i den sangen som faktisk har skjedd(som f.eks Grampa gifter seg med Selma).

8233469[/snapback]

Ahh.. Skjønner..

Vel, kan jo ta en titt på videoen etterpå og si noe.. :)

Edit: Alle tingene i videoen har skjedd, så vidt jeg kan huske/vet..

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt ønsketenking fra min side, angående avslutning på serien..

Etter sesong 19 er ferdig (sommeren neste år) skulle jeg ønske at de tok to års pause fra TV-skjermen.. I denne pausen kan de skrive 25 (eller 30) knallgode episoder, med en 1-times seriefinale.. DVS at sesong 20 først hadde kommet til høsten 2010..

Om de hadde gjort det, hadde de hatt plenty av tid til å utvikle gode ideer (som ikke virker påklistra og resirkulert), og hatt god tid til å skrive manus.. Table-readings og storyboards/animatics hadde også blitt mye mer detaljerte (selvom de på noen episoder allerede er det), slik at hver minste ting er planlagt til siste detalj..

:)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Er i midten av sesong fire på The Simpsons nå, er helt hekta på serien :p  Homer er genial i måten han beskriver "den amerikanske far" på...

8308472[/snapback]

Bra ;)

Om det er den offisielle DVD'en du har anbefaler jeg deg å høre på Audio-kommentarene på hver episode.. Spesielt intressant er kommentarene på "Kamp Krusty" (du finner fort ut ;)).. Det er også morro å høre på audio-commentaryene på de 5-6 første episodene, der b. la Matt Groening snakker om hvor stressa de var da sesong 4 ble laget osv.. Utrolig interessant :) ..Det er dessverre ikke tekst på audio kommentarene på Sesong 1 - 6, det er først på sesong 7 at kommentarene er tekstet på norsk..

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

ser ikke så mye på simpsons , ser det av og til når jeg kjeder meg :p

men jeg skal hvertfall downloade det episoden som kommer 20 may :)

24 Minutes 18x22: (May/20/2007)

kiefer er guest star der :blush: noe morsomt om 24 såhe ;p im liek the biggest 24 fan ever! :w00t:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så mange ganger du har stilt det spørsmålet i kveld, da? :p

Jeg liker best sesong 6 og 7.. Kanskje 6 aller best.. Men det er utrolig vanskelig å velge ut bare en eller to. Eller for den saks skyld tre. Mine favoritter er 2-8.. Hver sesong der har minst 15 utrolig bra eller geniale episoder, 5 bra og resten middelmålig. Men sesong 1 har sine sjarmerende øyeblikk, og sesong 9 og 10 har sine geniale episoder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...