Gå til innhold

Tråden om the simpsons


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå startet et lite "prosjekt" der jeg skal se sesong 1 -8 innen vinterferien starter.. Har nå straks sett ferdig sesong 1, på en og en halv dag..

 

Fikk forresten også kjøpt et bilde signert av hele simpsons-castet ++ for en god stund siden.. Med Certificate of Authenticity..Bildet er signert av følgende:

 

Matt Groening (Skaper, produsent :D :D)

 

Dan Castellaneta (Homer Simpson, Grandpa Abraham Simpson, Barney Gumble, Krusty the Clown, Groundskeeper Willie, Mayor Joe Quimby++)

 

Yeardley Smith (Lisa Simpson)

 

Julie Kavner (Marge Simpson, Patty and Selma Bouvier, Gladys Bouvier og Jacqueline Bouvier)

 

Nancy Cartwright (Bart Simpson, Nelson Muntz, Ralph Wiggum, Todd Flanders, Kearney og Maggies "smukkelyder"..)

 

Hank Azaria (Apu Nahasapeemapetilon, Moe Szyslak, Clancy Wiggum. Comic Book Guy, Lou, Carl Carlson, Dr. Nick Riviera + helt utrolig mange fler.. Han og Dan har flest stemmer i showet antar jeg)

 

Harry Shearer (Mr. Burns, Waylon Smithers, Ned Flanders, Reverend Timothy Lovejoy ++ mange fler)

 

Pamela Hayden (Milhouse Van Houten, Jimbo Jones, Rod Flanders, Sarah Wiggum og Janey)

 

Russi Taylor (Martin Prince, Sherri, Terri and Üter).. Russi har også stemmen til Minni Mus for øyeblikket, og hadde også stemmen til Ole, Dole, Doffen og Nelli (hva heter hun rosa som ser ut som Ole, Dole og Doffen, egentlig? :p)

 

Tress MacNeille (Agnes Skinner, Lindsey Naegle, Dolph, Brandine Spuckler (or Del Roy) og Cookie Kwan ++).. Hun hadde også stemmen til Chip, i Chip and Dale: Rescue Rangers, og har også utrolig mange stemmer i Futurama..

 

Marcia Wallace (Edna Krabappel)..

 

 

Kjøpt av en sjappe som holder til i Los Angeles, via nettet..

Utrolig langt innlegg, men whattaheck?

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Norge blir jo nevnt en del ganger i Futurama og (som er av samme gjeng), bla har bender armen til Norges statsminister. Samt at Fry har betalt 5mill $ for en boks med gammel sint norsk ansjons ;)

 

Sidenote:

Mener og at Zoidbergs "spesialskrik" brukes et par ganger i Simpsons, bla av Homer når han klikker. Nemlig denne scenen her:

http://www.youtube.com/watch?v=QLYAmax3Vvk

 

Noen som vil bekrefte eller avkrefte? :)

Lenke til kommentar
Noen som så episode 12, der Bart får førerkortet. Bart Støter på ei jente som ble gravid av en Norsk utvekslingsstudent :D

7936906[/snapback]

 

Syns den episoden var ganske bra : D hehe

liker at de bruker norske ting.

7936951[/snapback]

Kuleste er jo når hun sier: "but he went back to Norwegia"

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sesong 9 blir lansert her i morgen, nesten 3 måneder etter USA.. MEn her har vi jo norsk tekst osv :p

 

Boxen kommer i to versjoner som vanlig..

 

Elkjøp kjører 299 kr på boksen fra imorgen, men jeg vet ikke om dette er for "Lisa-hodet"-coveret også.. Men håper det :)

 

Edit: :w00t: 1500 poster. :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Har sett omtrent alle episodene. Men må si det har blitt veldig dårlig i det siste, spesielt den nye sesongen.

 

Favoritt episoden er helt klart: One Fish Two Fish Blowfish Blue Fish, fra sesong 2. Ler så jeg griner av den episoden :!:

7835319[/snapback]

 

Den Blowfish episoden er en av gerunnene til at jeg har sesong 2 på DVD :D'

 

Dessverre er Simpsons umåtelig dårligere i sesong 18 enn det noengang har vært før. Jeg er rett og slett dypt skuffet. Tror det er lys i tunellen, fordi jeg har for noen dager siden sett de nyeste episoden i sesong 18 (episode 16) og den var veldig god syntes jeg ;) (Spesielt i forhold til resten av sesong 18)

 

Hva syntes dere om den episoden i sesong 16, der Homer skal pusse opp kjøkkenet? :D Den er en av mine favoritter blandt de nyeste episodene (sesong 15 og oppover)

Lenke til kommentar
Likte episoden hvor Kiefer Sutherland var med som voiceactor. Husket jeg så episoden for andre gang, og innså hvilken stemme det var (Han spiller en general som jakter på Homer). Han passet glimrende til rollen. Tror han skal være med i en episode senere også..

8200398[/snapback]

Er det den episoden hvor Homer joiner hæren? :hmm:

Lenke til kommentar
Har sett omtrent alle episodene. Men må si det har blitt veldig dårlig i det siste, spesielt den nye sesongen.

 

Favoritt episoden er helt klart: One Fish Two Fish Blowfish Blue Fish, fra sesong 2. Ler så jeg griner av den episoden :!:

7835319[/snapback]

 

Den Blowfish episoden er en av gerunnene til at jeg har sesong 2 på DVD :D'

 

Dessverre er Simpsons umåtelig dårligere i sesong 18 enn det noengang har vært før. Jeg er rett og slett dypt skuffet. Tror det er lys i tunellen, fordi jeg har for noen dager siden sett de nyeste episoden i sesong 18 (episode 16) og den var veldig god syntes jeg ;) (Spesielt i forhold til resten av sesong 18)

 

Hva syntes dere om den episoden i sesong 16, der Homer skal pusse opp kjøkkenet? :D Den er en av mine favoritter blandt de nyeste episodene (sesong 15 og oppover)

8197635[/snapback]

 

En VELDIG god episode i sesong 18, er "Springfield Up". Sesong 16 er også ganske bra synes jeg, men INGENTING når opp til sesong 1-9...

Lenke til kommentar

Traileren ser bra ut ja, men vil anbefale ALLE og se sesong 4-9, ihvertfall 4-8, her er det morsome, satiriske og GENIALT bra episoder som passer for alle! Sesong 1-3 har en litt annen form, men sesong 3 er fortsatt utrolig genial, men ikke like morsom som 4-9.

 

Vil si at 65% av Simpsons er bra, og resten er middelmådig/dårlig ;) Nå er de 65% UTROLIG gode og da ;) Er en grunn til at The Simpsons er en av favoritt seriene mine.

Endret av SaintedThomas
Lenke til kommentar
Traileren ser bra ut ja, men vil anbefale ALLE og se sesong 4-9, ihvertfall 4-8, her er det morsome, satiriske og GENIALT bra episoder som passer for alle! Sesong 1-3 har en litt annen form, men sesong 3 er fortsatt utrolig genial, men ikke like morsom som 4-9.

 

Vil si at 65% av Simpsons er bra, og resten er middelmådig/dårlig ;) Nå er de 65% UTROLIG gode og da ;) Er en grunn til at The Simpsons er en av favoritt seriene mine.

8203115[/snapback]

Vil si at det er mer 55 %.. Men samme det..

 

Sesong 2 og 3 er forresten like geniale som 4 - 9, bare at sesong to er bittelitt annerledes (en del stemmer/animasjonsteknikker.. Dette fortsetter også delvis ut i sesong 3)..

 

Simpsons er genialt ja, herlig humor... Noe av det mest fantastiske med serien er at det har blitt lagd hele 18 sesonger..

8201257[/snapback]

Nei, det er akkurat det som er så utrolig dumt.. De skulle avslutta serien etter sesong 10..

Lenke til kommentar

Men, nå har jeg vokst opp med simpsons, og jeg er glad det er en legendarisk serie, det er en del av barndommen for mange som vokste opp med det ;) Vokste opp rundt 9-13 eraen, og når man først oppdager de "gamle" juvelene er det nirvana! :p

Er så glad jeg har sesong 1-8 på DVD, ler meg ihjel når jeg ser sesong 8 :) Og jeg kommer til å kjøpe hele serien, er glad de lagde så mange sesonger, det er det mange folk vil huske den som; "Worlds Longest running cartoon show". De skulle avslutte i sesong 20, da har de holdt på i akkurat 20 år :)

Lenke til kommentar
Traileren ser bra ut ja, men vil anbefale ALLE og se sesong 4-9, ihvertfall 4-8, her er det morsome, satiriske og GENIALT bra episoder som passer for alle! Sesong 1-3 har en litt annen form, men sesong 3 er fortsatt utrolig genial, men ikke like morsom som 4-9.

 

Vil si at 65% av Simpsons er bra, og resten er middelmådig/dårlig ;) Nå er de 65% UTROLIG gode og da ;) Er en grunn til at The Simpsons er en av favoritt seriene mine.

8203115[/snapback]

Vil si at det er mer 55 %.. Men samme det..

 

Sesong 2 og 3 er forresten like geniale som 4 - 9, bare at sesong to er bittelitt annerledes (en del stemmer/animasjonsteknikker.. Dette fortsetter også delvis ut i sesong 3)..

 

Simpsons er genialt ja, herlig humor... Noe av det mest fantastiske med serien er at det har blitt lagd hele 18 sesonger..

8201257[/snapback]

Nei, det er akkurat det som er så utrolig dumt.. De skulle avslutta serien etter sesong 10..

8203281[/snapback]

 

Selv om en serie taper seg, liker jeg alltid at de lager fler sesonger... Selv om de nyere episodene ikke er like ekstreme som de litt eldre, er de likevel vært å bruke litt tid på... Vil likavel huske det som en genial serie.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...