Delvis Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Ser alle disse 3 har fått mange stjerner: World trade center, United 93 og Flight 93. (har ikke sett noen av dem) Har noen synspunkter på hvilken som er best, fortrinnsvis mest autentisk laget? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hmm. Jeg er usikker på om det var United 93 eller Flight 93 jeg så, men de handler vel begge om samme flyet? Nemlig det flyet media satte minst fokus på da det sto på som verst. Flyet som var beregnet på det hvite hus. Den filmen jeg så var lagt opp som drama/thriller, men med en del dokumentar trekk over seg (tidspunkter, originale samtaler etc). Var en helt OK film, men ikke noe jeg kunne vært forunt. De andre har jeg ikke sett. Såvidt jeg har forstått det er vel World trade center lagt opp som drama, og følger noen gitte personer? Ellers kan jeg også anbefale Fahrenheit 9/11 hvis du liker Michael Moores synspunkter på ting Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg er ikke altfor stor fan av disse 9/11 filmene,syns ofte de blir veldig fulle av klisjer og veldig amerikanske. Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 United 93 er den eneste jeg har sett, men den er MEGET bra. Veldig engasjerende - man sitter der og håper at det skal gå bra, selv om man vet hva utfallet blir. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg er ikke altfor stor fan av disse 9/11 filmene,syns ofte de blir veldig fulle av klisjer og veldig amerikanske. 7833261[/snapback] Se United93 (om du ikke har gjort det). Ganske ikke-Hollywoodsk i stilen føler jeg. Ikke sett Flight93 enda. U93 er overlegent den beste, men det har vel litt med konkurransen. WTC var virkelig rææva Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Samme her. Har bare sett United 93, og den traff meg sterkt. En veldig spesiell filmopplevelse vil jeg si. Og den var ikke typisk helte-amerikansk og sånn som du vanligvis vil tro en 9/11-film skal være. Endret 30. januar 2007 av Nevnarion Lenke til kommentar
Swome Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Har bare sett United 93. Den er absolutt å anbefale! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Vel, ettersom United 93 var fjorårets beste film, så er det vel ganske klart hvilken film jeg anbefaler Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Oliver Stone har vel slitt i det siste, og etter anmeldelsen og et sammendrag av handlingsforløpet kan jeg ikke si at den frister, men U93 er en utrolig gripende affære. Absolutt verdt å se. Lenke til kommentar
EJN Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Henger meg på de som lovpriser United 93 - en utrolig gripende film. Godt oppsummert av atsjoo, du håper det skal gå bra selv om du vet det ikke vil skje. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Så United 93 for noen uker siden og må bare si at sjeldent har jeg sett en så spennende film. De siste 20 minuttene var som å sitte på nåler. Anbefales sterkt til de som ikke har sett den. Er spent på Oliver Stone's World Trade Center. Har alltid likt Stone's filmer men jeg tror dette blir litt for mye " God Bless America " for hans del. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 United 93 var en herlig film, absolutt. Lenke til kommentar
Panic Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) United 93 var fjorårets beste film, så den anbefaler jeg. 10/10 Flight 93 er en del dårligere, men er jo også laget for TV med et lavere budsjett. 6/10 World Trade Center er en mer hollywood-aktig film og ikke så realistisk som United 93, men en grei film dette også. 6,5/10 Se alle tre du Endret 31. januar 2007 av Mobilfriken Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Ser alle disse 3 har fått mange stjerner: World trade center, United 93 og Flight 93. (har ikke sett noen av dem) Har noen synspunkter på hvilken som er best, fortrinnsvis mest autentisk laget? 7833032[/snapback] jeg hater de filmene, det er mange år siden hvem bryr seg egentlig om 9/11? akkurat som diana hvem bryr seg egentlig nå at hu er død men neida de lager programmer om det enda:S skjønner ikke hvem som gidder og se sånne filmer så tror jeg gir de filmene 0/10 0/10 0/10 Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Jeg er ikke altfor stor fan av disse 9/11 filmene,syns ofte de blir veldig fulle av klisjer og veldig amerikanske. 7833261[/snapback] Se United93 (om du ikke har gjort det). Ganske ikke-Hollywoodsk i stilen føler jeg. Ikke sett Flight93 enda. U93 er overlegent den beste, men det har vel litt med konkurransen. WTC var virkelig rææva 7834169[/snapback] Har bare sett World trade Center,skal følge rådet ditt tjalla. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 jeg har bare sett United 93, men syns den var ganske god Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 jeg hater de filmene,det er mange år siden hvem bryr seg egentlig om 9/11? akkurat som diana hvem bryr seg egentlig nå at hu er død men neida de lager programmer om det enda:S skjønner ikke hvem som gidder og se sånne filmer så tror jeg gir de filmene 0/10 0/10 0/10 7838886[/snapback] Det skal du få lov til. Jeg, blant andre, bryr meg. En god del amerikanere bryr seg, sammen med folk flest som leser aviser/engasjerer seg i verden rundt seg. Diana var en person i en bilulykke, dette var noen tusen i en terroristaksjon som forandret verden. Jeg gidder å se dem, sammen med folk som setter pris på gode filmer. Hva med å se dem framfor å bedømme filmer du ikke har sett? Eller ser du ikke noen filmer om hendelser for mange år siden? Andre verdenskrig, Vietnamkrigen, osv? Lenke til kommentar
Xeniobus Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Hva me å titte på Loose Change? En konspirasjons film om 9/11. Anbefales Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 jeg hater de filmene,det er mange år siden hvem bryr seg egentlig om 9/11? akkurat som diana hvem bryr seg egentlig nå at hu er død men neida de lager programmer om det enda:S skjønner ikke hvem som gidder og se sånne filmer så tror jeg gir de filmene 0/10 0/10 0/10 7838886[/snapback] Det skal du få lov til. Jeg, blant andre, bryr meg. En god del amerikanere bryr seg, sammen med folk flest som leser aviser/engasjerer seg i verden rundt seg. Diana var en person i en bilulykke, dette var noen tusen i en terroristaksjon som forandret verden. Jeg gidder å se dem, sammen med folk som setter pris på gode filmer. Hva med å se dem framfor å bedømme filmer du ikke har sett? Eller ser du ikke noen filmer om hendelser for mange år siden? Andre verdenskrig, Vietnamkrigen, osv? 7840151[/snapback] har sett en god del krigsfilmer ja det har jeg men det jeg mener er at det er mange år siden og det Usa gjorde tilbake var være i mine øyne, de hadde ikke lov av kongressen i hagg om og gjøre det de gjorde men de gjorde de fårde om. skal vi se i Twin tower døde de noen 1000talls folk nede i de Landene der ossama er osv dør det 1000talls vær uke, folk burde gå videre og heller prøve og Hjelpe de sivili der nede Noe de gjør veldig lite av Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Det virker som du har godt grep rundt situasjonen, til tross for at du ikke vet om hvilke land som er blitt angrepet, eller tallet på omkomne(23000 på 4 år = 110 i uken), men filmene er til for å vise en historisk hendelse. U93 tar det hele på en veldig objektiv måte, og viser terroristene som like redde som passasjerene. Du har bare godt av å se dem, men jeg hadde kvittet meg med "USA sitt motangrep var verre, derfor kan jeg ignorere 9/11 helt"-innstillingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå