Gå til innhold

Ps3 VS X360

AleksanderA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for alle svar. Skjønner godt at folk ikke liker dette diskusjonstemaet, men jeg ville bare slå istykker påstanden hans om at PS3 ikke er BEST, kanskje på sine områder, men xbox har noen ting som er bedre, og vice versa.

Fint å få litt klarhet i saken =)

Lenke til kommentar

Hjelpe meg, at en tråd med denne tittelen fremdeles lever og er oppadgående uten store innslag av personangrep til nå er et mirakel.

Når det gjelder spill (som jo er hovedfokuset til begge konsollene) yter vel disse så likt som det kan la seg gjøre foreløpig. All erfaring skulle vel tyde på at de kommer til å yte ganske likt noen år fremover også, så kan det hende PS3 drar marginalt på de siste leveårene til konsollen, når rutinene for å kode til Cell blir perfeksjonert. (selv om dette selvsagt er synsing) :)

Lenke til kommentar
Er det gratis å spille online med begge konsollene ?

7839775[/snapback]

Nei.

Det er gratis på PS3, men det koster 500,- i året for Xbox. Men så får du til gjengjeld mye bedre online tjeneste da.

7839892[/snapback]

La meg gjette, det heter MMORPG det Xbox360 har ? :roll:

Lenke til kommentar
Er det gratis å spille online med begge konsollene ?

7839775[/snapback]

Nei.

Det er gratis på PS3, men det koster 500,- i året for Xbox. Men så får du til gjengjeld mye bedre online tjeneste da.

7839892[/snapback]

La meg gjette, det heter MMORPG det Xbox360 har ? :roll:

7840158[/snapback]

Nei det heiter ein godt gjennomført online tjeneste som fungerer glimrende. Eg betaler gladelig 50,-i mnd. for å spille alle spillene mine online.Invite,voice over og meld systemet fungerer prikkfritt og det er ein fryd å bruke xbox live.

MMORPG er forresten ein egen spillsjanger :tease:

:p

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Selvfølgelig skal man sammenligne det man har idag.

Siden analogier er så populært idag; dersom jeg kjørte en Subaru Impreza WRC i fjor og Subaru har ingen planer om å oppgradere den til kommende sesong, kan jeg da ikke sammenligne den med ny modell av Citroen C4 WRC eller en Ford Focus WRC? Vi kjører da tross alt i samme klasse og konkurrerer mot hverandre. Alle konsollene er ute nå og det faller da helt naturlig å sammenligne disse uavhengig hvor lenge de har vært ute.

At du drar en ny sammenligning om et år er selvsagt helt greit og det er selvfølgelig meget mulig man kommer til en annen konklusjon enn den man kommer til i dag, men hva om man kommer til den samme om neste år også da? Skal man vente enda et år siden utviklerne til PS3-spill da kun har hatt et år til å bli kjent med hardwaren, mens 360 utviklerne har hatt to?

Man sammenligner selvsagt hele tiden og endrer ting seg, så konluderer man selvsagt annerledes, men det skjer der og da, ikke om et år eller tre for den slags skyld.

7837791[/snapback]

Nå er jeg litt lei av at man skal bruke tusen ting som "sammenligninger" i en diskusjon. Om jeg kjøpte en 2toms 4 i går og så på byggmaker at de hadde en oppgradert 2toms 4 skulle jeg vel si at den var best?

Slutt med slike sammenligninger. En konsoll har ikke 4 hjul og sier brom. Eneste lyden av fart min lager er "swosh" når den blir kasta over gulvet i forbannelse.

Som jeg og har sagt, per i dag vinner X360 fordi de kjenner bedre til konsollens egenskaper. Hva de vet om bilen du nevner driter jeg i for jeg kan ikke et døyt om biler men vet litt om konsoller, og er vel derfor jeg er her på denne delen av forumet og ikke på bil delen av forumet.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig skal man sammenligne det man har idag.

Siden analogier er så populært idag; dersom jeg kjørte en Subaru Impreza WRC i fjor og Subaru har ingen planer om å oppgradere den til kommende sesong, kan jeg da ikke sammenligne den med ny modell av Citroen C4 WRC eller en Ford Focus WRC? Vi kjører da tross alt i samme klasse og konkurrerer mot hverandre. Alle konsollene er ute nå og det faller da helt naturlig å sammenligne disse uavhengig hvor lenge de har vært ute.

At du drar en ny sammenligning om et år er selvsagt helt greit og det er selvfølgelig meget mulig man kommer til en annen konklusjon enn den man kommer til i dag, men hva om man kommer til den samme om neste år også da? Skal man vente enda et år siden utviklerne til PS3-spill da kun har hatt et år til å bli kjent med hardwaren, mens 360 utviklerne har hatt to?

Man sammenligner selvsagt hele tiden og endrer ting seg, så konluderer man selvsagt annerledes, men det skjer der og da, ikke om et år eller tre for den slags skyld.

7837791[/snapback]

Nå er jeg litt lei av at man skal bruke tusen ting som "sammenligninger" i en diskusjon. Om jeg kjøpte en 2toms 4 i går og så på byggmaker at de hadde en oppgradert 2toms 4 skulle jeg vel si at den var best?

Slutt med slike sammenligninger. En konsoll har ikke 4 hjul og sier brom. Eneste lyden av fart min lager er "swosh" når den blir kasta over gulvet i forbannelse.

Som jeg og har sagt, per i dag vinner X360 fordi de kjenner bedre til konsollens egenskaper. Hva de vet om bilen du nevner driter jeg i for jeg kan ikke et døyt om biler men vet litt om konsoller, og er vel derfor jeg er her på denne delen av forumet og ikke på bil delen av forumet.

7841435[/snapback]

Jeg tror du vet godt hva meg mener...selvsagt vinner 360 idag, da 360 ikke har et eneste sammenligningsingsgrunnlag før anno pr. nå. Så da sammeligner vi nå..også kommer vi til en ny konklusjon og sammeligner på nytt om et år eller to og sammenlligner igjen...og på ny sammeligner da...og nytt resultat...osvosvosv...jeg vet du forstår...

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Jeg vet dette ikke er bildelen av forumet, men man kan da skjønne en analogi eller to...er rimelig sikker på at du faktisk er enig med meg da det jeg sier er vanskelig å komme unna/misforstå...

Inntill videre så har jeg latt være å "velge side", men vi begynner så smått å se tendenser i markedet etterhvert...om du liker det eller ei. For min egen del så er jeg for en tredeling(all3all) av markedet, da dette er intet annet en stor forbruker-fordel for oss gamere. Husker jeg lagde en tråd som beskrev mine følelser innen konsollmarkedet, men den ble stengt etter 2 innlegg pga "den ikke hadde noen misjon"i motsetning til 50% av resten av trådene her på forumet...

La forøvrig merke til en kommentar jeg fikk fra "fanboy" her om dagen:

leit for dere da fordi gt-5 har dashboard(eller intreør) wiew tongue.gif

Jeg spiller ikke bilspill uten dashboard-view, men hvorfor er det synd på meg?!? Det at jeg eier en 360, utelukker det meg i å eien en PS3? Eventuelt, hva er tanken bak denne "synden!"?

Å være personlig konsollekslusiv betyr intet annet enn at man går glipp av enkelte stortitler...tulling mao. Stikkord; Halo3, Mgs og Zelda.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
problemet er bare at per i dag vinner X360 for X360 har vært lengere enn PS3 og utviklerne kjenner konsollen bedre og vet hvordan de skal tøyle kreftene til sin fordel.

Det vet de ikke helt med PS3 ennå, noe som gir et urealistisk bilde av "hva som er best".

7834268[/snapback]

Den der begynner jeg å bli litt lei!

Skulle ikke PS3 egentlig komme en par måneder etter 360, men ble utsatt pga Blue-Ray dioder? Regner med at Sony hadde en par spill klar til den releasen...

Eller kanskje det er her den derre "PS3 will sell 5 mill even without games" quoten kommer fra... ellers har vel egentlig release spillene til PS3 hatt nesten 1 år ekstra på seg?

Og det at 360 har vært ute lenger, so what? Det er vel pr dags dato at man skal sammenligne? Egentlig er det ganske tragisk at PS3 ikke knuser 360´n grafisk ettersom den kommer halv annet år senere... det er lang tid i tekno verdenen!

En ting til, når man endelig har klart å knekke den koden på PO$3, har liksom utviklingen på 360 stoppet den da? ... Så sant 720 ikke er ute er det lite trolig..

Man kan ikke sammenligne 1st gen PS3 spill mot 2nd gen 360 spill

Neihei, neste år da når 360 har 3rd gen spill og PS3 2nd gen, kan man ikke sammenligne da heller? Kanskje vi skal glemme hele greia, for PS3 vil jo aldri ta igjen 360 den da!

Hadde vært kult om Halo 3 & MGS4 kom på samme dag!

2 store spill, begge laget utviklet kun for "sin" konsoll! Endelig en avgjørelse

Lenke til kommentar

Er enig at man ikke kan sammenligne om hva som er best..idag er xbox 360 best, men faktaen er vel at PS3 har med potensiale så fort de blir mer kjent med maskina? korrekt meg hvis det er feil.. og da kan man ikke si nå før Ps3 er ordentlig igang, at xbox360 er best.

Den dagen hvor begge maskinene bruker den ordentlige kraften sin, så kan vi sammenligne.

Men som sagt, Idag 2 februar 2007, er xbox 360 "best", i januar 2008 kan det hende Ps3 er "best". who knows, jeg jobber ikke der ihvertfall..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...