Gå til innhold

Ps3 VS X360

AleksanderA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er overraska over at denne tråden har overlevd så lenge.

360 er ein Big Mac , og Ps3 er ein Big King (Burger King).

Begge har essensielt det same innhaldet, nemleg to karbonadar.

Dei har derimot ulike dressingløysingar, og Big King`en er marginalt større.

Smaken, er det delte meiningar om.

Lenke til kommentar
Er overraska over at denne tråden har overlevd så lenge.

360 er ein Big Mac , og Ps3 er ein Big King (Burger King).

Begge har essensielt det same innhaldet, nemleg to karbonadar.

Dei har derimot ulike dressingløysingar, og Big King`en er marginalt større.

Smaken, er det delte meiningar om.

7833845[/snapback]

Det ressonementet der likte eg faktisk :)

Lenke til kommentar

Oj, en ny slik tråd. Jaja, foreløpig forholder denne seg sivilisert og det skal den fortsette med.

Hvem er best....til hva? De er gode på forskjellige ting. En grunn til det er at MS fokuserer litt forskjellig en Sony. MS ser for seg at man ikke trenger en gigantisk harddisk siden man om ikke lenge, iflg MS, ikke vil trenge det da man streamer alt. Om man fyller opp sin 20 gig kan man slette det man ikke trenger og trenger man det igjen kan man streame eller laste det ned igjen. Men, som MS har sagt, det er en grunn til at hd er avtagbar.

At BR har mere plass blir argumentert, men MS påstår at dvd vil holde i massevis til spill og har lansert en hddvd-spiller ved siden av til film. Mangelen på hdmi hos 360 syntes også jeg er litt rar siden hdmi er morgendagens standard for overføring av signaler. Samtidig er det faktisk ikke så veldig stor forskjell på komponent og hdmi, men det siste er å foretrekke.

Kraften i konsollene vil du ikke få et entydig svar på her inne. Grunnen er at det ikke lar seg gjøre. Det finnes fordeler med begge. Utviklermiljøet sies av teknikere å være best på 360 og tungvint på PS3, men som seg hør og bør vil nok PS3 få bedre og bedre verktøy etterhvert. Det skal dog sies at PS2 aldri har vært noen drøm å utvikle for iflg flere, men det har ikke hindret at det har kommet flust med gode spill, både grafisk og innholdsmessig, til PS2.

I fremtiden tror jeg MS sin visjon med 360 vil komme til syne og det tror jeg blir veldig flott. Etter å ha sett endel intervjuer, sist om IPTV til 360, har jeg troen på deres visjon. De vil kunne levere en helhet som hvertfall jeg vil like.

Sony vil nok ikke ligge på latsiden og disse vil nok også komme med flotte og gode tjenester, og de vil gå hånd i hånd.

Men en ting er sant, 360 bråker for mye!

Lenke til kommentar

problemet er bare at per i dag vinner X360 for X360 har vært lengere enn PS3 og utviklerne kjenner konsollen bedre og vet hvordan de skal tøyle kreftene til sin fordel.

Det vet de ikke helt med PS3 ennå, noe som gir et urealistisk bilde av "hva som er best".

Lenke til kommentar
Men en ting er sant, 360 bråker for mye!

7834200[/snapback]

tror ikke de nye 360'ene bråker mye

kjøpte en ny i går, da den første gikk til helvete etter et år..

når jeg spillte på den gammle, hørte jeg så vidt litt susing i bakrunnen.. men når jeg fyrte opp COD3 på denne, slo av volumet HELT NED, så var det så vidt at jeg hørte at maskinen gikk..

nå skal jeg ikke være for sikker, men ser KANSKJE ut slik at de har blitt mer lydløs.. hvis det ikke var et engangstilfelle da :)

Lenke til kommentar
Enhver med litt teknisk innsikt burde innse at PS3 er overlegent Xbox360 på alle måter. Problemet er at det ikke har kommet noen helt rene PS3 titler enda, samt det er vanskeligere å utvikle for.

7834151[/snapback]

Enhver med litt teknisk innsikt burde innse at PS3 _ikke_ er overlegent Xbox 360 på alle måter.

OT: Fanboy, kan du være så snill å bruke litt lengre tid på innleggene dine? De ser så rotete ut ;)

Lenke til kommentar

Vel, enkelt å greit.

PS3 har sine goder, Xbox 360 har sine. Det jevner seg ut spør du meg.

Har prøvd begge konsollene, og jeg likte multimedia mulighetene bedre på PS3, men spilla bedre på Xbox 360.

Får jeg nok penger, blir jeg nok å kjøpe begge =)

Lenke til kommentar

Avean: Virker som du enten jobber i Sony, eller rett og slett nekter for å innse fakta!

Eller synes du faktisk Kingdom Hears har Toy Story grafikk?

Vell om vi skal forholde oss til nåtid, så har xbox360 det spillet med best grafikk! Kanskje er det annerledes når GT4 lanseres?!

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Hvordan kan man sammenligne en konsoll som har vært ute over 1 år, hvor utviklerne begynner å kjenne konsollen, men en konsoll som har vært ute under 6 månder og ingen utviklere kjenner konsollen noe særlig?

Blir feil å skal sammenligne, for sef vinner 360 maskinen. Kanskje vente til man får et litt bedre grunnlag?

7833485[/snapback]

Selvfølgelig skal man sammenligne det man har idag.

Siden analogier er så populært idag; dersom jeg kjørte en Subaru Impreza WRC i fjor og Subaru har ingen planer om å oppgradere den til kommende sesong, kan jeg da ikke sammenligne den med ny modell av Citroen C4 WRC eller en Ford Focus WRC? Vi kjører da tross alt i samme klasse og konkurrerer mot hverandre. Alle konsollene er ute nå og det faller da helt naturlig å sammenligne disse uavhengig hvor lenge de har vært ute.

At du drar en ny sammenligning om et år er selvsagt helt greit og det er selvfølgelig meget mulig man kommer til en annen konklusjon enn den man kommer til i dag, men hva om man kommer til den samme om neste år også da? Skal man vente enda et år siden utviklerne til PS3-spill da kun har hatt et år til å bli kjent med hardwaren, mens 360 utviklerne har hatt to?

Man sammenligner selvsagt hele tiden og endrer ting seg, så konluderer man selvsagt annerledes, men det skjer der og da, ikke om et år eller tre for den slags skyld.

Lenke til kommentar

Thank you, BioNor. Det stemmer godt med min logiske sans også. Man er pent nødt til å sammenligne det man har i dag og hvordan dagens situasjon er.

OT: Og takk til fanboyene "fanboy" og "avean". Gå og legg dere og ikke kom tilbake før dere har noe realistisk OG konstruktivt å komme med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...