Gå til innhold

Ps3 VS X360

AleksanderA

Anbefalte innlegg

Heisann!

Nå sitter jeg i en diskusjon med en kollega av meg(Som forøvrig er playstation-fanboy).

Han påstår selvfølgelig (Og står hardt på det) at ps3 er best grafisk sett, og på alle andre måter.

Jeg vil gjerne ha et svar, fra noen som vet, hva som faktisk er best, PER DAGS DATO takk.

Jeg vet at det sikkert finnes en tråd om dette, men har prøvd å finne, og lest og lest, og fant ut at jeg måtte lage en ny tråd.

Takker!

Edit 1: Vil gjerne vite hvilken maskin som er best, hardware-wise, ikke på spill. Hvilken som har mest potensiale, mao.

Edit 2: Vil også gjerne bli spart for fanboy comments som: "OMG, X360 ER JO BARE THE SHIT! JEG PWNER WTF PÅ GEARS OF WAR!"

Endret av AleksanderA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Nå sitter jeg i en diskusjon med en kollega av meg(Som forøvrig er playstation-fanboy til de grader).

Han påstår selvfølgelig (Og står hardt på det) at ps3 er overlegen grafisk sett, og på alle andre måter.

Jeg vil gjerne ha et svar, fra noen som vet, hva som faktisk er best, PER DAGS DATO takk.

Jeg vet at det sikkert finnes en tråd om dette, men har prøvd å finne, og lest og lest, og fant ut at jeg måtte lage en ny tråd.

Takker!

Edit 1: Vil gjerne vite hvilken maskin som er best, hardware-wise, ikke på spill. Hvilken som har mest potensiale, mao.

7832909[/snapback]

Jeg har begge to.

PS3 er ikke bedre grafisk sett pr dags dato.

De er omtrent det samme.

Lenke til kommentar

ps3 er ikke overlegen nå men den vil bli det (time will show) og dessuten 360 detter fra hverandre(på en måte) 360 bråker betydelig mer enn ps3

litt ot ps2 var mye dårligere enn xbox men du ser jo hvor populær ps2 forsatt er(ps3 er forsatt kraftigere enn 360)

Endret av fanboy
Lenke til kommentar

Jeg har på følelse at dette kommer til å bli den mest tragiske tråden i dette forumets historie. Og det sier ikke lite.

Siden det er kollegaen din som kommer med en slik bastant påstand, så er det han som må komme med begrunnelsen. I dag er det ihvertfall ikke noe som tyder på at spill på ps3 vil bli særlig penere enn på xbox 360.

Lenke til kommentar

Ja jøss sikkert kjempe mange her som vet hvordan utviklingen av disse går.

Per dags dato er xbox360 best på graffikk. :yes:

Mange spekulerer i at PS3 har veldig mye å ta fra. Andre sier at grafikk kortet i PS3 er for svakt iforhold til XBOX 360 osv.. blablabla. INGEN HER INNE KAN SI MED 100% sikkerhet hvordan det blir. vent å se en 3-4 år :tease:

Endret av disabled
Lenke til kommentar

PS3 eier alt og alle, si det for kameraten din slik at han gå å legge seg med blodlemmet i fullt fres dersom han er så innsnevret at han MÅ vere frontkjemper for ein aktør. Eller be han legge fordommer til side, se bort i fra merket som er klistret på konsollen, og spille spillene for å ha det gøy. Oi ein liten pixel feil der gitt, dårige skygge der også ja. Off faen så elendig spill.

Dette er det ingen vits i å diskutere ein gang. Eineste vi får til her er at noen brukere blir fobanna og til lsutt tyr til person angrep,samt noen salige warnings vil bli utdelt på løpende bånd.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

du må se det slik alex: hva kan og kan ikke de forskjellige konsollene gjøre d.v.s ps3 har blu-ray som spillformat derfor er det plass til mer komplekse og store spill enn det er på 360's dvd'er (det har ikke vist seg enda men det vil det gjøre). PLAYSTATION-3 er også et bra mediasenter med lette og oversiktlige menyer. PLAYSTATION-3 støtter også en mengde formater.

PLAYSTATION-3 har større harddisk som standard (denne kan forøvrig byttes ut med hvilken som helst 2.5 hdd). PLAYSTATION-3 har også tilt-kontroller det har ikke 360. PLAYSTATION-3 har bluetooth støtte for opptil 7 bluetooth enheter det har ikke 360. PLAYSTATION-3 har hdmi det har ikke 360 (foreløpig).

Edit: rettet på skriveleif'er

Endret av fanboy
Lenke til kommentar
Pr i dag er 360 best på grafikk. Hvordan det vil bli i fremtiden er det ingen (med et mulig unntak for Mysil Bergsprekken da) som kan si.

7833289[/snapback]

Hadde ikkje hatt han fått jobb hos Nintendo som propaganda sjef for å overbevise om at grafikk ikkje teller da? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hvordan kan man sammenligne en konsoll som har vært ute over 1 år, hvor utviklerne begynner å kjenne konsollen, men en konsoll som har vært ute under 6 månder og ingen utviklere kjenner konsollen noe særlig?

Blir feil å skal sammenligne, for sef vinner 360 maskinen. Kanskje vente til man får et litt bedre grunnlag?

Lenke til kommentar

De fleste analyser som går litt i dybden av hardwaren til de to konsollene sier at de er rimelig lik i ytelse.

PS3 har en CPU som har et større potensiale enn X360 sin (når utviklere evt klarer å bruke den optimalt), mens X360 sin GPU (grafikkchip) har et større potensiale enn PS3.

Men pr i dag så ser spill bedre ut på X360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...