Bruker-88036 Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Hei. Jeg er på besøk, og er barnevakt for min nevø. Og for å eksperimentere litt har jeg tatt litt bilder av leker. Her en plast-Yoda. Syns det ble litt kult med flammene. Endret 3. februar 2007 av pybalto Lenke til kommentar
jammi Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Det her var tøft må jeg si! Lenke til kommentar
Superbra Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hvor mye har du jobbet med bildet i post? Ser ut som et utkast til et bilde mer enn et ferdig produkt. Noe som er viktig når du tenker på å bytte ut bakgrunnen er at lyset/fargen på bakgrunnen bør være i nærheten av det du skal bytte til. På denne måten slipper du en uønsket ramme rundt objektet du tar bildet av. På din Yoda kan man se litt hvite streker, disse slipper man billig og raskere unna hvis du tar deg litt tid til å planlegge bildet før du knipser. Men vet, ikke det letteste å planlegge på barnevakt Kjør på, du har en god start. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Hvor mye har du jobbet med bildet i post? Ser ut som et utkast til et bilde mer enn et ferdig produkt. Noe som er viktig når du tenker på å bytte ut bakgrunnen er at lyset/fargen på bakgrunnen bør være i nærheten av det du skal bytte til. På denne måten slipper du en uønsket ramme rundt objektet du tar bildet av. På din Yoda kan man se litt hvite streker, disse slipper man billig og raskere unna hvis du tar deg litt tid til å planlegge bildet før du knipser. Men vet, ikke det letteste å planlegge på barnevakt Kjør på, du har en god start. 7835478[/snapback] Ikke jobbet noe egentlig. Så og si rett ut av kameraet, kun kuttet litt, og oppskarping. De hvite strekene du nevner er nok ett resultat av hvordan bildet ble tatt. Jeg brukte lang lukkertid og blits. Etter at blitsen var slukna flyttet jeg kameraet så det var mot flammene. Hmm.. kansje ikke jeg klarer å forklare det riktig, men jeg har iallefall ikke byttet ut noen bakgrunn her. Lenke til kommentar
Superbra Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Skjønner, min feil der. Så ut som figuren var beskjært og bakgrunnen byttet. Bare se bort i fra hele kommentaren min. De hvite strekene kan kanskje komme fra sidelys. Uansett så kan du fikse dem i post, synes de forstyrrer litt. Men som sagt, min feil Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Men som sagt, min feil 7836512[/snapback] Neida, det er ikke på noen måte feil å svare i tråden. Jeg legger ut enda en Yoda. Denne gang er det ikke noe flytting av kameraet. Han står på en lysestake, og har peisflammen i bakgrunnen. Prøvde å plassere ham så det skulle se ut som om han hopper avgårde. Vet ikke om det funker, man kan ikke akkurat bøye armer og ben særlig naturlig på disse plastlekene. (1/100sek, ISO200 og f/1.4.) Lenke til kommentar
perottol Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Du burde gjøre noe for å fjerne alt skinnet i plasten... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Du burde gjøre noe for å fjerne alt skinnet i plasten... 7838798[/snapback] Da er vi inne på noe jeg ikke kan. Det er derfor jeg ikke bytter bakgrunn og sånt.. . Lenke til kommentar
kjetilfb Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Du burde gjøre noe for å fjerne alt skinnet i plasten... 7838798[/snapback] Da er vi inne på noe jeg ikke kan. Det er derfor jeg ikke bytter bakgrunn og sånt.. . 7838991[/snapback] det fikser vel et polafilter? mvh kjetilfb Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Du burde gjøre noe for å fjerne alt skinnet i plasten... 7838798[/snapback] Da er vi inne på noe jeg ikke kan. Det er derfor jeg ikke bytter bakgrunn og sånt.. . 7838991[/snapback] det fikser vel et polafilter? mvh kjetilfb 7839614[/snapback] Jeg forstod perottol sånn at han mente redigering. Skal jeg bruke filter må jeg jo ta ett nytt bilde, av ett bål som brant i går.. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Du kommer langt ved å ta bort alle de hvite spot'ene i plasten. Dette gjøres ved å bruke Spot Healing Brush og Clone Tool. En runde med Blur Tool er heller ikke så dumt. Hele poenget er at overflaten ser matt ut. Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Morsomt bilde,fint med flammene. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Du kommer langt ved å ta bort alle de hvite spot'ene i plasten. Dette gjøres ved å bruke Spot Healing Brush og Clone Tool. En runde med Blur Tool er heller ikke så dumt. Hele poenget er at overflaten ser matt ut. 7845834[/snapback] Kult! Testa litt med Spot Healing Brush, det ser jo ut til å kunne fungere. men noen steder blir det ganske feil allikevel. Må nok finne ut litt om de verktøyene før jeg klarer å bruke dem på riktig måte. Men takk allikevel. Har også tenkt litt på det forslaget om å bruke filter. Det skal jeg teste ut neste gang jeg har leker og flammer i nærheten. Vil ett sånt filter dempe reflekser i øynene (ikke leker) også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå