Gå til innhold

TV-utgang - Viktig funksjon?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe et digitalkamera og vurderer Fujifilm Finepix S304. Dette kameraet har fått god kritikk, men har som minus at det ikke har TV utgang. Jeg går ut fra at dette brukes for å kunne koble kameraet til TVen for å kunne se på bildene på TV skjermen. Å kunne se bildene på TV skjermen synes jeg er viktig (kunne sitte i stuen og se på bilder sammen med familie og venner).

Mine spørsmål er:

1) Hvor viktig er det å ha TV-utgang? Minnekortet/kortene fylles jo fort opp, slik at man vil overføre bildene til hard-disk og brente CD'er. Da må man evt. overføre bildene til minnebrikken igjen for å se dem via kameraet. Dette høres ikke ut å være særlig praktisk. Er en kabel-løsning (evt. trådløs overføring) mellom PC og TV kanskje en bedre løsning?

2) Hvordan er kvaliteten på bilder vist på TV? Er dette kanskje likevel ikke noe å tenke på pga. dårlig oppløsning?

[ Denne Melding var redigert av: lonoy på 2002-12-01 13:13 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er viktig at et kamera har video utgang.

Kan da laste bilder opp til kamera og ta det med

familie og venner og vise bilder på tv'n deres.

Jeg vurderte det Fuji kameraet en stund men

valgte Cannon Ixus 330 siden den har video

utgang.

Bildene er ganske bra å se på tv,og spesielt

hvis du har et 100Hz tv med støyfilter.

Phil

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte S304 selv om jeg ikke likte tanken

på å gå glipp av TV utgang. Men nå er jeg i den situasjon at jeg har en 18 tommers LCD skjerm til datamaskina, og den eneste tv'n i huset er 14 tommer og vekker meg hver morgen med god morgen norge

(den står på soverommet;)

Hvis du kjøper S304 er det fordi:

- lav pris. TV ut koster deg ssv 1000 kr mer.

- veldig god optikk

- veldig gode bilder

- Enkel bruk

- Fornuftig batterisystem

- Kjapp respons

- Du har tro på xD minneformat

Ad optikk: Sjekk hvor mange kamera som beholder lysstyrken selv på maks zoom. S304 har f=2.8-3.0,

dvs at lystapet ikke øker ved 6x zoom.

Enkelte kompakte 3x zoom kamera har f=2.8-5.0...

Sjekk også hvor mange kamera som ikke har antydning

til kromatisk feilbrytning uansett zoom stilling.

[ Denne Melding var redigert av: Shrek på 2002-12-01 22:53 ]

Lenke til kommentar

Husk at hvis du har DVD-spiller i stua kan denne (mest sannsynlig) vise dine bilder på brente CD-er.

Har selv S304 og er ganske imponert.

Jeg er nybegynner innen foto, og har dermed ikke noen faglig tyngde bak uttalelsene mine, men jeg er nå godt fornøyd.

Det er jo såklart en ulempe nå når jeg skal reise hjem til jul, og jeg skal vise bildene mine og jeg ikke kan vise dem på tv'n til pappa, men alle har da pc nå for tida.....

Lenke til kommentar

Det kan jo være en grei funksjon, men tror ikke den blir mye brukt. Gitt at du kan lagre optil 100 bilder på kameraet, kan du ta med disse til famile og venner og vise de frem. Men straks du skal bruke kameraet må du slette de. De aller flest har vel en DVD spiller og cdbrenner, da er det greiere å lage et slideshow-cd gjerne med musikk i bakgrunnen. En CD kan jo lagre veldig mange bilder.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg TV-visning er genialt og en av de virkelig store fordelene med digitalkamera. Som sikkert alle andre kjøpte jeg et større minnekort når jeg kjøpte kamera og 32MB-kortet som fulgte med ble liggende å slenge. Men, jeg kom på noe smart: For visning på TV trenger man ikke mer enn laveste oppløsning for at bildet skal bli helt bra, 640*480. Dermed gjør jeg det nå slik at jeg tar høyoppløselige bilder med 128MB-kortet, overfører til pc når kortet begynne å fylle seg opp, og overfører de beste bildene tilbake til 32MB-kortet i kompaktversjon. Da kan jeg få plass til en drøss med bilder selv på det lille minnekortet, dette har jeg da som et fotoalbum og har med i kameraveska. Er jeg på besøk er det bare å bytte kort i kameraet, plugge kameraet i TV'en og kjøre i gang. :smile:

Steinar

[ Denne Melding var redigert av: koffeld på 2002-12-05 18:16 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...