DaXoN Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hvor kan jeg ta opp lånn? jeg er 19år :S er det noen som vet jeg har ringt litt rundt men de fleste vil ikke låne ut en 70k vis du ikke er 25:S Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Bankene har behov for å vite hva du skal låne pengene til og vite at du har mulighet til å betale dem tilbake. Dette er både for din egen og deres beskyttelse. Hvorfor har du behov for å låne 70 000 som 19åring? Regner med det er til bil? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Har du inntekt? Kausjonist? Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Bankene har behov for å vite hva du skal låne pengene til og vite at du har mulighet til å betale dem tilbake. Dette er både for din egen og deres beskyttelse. Hvorfor har du behov for å låne 70 000 som 19åring? Regner med det er til bil? 7832376[/snapback] hva jeg trenger penger til er personlig og om jeg har bil nei bruker det ikke, men har jobb ^^ Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Låner bankene konsekvent ikke ut penger til folk under 25 eller ville de ikke låne ut 70 000 til en 19 åring som skal bruke pengene på ??? og har ?kr i egenkapital? Må da kunne gå an å ta opp feks boliglån selv om man ikke er 25, det gjorde min søster da de kjøpte hus. Som gorber spurte: Har du kausjonist? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Bankene låner konsekvent ikke ut 70K til ?, spesielt ikke uten sikkerhet. Om du har jobb eller ikke betyr ingenting. Å få lån til bil eller bolig er ikke noe problem selv om du er 19 år gammel, poenget er at banken må vite hva pengene går til og at banken må ha sikkerhet. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Det er alltid en individuell vurdering. Betalingsevne og ikke minst betalingsvilje er viktig. Det bunner ofte ut i en subjektiv vurdering fra kunderådgiveren sin side. Ta en tur til banken din og hør! Lenke til kommentar
TigerJack Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg kan garantere deg at du ikke får et vanlig lån uten sikkerhet. Da må du i såfall søke om de såkalte forbrukslånene til 20% rente. Stiller du sikkerhet for lånet, er det neppe noe problem å få lånet. Har du ingen eiendeler (bil, hus) du kan stille som sikkerhet, må du ha kausjonist. Om du tjener godt eller om du ikke tidligere har hatt betalingsanmerkninger, driter banken i. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hvis man ikke vil oppgi hva man skal låne til, så er vel forbrukslån veien å gå. Flere av dem låner jo ut inntil 200 000 kr uten sikkerhet. Men det er dyrt. Høye renter. CitiBank er jo en mulighet...... Pantera Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Hvis man ikke vil oppgi hva man skal låne til, så er vel forbrukslån veien å gå. Flere av dem låner jo ut inntil 200 000 kr uten sikkerhet. Men det er dyrt. Høye renter. CitiBank er jo en mulighet...... Pantera 7846833[/snapback] har spurt de må være 25 men fant et sted der dama kan låne 20års grense jeg er bare 19 blir 20 i sommer:/ mens hu blir 22 i sommer så da går det bra men det er jo syk rente der :/ men tror jeg skal ta det på et 10årig løpetid og når det har gått en 1-2-3år ta opp lån i banken og låse inn the dyre lånet får og få mindre rente... har ikke kausjonist btw Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hvis du må bruke 10 år på å betale ned et lån på 70 000 er antakelig grunnen til at ikke du får lån at de synes du tjener for lite. Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Den mest fornuftige måten for deg å få et slikt lån, uten ugunstige betingelser, vil være å låne via dine foreldre. Altså: Enten at dine foreldre har et slikt beløp disponibelt, eller at dine foreldre tar opp et lån i sin bank på den summen du skal ha. De vil sannsynligvis ha mye lettere for å få godkjent et slikt lån og med mye bedre betingelser enn hva du ville ha fått. Du betaler derimot hele lånebeløpet med renter og denslags. Dette forutsetter selvsagt at dine foreldre er villige til å gjøre det på denne måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå