Gå til innhold

Har han dysleksi eller hva? Han er jo forfatter...

Gaston

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skulle plassere den hen, men kom over denne artikkelen på db.no. Samtidas kulturelle ikon er en bebrillet, liten fyr som vifter med en pinne mot saker og ting som andre ikke kan se, skriver Iver B. Neumann i en analyse av Harry Potters popularitet.

Det som er interessant er hvordan han svarer på spørsmålene.

"ja ti ldet siste. Gdot/ondt trenger ikek være del av en religiøs diskurs. MEN, jo flere diskurser som fokuserer på godt/ondt, jo flere handlingsmuligheter for at politikken i et slikt amfun OGSÅ skal gå på godt/ondt, helelr enn f.eks. samarbeid eller fremskritt eller et annet hovedtema

Jeg holder meg til Geertz her. Selvsagt liker ikke en marxist som Asad dette, ogLincoln er mer opptatt av myter. men for å forstå Harry syntes jeg det var fint å ha Geertz"

og

Reiligion vs Science Fiction

Om jeg oppfatter deg korrekt, er det ikke vel drøyt å omtale Harry Potter og Ringenes Herre som religion i andre former? Kan du utdype dette?

Innsendt av: Gollum

Jeg har vært opptatt av selve opplevelsen sv ådkli mrllom fimrndkjonrt. Om slikt settes tilstrekkelig i system, blitr det en kult. Er HP & RH kulter? Hm, ikke HP, RH kanskje. Det finnes religionsvitere som har studert Star Trek, og mener at den subkulturen har bioter som må kunne kalles kulter

Kan en professor svare dette:

"Du har glemt å gre håret i dag ser jeg."

Gyldendal Akademisk vis-a-vis

Innsendt av: Heidi

"Your mother has a flat forehead"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de fleste feilene her ser mer ut som sleiving enn dysleksi. Men "ådkli mrllom fimrndkjonrt" ?? De andre feilene som jeg kan se er stokking av to bokstaver etter hverandre (ikek, gdot, helelr osv) og slike feil gjør jeg selv flust av når jeg skal skrive fort. Nå har jeg dysleksi i familien, men har selv aldri blitt diagnosert, så jeg ser på det mer som sleiving en noe annet. Andre feil som går igjenn er bokstaver som ligger i nærheten på tastaturet og det vil jeg hvertfall kategorisere som sleiving.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...