BlackH Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 til meg så var det sånn at når jeg trykket på sporingsknappen inne i ordresystemet første dagene kom jeg til posten.no sitt sporingssystem, men når dette kom på døren og ble levert, endret sporingsnummeret seg til tollpostsporing for den siste pakken. 8052701[/snapback] Hm... hørtes litt merkelig ut. Hvis de har sporing gjennom posten i starten burde man vel også kunne få henta den på postkontoret? Kanskje posten faktisk frakter varen, men at den da bare frakter den til et "tollpostkontor" i område. Og når den da kommer dit, så har ikke posten noe mer ansvar for den. Ellers så jeg at man nå kan bestille servicepakke med tollpost på komplett, men da må spesifisere hvilket postkontor den skal til. Så da henter man den på posten, men blir frakta med tollpost? Mener.. da må de jo ha en eller annen avtal med posten da, ja? OPS: Jeg kom på at da jeg prøvde trykke på den kom det ikke opp postkontorer, men masse adresser til forskjellige blomsterbutikker i nærheten av der jeg bor. Så... de har ikke avtale med posten, men med blomsterbutikker? hehe... 8052906[/snapback] vet ikke om tollpost har avtale med posten om slik ordning, men som jeg sa har jeg opplevd at andre leveringsfirma (DHL) har en policy som gjør det svært vanskelig hvis man ikke er hjemme akkurat når de kommer(tok en uke å levere pakken hjem til meg. altså ei uke etter at pakken var kommet til byen min. ). men akkurat nå har jeg ikke det problemet. så hvis tollpost kommer på døra så er det noen hjemme til meg. det jeg sa at jeg kom til postens sporingsystem i starten var altså de to første pakkene fra amentio. den siste blir sendt gjennom tollpost ganske snedig system dette. å få tre forskjellige pakker fra tre forskjellige plasser, levert til forskjellige tider. Blir kjipern hvis man legger inn en jævlig svær ordre som blir sendt fra for eksempel ti plasser Det som hadde vært det optimale, er hvis de har kunnet rapportere før man la inn bestillingen, om hvilke leverandører som har hva.sånn at man kunne ha planlagt selv hvor mange pakker det blir ca 8053031[/snapback] Ah.. da missforstod jeg sikkert.. Trodde at samme pakka først var oppført hos posten, og så tollpost. Jeg fikk en som var servicepakke, så plutselig en som var dør-til-dør bedriftspakke som kom sånn 10.00 på dagen, hehe.. men var ganske greit, de bare lempa den på postkontoret etterpå. Ellers lurer jeg på litt hvordan tollpost fungerer med tanke på henting av varer. Stussa litt på at det dukka opp masse blomsterbutikker når jeg kunne velge hentested. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Sendte en email til supporten dems for et par uker siden, ingen svar foreløpig. Siden jeg nå har solgt det jeg skulle returnere, så har jeg ikke brydd meg om det. Men jeg kommer neppe til å handle der igjen. Det er folkeskikk å svare på emails, for meg virker Amentio så useriøse som det går an å bli. Telcontar Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Ah.. da missforstod jeg sikkert.. Trodde at samme pakka først var oppført hos posten, og så tollpost. Jeg fikk en som var servicepakke, så plutselig en som var dør-til-dør bedriftspakke som kom sånn 10.00 på dagen, hehe.. men var ganske greit, de bare lempa den på postkontoret etterpå. Ellers lurer jeg på litt hvordan tollpost fungerer med tanke på henting av varer. Stussa litt på at det dukka opp masse blomsterbutikker når jeg kunne velge hentested. 8053105[/snapback] oops. hehe det står vist tre sporingsnummer i amentiosystemet. hehe. så ut som et sammenhengende sporingsnummer når jeg først så det. venter på tollpost med leveringsdato tredje. så da blir det spennende å se om det blir noe krøll Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Det jeg synes var utrolig rart er at de 6/7 første gangen jeg ikke var hjemme, la de en lapp i postkassa mi at de hadde prøvd å levere den, men siden jeg ikke var hjemme kunne jeg hente på posten. Hvorfor i huleste skulle det plutselig bli et problem? Og i følge sporingsgreia dems så drev pakken bare og byttet plass rundt omkring i Oslo, ikke noe der som hintet om at pakken har vært prøvd utlevert hos meg engang En ting er sikkert skal jeg bestille derfra, skal jeg bruke adressen til jobben min Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Nord Trøndelag fylkeskommune har innkjøpsavtale med disse, derfor har jeg bestilt mye der! Og veldig, veldig veldig VELDIG god service har jeg fått så lagt! Men må påstå at de er litt trege til å levere, men det er en bagatell i mine øyne. Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Amentio ringte meg i 6 tida i dag, med beskjed om at det er store prolemer med å få samsung tver til landet. De hadde klart å spore opp og kapre ett svenkst parti (og betalt mer for dem enn det jeg skal betale så vidt jeg forsto) og håpet å kunne levere disse til de kundene som har ventet lengst. Siden de ringte meg, og ikke et par bekjente av meg som også har bestilling inne på den samme tven så håper jeg det betyr at jeg får tv snart. De lovte å sende meg en mail i morgen med bekreftelse på om jeg får tv og når. Uansett hjalp det veldig på inntrykket mitt av dem at de valgte å ringe meg å si ifra. Stadige utsettelser uten beskjed har plaget meg veldig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Det skal kanskje sies at jeg har Håvard Fuglem (daglig leder) som kontaktperson, og ringer ham når jeg lurer på noe :-) 7847963[/snapback] Håvard Fuglem fra Forsvaret ... Artig. Gutten har hatt litt å henge fingrene i de siste syv årene. Og Håvard - Dette har du klart bra. Det er fare for at jeg har lagt igjen betydelige summer i minst to av dine selskaper. Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) fikk den siste pakken min nå fra tollpost. ble ikke nå tull denne gangen. eneste var at jeg måtte kontakte de for at de skulle komme(fikk brev i postkassa), ellers var det helt greit. De kom til avtalt tidspunkt og leverte to stk ruller med teip. hehe Endret 5. mars 2007 av thor918 Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Men de har et skrudd logistikksystem som de deler med flere nettbutikker ser det ut som. Her er et par eksempel fra prisguide.no: Logitech Utra Flat: Papyrus LOGITECH LABTEC ULTRA FLAT KEYBOARD NORWEGIAN LAYOUT NO (967486-0108) Amentio LOGITECH ULTRA FLAT KEYBOARD NORWEGIAN LAYOUT NO (967486-0108) Stretto.no LOGITECH LABTEC ULTRA FLAT KEYBOARD NORWEGIAN LAYOUT NO (967486-0108) Stretto.no LOGITECH LABTEC ULTRA FLAT KEYBOARD UK (967486-0120) Techlife.no LOGITECH LABTEC ULTRA FLAT KEYBOARD UK (967486-0120) Sist jeg sjekket var Logitech og Labtec to helt forskjellige merker! Samme surret har de med Steelpad Qck: Papyrus 59,- ICEMAT Steelpad QcK Mini Musematte (20018) Amentio 71,- ICEMAT Steelpad QcK Mini Musematte (20018) Techlife.no 85,- ICEMAT Steelpad QcK Mini Musematte (20018) Amentio 140,- ICEMAT SteelPad QcK+ Black (20015) PC Express 178,- ICEMAT SteelPad QcK+ Black (20015) ... Icemat og Steelpad har definitivt ikke noe med hverandre å gjøre de heller. Jeg har problemer med å handle i butikker som ikke en gang klarer å finne rett merke på produktene sine. Virker veldig useriøst spør du meg. Endret 6. mars 2007 av Krapfoss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå