Gå til innhold

Amentio En seriøs aktør ?


Anbefalte innlegg

Som tidligere skrevet i posten så har ikke Amentio selv noe lager, dermed kan det stå "sendt" hos dem når ordren i realiteten bare er sendt til underleverandør. Og siden den TV'en er bortimot umulig å få tak i, så kan det nok ta litt tid før de får sporingsnummeret på den fra sin underleverandør.

 

OT: Den prisen som nevnes på TV'en, var det et kjempetilbud akkurat i går?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, pluss for at varene kom raskt og ok fraktpris.

Alt i alt ble det 150kr billigere enn nærmeste butikk en sjekket med, pcutstyr.

 

Minus for at to av varene ikke ble gitt trackingnummer, og en vet ikke hvilke produkter som kommer i pakkene.

 

samt at mail er blitt ubesvart

Endret av EG-s
Lenke til kommentar

Jeg forstår meg ikke på Amentio. Du betaler frakt EN GANG uansett hvor mange forskjellige plasse varene sendes fra, og jeg får ikke regnestykket til å gå opp.

 

Litt slitsomt forresten å få én ting levert på døren hver dag i ei uke :p slik som i jula...

 

Men god på pris, det skal de ha! :D

 

TIPS: Bestill aldri mye på en gang derfra, men skal du ha en liten ting eller to så er de gode!

Lenke til kommentar

Har god erfaring med bestilling fra Amentio, bra pris og kjapp levering.

 

edit:

Hadde en sak med en PSU som var DOA og treg produsent, altså ikke Amentio sin feil. Men dette er nå altså ordnet opp i av Amentio. :)

Endret av hyp3z
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg venter fortsatt på Samsungen min. Har ringt Amentio omtrent ukentlig, og hver gang får jeg beskjed om at "tven kommer i slutten av uka eller begynnelsen av neste. Det som er helt sikkert er at du får tv fra det første partiet som kommer til landet".

Det stemmer kanskje at Samsung ikke har levert noen tver til norge på over en måned, men borsett fra hva som står på webshoppen til Amentio gir de ingen beskjed om utsatte datoer. Når jeg konfronterer Amentio med de datoene som står oppført på webshoppen får jeg som svar at de ikke er reelle, at det er leverandørene deres som setter disse (tydeligvis litt på måfå) og at de ikke skal tas bokstavelig.

 

Jeg har sluttet å sende Amentio mail, det tar som regel 2-3 dager å få svar.

 

Dette begynner å bli velidg frustrerende.

Lenke til kommentar

Jeg la inn en ordre hos amentio på hd-dvd drev, og den kom raskere enn forventet. Jeg tenkte så at hm.. kanskje butikken ikke er så værst.. så da jeg trengte nye pc'deler, så tengte jeg at jeg kunne prøve dem igjen, men nå angrer jeg.

 

Jeg la inn en bestilling på lørdag på en del pc'deler hvor det stod at alt var på lager. Når jeg sjekker orderen mandag morgen får jeg plutslig opp at 4/6 av varene står merket som ikke på lager, to av dem med dato når de får inn, og to av dem hvor det kun står "--". Herregud, tenker jeg og sender dem en mail. Jeg forklarer saken og lurer på hva som skjer. Jeg sier også at jeg er avhengig av å få delene raskt, så om de ikke har delene på lager, så vil jeg helst avbestille de delene så jeg kan kjøpe dem et annet sted.

 

Noen timere senere, så har lagerstatusen endret seg til antall varer jeg har bestilt på de fire varene som ikke var på lager før. Dvs.. der jeg har bestilt 2stk, står lagerstatus til 2, og 1 der jeg bare har bestilt 1. Men ingen mail... og om jeg trykker på varene står det en helt annen lagerbeholdning på siden for produktet.

 

I dag har jeg fremdeles ikke fått noe svar, så har sendt dem en ny mail. Men etter å ha lest postene her, så forventer jeg ikke å få svar på den heller. Pc'n burde vært fiksa allerede siden jeg er en smule avhengig av den (nei, ikke spillavhengig). Om jeg skal vente på alle delene fra amentio blir den vel aldri klar. Og jeg synes det er skikkelig dårlig om jeg skal måtte bestille delene et annet sted, og så få dobbelt bare fordi de har et lusent opplegg.

 

Mottok hovedkortet i dag, og tror rambrikkene ligger på posten nå. Dette er da de to varene hvor det har stått at de har vært på lager hele tiden.

 

Ettersom jeg tviler på at de noen gang vil svare på mailene mine, så skal jeg ringe dem i morgen. Jeg kan ikke sitte her å vente i noen uker på varene. Jeg trenger dem NÅ.

Lenke til kommentar

Problemet er at de overhodet ikke har styring på lagerbeholdningen. Hvordan kan de oppføre noe som ikke inne i ordren man har bestilt når det fremdeles står at de har over 400stk inne på lager når man titter på produktet på siden dems?

 

Siden ikke alle varene sendes samles, så låses man veldig lett.. og så kanskje må man sitte å vente på en viktig vare i to uker pga den plutselig ikke var på lager likevel. Og det hjelper lite at resten av varene kommer raskt hvis du f.eks. mangler prosessoren til maskina di.

 

Slikt er da mye enklere på komplett.no f.eks. hvor du enkelt kan administere slikt selv. Er ikke noe på lager der, så kan du selv slette ordren, og velge varer som er på lager, eller bestille fra et annet sted.

Lenke til kommentar

Har handlet hos Amentio 5 ganger så langt, og har ikke et eneste vondt ord å si om dem. Har stort sett vært små bestillinger med kanskje 1 eller 2 ting om gangen. Så kan være derfor jeg har sluppet dette her maset med å få 2 ting men mangle 3... Har lagt inn bestilling hos dem i dag, nå med 3 ting på lista...så får vi se hvordan det går da :)

 

Men i mine øyne så er Amentio en veldig billing og bra webshop! :thumbup:

 

Vinci

Lenke til kommentar

Det jeg har erfart at hvis man vil ha raskt svar må man sende mail til retur mail adressen, selvom det ikke har en dritt med retur å gjøre. De er de eneste som svarer. Ellers kan du fort ende opp med å sende 100 mail uten å få svar :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg har handlet fra amentio før, det eneste jeg kan si noe på er at de brukte lang tid på å få sendt alle pakkene. Det kommer naturligvis av at de ikke har eget lager, men bare sender bestilling til andre grossister (som mange har påpekt før). Når jeg tenker meg om tror jeg ikke de svarte på mailen jeg sendte heller... Sjekk ut webshopguiden, de ligger foreløpig på 4. plass

 

Link: https://prisguiden.no/shop_list.php

Lenke til kommentar

Jeg hadde som sagt veldig god erfaring ved første bestilling, men da bestilte jeg bare 2 ting. Og egentlig blir det feil å kalle det at sjappa faktisk sender det jeg bestiller som "god erfaring". Det er forventet at man får det man bestiller innen rimlig tid.

 

Problemet oppstår når man bestiller flere komponenter som avhenger av hverandre. Man kan ende opp med å bare få deler av bestillingen, og det så tar lang tid før man får resten. Og jeg er i en situasjon hvor det haster. Jeg kan bestille varer fra komplett.no nå å få dem til kl. 15.00 i ettermiddag. Og skulle gjerne gjort det, det er bare at da risikerer jeg å sitte med dobbelt opp av delene om et par uker. Ikke helt bra for økonomien. Kan alltids bruke angrefristen, men som en del påpeker i prisguiden, så er ikke det alltid så enkelt heller.

Lenke til kommentar

Ja jeg må slenge på en ting til. At siste gang jeg bestilte derfra ble varen liggende i oslo. Til slutt måtte jeg ringe kundeservice på tollpost, og da sa fyren at, nei var ingen hjemme da de kom på døra, måtte man avtale ny tid, og jeg spurte hva med å levere pakka på posten? Nei det gjorde de ikke sa de!

 

Det som er så forbanna rart at de 6/7 gangene før det har det ligget lapp i postkassa mi om at pakka har vært forsøkt utlevert, men kan nå hentes på posten. Så ikke vet jeg hvorfor i hel***** plutselig de har bestemt seg for at de ikke gjør det lengre.

 

Med andre ord, det at de bruker tollpost kan fort ende med mye irritasjon og stå i lang telefonkø for å snakke med en fyr slik at du kan avtale når posten skal komme på døra

Lenke til kommentar
Ja jeg må slenge på en ting til. At siste gang jeg bestilte derfra ble varen liggende i oslo. Til slutt måtte jeg ringe kundeservice på tollpost, og da sa fyren at, nei var ingen hjemme da de kom på døra, måtte man avtale ny tid, og jeg spurte hva med å levere pakka på posten? Nei det gjorde de ikke sa de!

 

Det som er så forbanna rart at de 6/7 gangene før det har det ligget lapp i postkassa mi om at pakka har vært forsøkt utlevert, men kan nå hentes på posten. Så ikke vet jeg hvorfor i hel***** plutselig de har bestemt seg for at de ikke gjør det lengre.

 

Med andre ord, det at de bruker tollpost kan fort ende med mye irritasjon og stå i lang telefonkø for å snakke med en fyr slik at du kan avtale når posten skal komme på døra

8051113[/snapback]

opplevd det samme med dhl.irriterende. men policyen deres går ut på å få en underskrift og de har ingen avtale med posten. så da blir det sånn.

Lenke til kommentar
Ja jeg må slenge på en ting til. At siste gang jeg bestilte derfra ble varen liggende i oslo. Til slutt måtte jeg ringe kundeservice på tollpost, og da sa fyren at, nei var ingen hjemme da de kom på døra, måtte man avtale ny tid, og jeg spurte hva med å levere pakka på posten? Nei det gjorde de ikke sa de!

 

Det som er så forbanna rart at de 6/7 gangene før det har det ligget lapp i postkassa mi om at pakka har vært forsøkt utlevert, men kan nå hentes på posten. Så ikke vet jeg hvorfor i hel***** plutselig de har bestemt seg for at de ikke gjør det lengre.

 

Med andre ord, det at de bruker tollpost kan fort ende med mye irritasjon og stå i lang telefonkø for å snakke med en fyr slik at du kan avtale når posten skal komme på døra

8051113[/snapback]

Hvordan vet man om varen er sendt med tollpost? Får man da eget sporingsnr derfra osv?

Lenke til kommentar

Ringte dem før i dag, etter 2min med en irriterende pause "musikk" som gjentok seg hvert tiende sekund, så la jeg på, men så ringte jeg litt senere i dag, og da tok de telefonen ganske kjapt. Jeg snakket så med en hyggelig fyr som sjekket opp orderen min.

 

Resten av varene var sendt i dag, og han skulle sende meg sporingsnr på mail. Grunnen til at det ikke hadde dukket opp sporingsnummer hadde vært at orderen hadde blitt lagt til manuelt fra dem sin side.

 

Jeg fikk et helt annet inntrykk av amentio når jeg faktisk ringte dem. Veldig hyggelig. Det kan likevel være et problem at man av og til ikke får sporingsnummer, og ikke helt vet hvor og når de forskjellige pakkene kommer. Det er også mulig det kan bli problemer i forhold til angrefrist på en hel ordre siden man sikkert må sende alt i småpakker til mange forskjellige steder, og det kan koste litt ekstra i frakt.

 

Ellers må jeg si meg veldig fornøyd hittil, så får jeg se om det dukker opp noen pakker her etterhvert.

 

Konklusjonen må vel bli at hvis man lurer på noe, ikke send mail, RING!

(Ja, det burde være unødvendig, men det er det som funker)

Lenke til kommentar

til meg så var det sånn at når jeg trykket på sporingsknappen inne i ordresystemet første dagene kom jeg til posten.no sitt sporingssystem, men når dette kom på døren og ble levert, endret sporingsnummeret seg til tollpostsporing for den siste pakken.

Lenke til kommentar
til meg så var det sånn at når jeg trykket på sporingsknappen inne i ordresystemet første dagene kom jeg til posten.no sitt sporingssystem, men når dette kom på døren og ble levert, endret sporingsnummeret seg til tollpostsporing for den siste pakken.

8052701[/snapback]

Hm... hørtes litt merkelig ut. Hvis de har sporing gjennom posten i starten burde man vel også kunne få henta den på postkontoret? Kanskje posten faktisk frakter varen, men at den da bare frakter den til et "tollpostkontor" i område. Og når den da kommer dit, så har ikke posten noe mer ansvar for den.

 

Ellers så jeg at man nå kan bestille servicepakke med tollpost på komplett, men da må spesifisere hvilket postkontor den skal til. Så da henter man den på posten, men blir frakta med tollpost? Mener.. da må de jo ha en eller annen avtal med posten da, ja?

 

OPS: Jeg kom på at da jeg prøvde trykke på den kom det ikke opp postkontorer, men masse adresser til forskjellige blomsterbutikker i nærheten av der jeg bor. Så... de har ikke avtale med posten, men med blomsterbutikker? hehe...

Endret av BlackH
Lenke til kommentar
til meg så var det sånn at når jeg trykket på sporingsknappen inne i ordresystemet første dagene kom jeg til posten.no sitt sporingssystem, men når dette kom på døren og ble levert, endret sporingsnummeret seg til tollpostsporing for den siste pakken.

8052701[/snapback]

Hm... hørtes litt merkelig ut. Hvis de har sporing gjennom posten i starten burde man vel også kunne få henta den på postkontoret? Kanskje posten faktisk frakter varen, men at den da bare frakter den til et "tollpostkontor" i område. Og når den da kommer dit, så har ikke posten noe mer ansvar for den.

 

Ellers så jeg at man nå kan bestille servicepakke med tollpost på komplett, men da må spesifisere hvilket postkontor den skal til. Så da henter man den på posten, men blir frakta med tollpost? Mener.. da må de jo ha en eller annen avtal med posten da, ja?

 

OPS: Jeg kom på at da jeg prøvde trykke på den kom det ikke opp postkontorer, men masse adresser til forskjellige blomsterbutikker i nærheten av der jeg bor. Så... de har ikke avtale med posten, men med blomsterbutikker? hehe...

8052906[/snapback]

 

vet ikke om tollpost har avtale med posten om slik ordning, men som jeg sa har jeg opplevd at andre leveringsfirma (DHL) har en policy som gjør det svært vanskelig hvis man ikke er hjemme akkurat når de kommer(tok en uke å levere pakken hjem til meg. altså ei uke etter at pakken var kommet til byen min. :p ).

 

men akkurat nå har jeg ikke det problemet. så hvis tollpost kommer på døra så er det noen hjemme til meg.

 

det jeg sa at jeg kom til postens sporingsystem i starten var altså de to første pakkene fra amentio. den siste blir sendt gjennom tollpost :) ganske snedig system dette. å få tre forskjellige pakker fra tre forskjellige plasser, levert til forskjellige tider. Blir kjipern hvis man legger inn en jævlig svær ordre som blir sendt fra for eksempel ti plasser :p Det som hadde vært det optimale, er hvis de har kunnet rapportere før man la inn bestillingen, om hvilke leverandører som har hva.sånn at man kunne ha planlagt selv hvor mange pakker det blir ca

Endret av thor918
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...