Artistic.Hipster Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg har bestillt denne pakken og den ligger nå og koser seg hos tollvesenet. Jeg ringte dem akkuart og da fant jeg ut at om jeg ikke kunne fremlegge bevis for at det var lovlig å importere så ble de sendt tilbake igjen. Det merkelige er jo at det er lov å importere fra EU, men da altså ikke USA. Noen som har lignende erfaringer med tollvesenet som kan hjelpe litt? Eller er jeg f*cked? Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Det kan hende produsenten ikke er godkjent hos tollvesenet, eller at det inneholder for mye av ett stoff pr 100g. Hvis tollvesnet avviser produktet ditt kan du vel be om en mer detaljert rapport, eller begrunnelse. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 De ba meg egentlig bare skaffe informasjon på at det er lovlig eventuelt en link til en norsk nettbutikk som fører tilskuddet. Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 http://www.proteinfabrikken.no Se om du finner det der, har ikke tid til å lete jeg men, uansett, hvis de skal ha samme produkt av samme produsent i norge er du fucked, men hvis de bare er ute etter samme produkt kan du jo se. Proteinfabrikken fører vel så og si det meste av lovlig kosttilskudd, så er verdt ett forsøk. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Bodybuildereb Tommi selger jo No-Xplode i sin private butikk og mange private bedrifter selger No-Xplode. Det er lovelig å impoterte til Norge og dette burde tollvesenet vite. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Bodybuildereb Tommi selger jo No-Xplode i sin private butikk og mange private bedrifter selger No-Xplode. Det er lovelig å impoterte til Norge og dette burde tollvesenet vite. 7833660[/snapback] Gjelder det samme for cellmass, nitrix og axis HT? Mulig det er noe av det som holder tilbake pakken? Jeg skal stikke ned til tollkontoret i morgen å høre om det iallefall er mulig å få inn noe av tingene. *Edit, vet du om noen nettbutikker jeg kan linke til DNA? Endret 30. januar 2007 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) De ba meg egentlig bare skaffe informasjon på at det er lovlig eventuelt en link til en norsk nettbutikk som fører tilskuddet. 7833285[/snapback] Det blir definert som legemiddel og du får det ikke igjennom tollen, bestill fra england. Så er det lettere å få det igjennom tollen uten pes... Endret 30. januar 2007 av lock-aze Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Sikker på det? Han jeg snakket med på telefonen sa jeg kunne få det gjennom om jeg kunne fremvise at det var lovlig. F.eks. med å linke til en norsk nettbutikk som selger det. Jaja, jeg stikker ned å hører med dem i morgen iallefall. Så tar jeg med meg scans av boksene for å vise til innhold osv. (en kompis fikk med scans som tollen tok sist han bestillte no-explode og cellmass) Men jeg bestiller definitivt fra england eller iallefall et EU land neste gang. Nå håper jeg egentlig mest på at jeg klarer å få penger igjen for greiene jeg har bestillt. Så taper jeg forhåpentligvis ikke så mye mer enn frakten frem å tilbake fra USA(tipper vel det er en 3-400kr) Endret 30. januar 2007 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) no-xplode inneholder noe som heter taurin, som er en fri aminosyre, og som er ulovlig å selge i norge. derfor finner du ikke no-xplode i noen norske nettbutikker. EDIT: leifern Endret 2. februar 2007 av Flexo Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 No-xplode har jeg hørt mye godt om... Jeg tror du kan glede deg til denne pakken Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Som nevnt, hvis du vil ha det inn i norge, så er det lettere å få inn slike pakker fra england enn fra USA. BTW : Du kan sende dem poste restante til grensa, for så å plukke dem opp der, hvis du vil slippe alt pes med tollen.. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Ja, jeg har gitt opp det å prøve å få pakken min inn nå. Men heldigvis var selgeren villig til å gi meg pengene tilbake(minus frakten da) Så da tror jeg jeg bestiller på ny fra england når jeg har litt mer penger... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Altså, "garantimetoden" (hvis jeg kan kalle den det) er å sende pakken poste restante fra england til sverige, for så å kjøre over grensen for å plukke det opp. (Burde kanskje være flere da dette er en ganske dyr måte å få det inn på pga kjøring) Men nå vet ikke jeg helt hvordan du ligger an i forhold til kjøring til/fra grensen da. Ellers, så er det som du selv sier og som jeg har nevnt før. Større sjangse for å få noe inn fra england enn det er å få det inn fra USA, selv om det ikke er noe sikkerstikk å bestille det fra england heller. Lykke til. Endret 4. februar 2007 av lock-aze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå