Kim Steinhaug Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg er på jakt etter en liten boks som erstatter CD og DVD spilleren i stua. Med første øyekast er Mac Mini en elegant å lekker sak med høy partyfaktor, og ikke minst bråker den lite. Derimot, ettersom vi alle har flatskjermer og plasma for tiden har endelig HD-video sneket seg inn i de 1000 hjem, og da er det jo bare rett å rimelig at man har en slik media sak i stua som faktisk kan drifte dette. Kollegaen min har testa HD, regner med det var 720p på sin Mini Mac, men det gikk i dass for å si det enkelt. Da er det liten vits å teste 1080p. Noe research forteller meg at man bør ha minst en 3Ghz prosessor for å drifte 1080p uten hakking. Finnes det noen ferdige løsninger på slikt, eller må jeg frem med skrujernet å prøve å feile? Jeg tilhører ikke dem som har hele helga på meg å "kose-skru" med maskina, så om det er noen som har erfaringer på dette er jeg veldig takknemmlig for tips og vink. Det som er viktig for meg : 1. Må minst takle 720p uten knirk 2. Stillegående 3. DVD/CD-drev er ingen must, alt er trådløst allikevel 4. Fjernkontroll 5. DVI eller component utgang, men helst HDMI Lenke til kommentar
toretors Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Har du skrudd sammen pc før? Hva ligger budsjettet på? Hva er maks dimensjoner for maskinen? Lenke til kommentar
Kim Steinhaug Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Har du skrudd sammen pc før?Hva ligger budsjettet på? Hva er maks dimensjoner for maskinen? 7833338[/snapback] Joda jeg har nå skrudd mine PCr for å si det slik, og i utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å svi av for mange tusenlapper for å komme imål. Når det gjelder dimensjonene så er det jo også å forvente at en god prosessor krever god kjøling slik at plassen må nødvendigvis øke. Så minst mulig til en riktig pris, jeg sparer ikke på 100 lappene for å si det slik, men man kaster heller ikke perler på svin, Om du har noen forslag tar jeg gledelig imot, ettersom jeg ikke henger helt med i hardware-markedet for tiden. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=40103 evnt 2gb hvis du skal kjøre vista, HD kan også økes til 500gb da de er ganske billige for tida. Mangler også dvd-brenner i oversikten. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Vent, kameraten din klarte ikke å kjøre 720p H.264 video med en Mac Mini C2D? Da gjør han noe galt. Lenke til kommentar
Kim Steinhaug Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Takker for gode svare, og ser at maskina som blir nevnt her er prismessig helt på linje med Mac Mini. Da er det bare for meg å gå litt i tenkeboksen, så for ordensskyld får jeg dobbeltsjekke med kollegaen min en gang til. Jeg ser på Apple sine sider at de nylig har oppgradert prosessoren nå, som nå er opptil 5 ganger raskere en den forrige power pc prosessoren. Dette kan jo være av avgjørende betydning vil jeg tro. Takk igjen for gode svar. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Ja, hvis han brukte en gammel G4 Mac Mini klarte han selvsagt ikke å kjøre h.264, men min Core Duo (Ikke Core 2 Duo) på jobb kjører h.264 uten problemer. Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=40103 evnt 2gb hvis du skal kjøre vista, HD kan også økes til 500gb da de er ganske billige for tida. Mangler også dvd-brenner i oversikten. 7834593[/snapback] Ville bytta harddisk til Samsung, bråker mye mindre en WD... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå