sKRud Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hei Har hatt en diskusjon her med en kompis ang. en liten sak. Det har seg nemlig slik at vi lurer på om det er mulig å overføre data til en pcen uten at man er i dirkete kontakt med den. Da ser jeg bort fra muligheten med blåtann og infrarødtlys. Diskusjonen går i all hovedsak ut på om det finnes en "dings" som jeg feks. kan legge rundt ledningen på tastur eller mus, hvorpå den slår av musen/tastaturet og overfører dataen via usb og inn på pcen som en ekstern HD.. Dette er noe som bør gå ann..men finnes denne dingsen? har lett litt rundt omkring på forskjellige steder (type spyshopper rundt om i verden..) men kan ikke si at jeg har funnet no særlig.. Har funnet en adabter som man kobler før musen i usb inngangen..men da er jo vitsen litt borte.. Noen som har vært borti noe lignende som denne dingsen? hadde vært morsomt å sett om det faktisk finnes.. Lenke til kommentar
sKRud Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Ingen som har noen ide på hvordan man kan gjennomføre dette..? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Det høres helt usannsynlig ut at det skal kunne fungere. Lenke til kommentar
sKRud Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 ja.det gjør kanskje det..men hadde vært fett å få det til å funke da.. trur ikke det skal være umulig.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Altså, du skal logge hva personen gjør, uten å være i kontakt med datamaskinen, bare ved å ha noe rundt ledningen til tastaturet? Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 kanskje en liten boks, som du plugger inn usb'en fra musa, usb fra den greia du snakker om, og en ledning fra den boksen til pc'en.. på den boksen er det en "switch"? jeg vet ikke om noe da men jeg skjønner ikke helt poenget ditt, og jeg kan misforstå noe så grusomt.. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 hmm.. hacke et wlan hehe.. men regner med at du ikke tenkte på sånt heller. Lenke til kommentar
sKRud Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Okey..her er caset..du sitter forran pc skjermen, du har mus og tastatur tilgjengelig, men ikke selve pcen eller usbtilgangene..men du kan gjøre hva som helst med musa og tastaturet..dvs..du kan ikke skru opp musen og koble på en usbstick da.. Men du skal klare å få en fil inn på pcen.. er dere med på det? Skal ikke ha noen keylogger eller noe slikt..det kan man få kjøpt på spyshop.no.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Aha! Du skal legge inn filer på maskiner på skolen eller noe? Nei, det er ikke mulig. Lenke til kommentar
idos Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 du kan skrive den ?... .....fila mener jeg. . eller laste den fra internett... eller så burde det være mulig å lage et snitt i usb kabelen og ta ut lederne.. og koble disse til en minnepenn.. dersom musen eller tastaturet er usb.. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Eneste måte å få det til er å "hacke seg inn" på pcen via wlan, hvis dette er aktivert og oppkoblet på forhånd. Er du heldig kan du aktivere wlan på pcen med en egen knapp, men det bryter vel "reglene" du satte opp... Ellers kan man (mer eller mindre teoretisk) gjøre en form for "avlytting" av hva som er på skjermen ved hjelp av van Eck phreaking, men du får ikke lagt inn noen fil på pcen på den måten. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Det var en gang en reklame for en klokke, som man holdt opp mot skjermen, og la filer over på klokka. Det var sære greier. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Likte best idos sin idé, den kan faktisk la seg gjennomføre i praksis Lenke til kommentar
radivx Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Umulig... med mindre du lurer inn en SSH server eller noe på maskinen http://sshwindows.sourceforge.net/ men det går jo over nettverk og krever dessuten fysisk kontakt (eller hacking) for å få til. Lenke til kommentar
sKRud Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 ja..saken kom opp da vi snakket om hvordan vi kunne ha gjort det med juks på skolen..nå går ikke jeg lengre på noen skole da..men det er ikke sikkert det lar seg gjøre..pcen er heller ikke koblet til noe nettverk..kun skriver.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Telnet er vel enklere å hacke enn SSH ... Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Uten å gjøre noe slags inngrep i mus/tastatur kabelen er det du beskriver umulig. Det er selvfølgelig mulig å genere et magnetfelt som lager strømmer i ledningen. Men dette vil påvirke alle 4 lederene i USB kabelen så da er man like langt. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 På Vista kan man slette filer ved å snakke da; http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=181316 Kansje man kan opprette filer også? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 SSH er kryptert, men har litt større støtte for hva du kan sende gjennom (etter det jeg vet), altså lett å sende inn filer. Men om du kun har lednign og printer er USB pinne eneste løsning. En annen vil være å kjøre en keylogger mellom tastatur (kun PS/2) og bruke revers funksjonen, slik at den skriver data til PCen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå