Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

åpne porter i Router?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal prøve å hoste et game i Warcraft III.

Har lest at jeg skal åpne 6112-6119 i TCP og UDP, men det hjelper ikke... har skrevet inn min lokale IP: 192.168.1.2. stemmer det?

noen må hjelpe meg her... er litt noob på nettverk og routere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er også greit å sette fast lokal ip i DHCP config i ruteren, låst på din MAC adresse, så ingen andre overtar den lokale ip'en din og dermed forward reglene. Fint å sette opp "rules" i brannmuren hvis du ikke har gjort det, og forwarde i ruteren som det virker som du har gjort alt. Kanskje ta en ekstra sjekk at det er riktig lokal ip satt.

Lenke til kommentar

ja jeg brukte den "guiden" (?) på portforward.com og fikk en fast ip eller hva det heter. den er 192.168.1.136, men det funker ikke selv om jeg skriver inn den IPen når jeg forwarder porter... har jeg gjort noe galt? skriver jeg inn feil ip da?

Lenke til kommentar

Hvis du fortsatt ikke har fått det til, kanskje du kan ta screenshot av innstillingene så vi kan se hva du har gjort. Du har åpnet både i ruter og i brannmur? Har du windows brannmur aktivert? Har du sjekket i cmd ipconfig at du har samme ip som du har registrert i ruteren?

Prøv å åpne port 116(TCP) og 118(TCP). Har lest et sted det kan være nødvendig å åpne disse portene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...