Hagr Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hei! Jeg skal prøve å hoste et game i Warcraft III. Har lest at jeg skal åpne 6112-6119 i TCP og UDP, men det hjelper ikke... har skrevet inn min lokale IP: 192.168.1.2. stemmer det? noen må hjelpe meg her... er litt noob på nettverk og routere... Lenke til kommentar
Konge Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Det hjelper veldig om du nevner merke og modell på routeren din . Du har vert på portforward.com regner jeg med ? Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 jaja. klart. jeg har en Jenser Airlink 54Mbps Lenke til kommentar
hiper Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 start-->kjør-->cmd og tryk enter--->skriv ipconfig da står din lokale ip addresse og alt der, men husk hvis du skal gi ipen din til noen som skal joine må du gi din eksterne ip her! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Bare følg hiper's råd. Du åpner rett porter i følge portforward: http://portforward.com/english/routers/por...arcraft_III.htm Skaff deg en fast adresse hos no-ip.info eller dyndns.org og pass på at ikke softwarebrannmuren blokkerer (sjekk unntaksregler). Lenke til kommentar
Skymaster Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Det er også greit å sette fast lokal ip i DHCP config i ruteren, låst på din MAC adresse, så ingen andre overtar den lokale ip'en din og dermed forward reglene. Fint å sette opp "rules" i brannmuren hvis du ikke har gjort det, og forwarde i ruteren som det virker som du har gjort alt. Kanskje ta en ekstra sjekk at det er riktig lokal ip satt. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 ja jeg brukte den "guiden" (?) på portforward.com og fikk en fast ip eller hva det heter. den er 192.168.1.136, men det funker ikke selv om jeg skriver inn den IPen når jeg forwarder porter... har jeg gjort noe galt? skriver jeg inn feil ip da? Lenke til kommentar
Skymaster Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Hvis du fortsatt ikke har fått det til, kanskje du kan ta screenshot av innstillingene så vi kan se hva du har gjort. Du har åpnet både i ruter og i brannmur? Har du windows brannmur aktivert? Har du sjekket i cmd ipconfig at du har samme ip som du har registrert i ruteren? Prøv å åpne port 116(TCP) og 118(TCP). Har lest et sted det kan være nødvendig å åpne disse portene. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) jepp... no win brannmur, riktig IP og 116 og 118 åpen kan ta screenshot nå Endret 31. januar 2007 av Hagr Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 der var det''! noen som kan hjelpe meg? eller trenger dere mer informasjon? bare spør tusen takk for svar Harald Jensen_airlink.bmp Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 *bumb* ingen som kan hjelpe meg her?? Setter virkelig stor pris på de som vil hjelpe meg Harald Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 ingen som vet dette? please?? er det ingen flere wcIII geeks her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå