Gå til innhold

Hvordan virker TV-tuneren?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du plugger TV antennen inn i der den skal inn. Så skal det ha fulgt med ett program for TV titting. Start det og la det søke igjennom og finne alle dine kanaler.

Så er det bare å se i vei!!

AKIRA

7831971[/snapback]

Det forsto jeg ikke så mye av. For det første har jeg 4 forskjellige ''ledning ting''. 1 som ligner på en antenne, en liten metall dings og en kobling med 4i 1 på en måte

Hva skal inn i TV'en/lyse boksen, og hva skal hvor inn i pc'en?

Klarer heller ikke la programmet søke gjennom kanalene mine. Hvor gjør jeg det?

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Ok, jeg tror kanskje du har misforstått hvordan dette funker.

Hvis laptopen din har en TV tuner så betyr det at du ser på TV på PCen din. Det betyr ikke at du på noe måte kobler PCen din til TVen og ser på TV via den eller noe sånt.

Jeg regner med at du har sett en TV antenne kabel. Den er rund og har en pinne/hull i midten. Den MÅ du ha på PCen din hvis du har en innebygget TV tuner. Har du ikke det på PCen din...så har du heller ikke TV tuner.

Se på dette bilde jeg linker til her: http://www.notebookreview.com/assets/14235.jpg Hvis du har en sånn "nøkkelformet" sort plastikk bit på din, så har du IKKE tv-tuner. Men har du der isteden en kontakt som en TV antenne passer rett inn i...da HAR du TV-tuner. Da plugger du antennen inn der. Og så leser du i manualen du fikk med maskinen om hva slags TV software du fikk med. For du fikk 100% sikkert med det. Det heter sikkert noe med TV også om du ser over Start menyen din i WinXP.

MEN

Du kan se DVD osv fra PCen din på en ekstern skjerm. Dette kan feks være TVen din. Da har man som regel en S-video kabel ut fra laptopen din. Det varierer litt fra laptopt til laptop hvordan den pluggen ser ut. Men i andre enden av den kabelen har man som regel en rød, hvit og gul plugg. Disse skal passe inn i TVen din ett sted. Eller du må kjøpe en S-video til Scart overgang. Da får du en SCART kontakt med rød, hvit og gul kontakt på ene siden og scart på andre.

Så...prøv å definer hva du prøver å få til..for måten du skriver på nå så blander du to helt vidtforskjellige konsepter.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Ok, jeg tror kanskje du har misforstått hvordan dette funker.

Hvis laptopen din har en TV tuner så betyr det at du ser på TV på PCen din. Det betyr ikke at du på noe måte kobler PCen din til TVen og ser på TV via den eller noe sånt.

Jeg regner med at du har sett en TV antenne kabel. Den er rund og har en pinne/hull i midten. Den MÅ du ha på PCen din hvis du har en innebygget TV tuner. Har du ikke det på PCen din...så har du heller ikke TV tuner.

Se på dette bilde jeg linker til her: http://www.notebookreview.com/assets/14235.jpg Hvis du har en sånn "nøkkelformet" sort plastikk bit på din, så har du IKKE tv-tuner. Men har du der isteden en kontakt som en TV antenne passer rett inn i...da HAR du TV-tuner. Da plugger du antennen inn der. Og så leser du i manualen du fikk med maskinen om hva slags TV software du fikk med. For du fikk 100% sikkert med det. Det heter sikkert noe med TV også om du ser over Start menyen din i WinXP.

MEN

Du kan se DVD osv fra PCen din på en ekstern skjerm. Dette kan feks være TVen din. Da har man som regel en S-video kabel ut fra laptopen din. Det varierer litt fra laptopt til laptop hvordan den pluggen ser ut. Men i andre enden av den kabelen har man som regel en rød, hvit og gul plugg. Disse skal passe inn i TVen din ett sted. Eller du må kjøpe en S-video til Scart overgang. Da får du en SCART kontakt med rød, hvit og gul kontakt på ene siden og scart på andre.

Så...prøv å definer hva du prøver å få til..for måten du skriver på nå så blander du to helt vidtforskjellige konsepter.

AKIRA

7840463[/snapback]

OK.

Det bilde du la til er nøyaktig slik min pc ser ut på den siden. Men den nøkkelformede plastbiten helt til venstre har jeg revet av. Da dukket det opp 2 tilkoblingsmuligheter. Noe mer har jeg ikke gjort.

Men jeg vet at jeg har TV-tuner (trodde jeg) for jeg har bestillt det til pc'en og det sto til og med på regningen at jeg betalte ekstra for det, og jeg har også fått med cd'en Lifeview.

Den antennen du beskriver ha jeg også, pluss noen ledninger til.

Forsto du bedre problemet nå? Va bør jeg gjøre?

TUSEN TAKK for hjelpen så langt!

Lenke til kommentar

Plugg i antenne ledningen din der den passer. Sett i CDen og kjør installasjonen av softwaren. Når det er gjort så starter du software og så burde du se hva du skal gjøre derifra. Jeg har aldri hørt om LifeView så anner ikke hvordan det funker. Men på CDen burde det ligge en manual i ett eller annet format.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...