kentiver Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Det er slik at jeg ikke kan få internett her pga at sentralen er full, derfor låner jeg av naboen (Fått lov). Naboen har eget modem, og noen pcer i huset sitt, jeg har koblet Linksys routeren min til modemet via kabel, og har satt routeren i ene vinduet til naboen. Så har jeg satt A.pointet (Linksys det også), i et vindu her, slik at det er så å si 100% fri sikt over gården, kanskje ..tja..25-30 meter i fri luftlinje. Men når jeg pinger Routeren så får jeg alt fra 18 til 1000 i ping, og internett går treigt. Hva som gjør at jeg får så lite fart \ høy latency? Kan det være antennene? Er de retningsbestemte? Er de orginale som står på. La også inn wrt-dd på routeren her om dagen, men det ble lite suksess, signalstyrken ble dårlig, stilte den inn på å sende i 70db, men nøttet ikke, hadde pcen ca 1 meter unna routeren og fikk ca 60 % signalstyrke. Klarte heller ikke å koble routeren og a.pointet, selv om innstillingene var rett, altså klarte ikke signalene å gå over gårdsplassen. Så la inn orginal software igjen. Kan antennene være ødelagte? Legger ved noen bilder. Beklager størrelsen på dem, lite program på pcen akkurat nå så fikk ikke komprimert dem. På det ene bildet markerte jeg hvor hos naboen at routeren står. Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Ble litt likere når jeg skiftet kanal Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Noen som vet hva som kan gjøre at jeg får så høy ping, ofte får jeg ikke engang svar fra routeren, men som regel når jeg pinger så har jeg 25% tap. Og internett kommer og går som bare f.. trodde disse routerene skulle være stabile, leste bare bra ting om dem før jeg kjøpte, men har KUN hatt problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå