SiBC Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hei. Jeg har gått til innkjøp av en Thermaltake Hardcano 12 viftestyring. Det jeg lurte på er hvor man skal plassere tempsensorene. Jeg vet at en skal på CPU, men jeg vet ikke nøyaktig hvor den skal settes, jeg har en "Thermaltake Big Typhoon VX" CPU kjøler. jeg tenkte også at jeg skulle sette PSU på viftestyringa, hvor skal temp.sensor settes da? og hvor skal den settes hvis man kobler til kabinettvifte? Forresten, er det noen som vet om man kan koble Asus 8800GTX til en viftestyring? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Når det gjelder temperatursensor på CPU så plasserer man denne så nær kjerna som mulig, men ikke oppå kjerna. Altså den må ikke komme i klem mellom prosessoren og kjøleren. Lenke til kommentar
SiBC Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Nå ligger sensoren oppå "kjøleblokka" (den som ligger rett oppå CPU). Viftestyringa viser en CPU temp på 30-40 grader, mens hovedkortsoftware viser 70 grader?? :S I BIOS står det: CPU1: 30 grader CPU2: 30 grader CPU Temperature: 70 Hvilke av disse er viktige? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hm, det hørtes feil ut, men kan godt hende fordi jeg ikke forstod. Har du muligheten til å ta et nærbilde som viser plasseringa av sensoren? Lenke til kommentar
SiBC Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Var litt for trangt til å ta et foto, men den røde flekken på bildet viser hvor sensoren er. Endret 5. februar 2007 av Remi88 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Ok, nå skjønner jeg. Tror plasseringa er helt grei. Eneste du må ta forbehold om er at temperaturen i kjerna alltid vil ligge noen grader over det som temperatursensoren vil måle så lenge maskinen er i drift. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Jeg tror nok den plasseringa er litt feil. Se her: Where can I attach the Thermal Sensor Cable? Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 http://www.hardware.no/guider/kjoling/temp...urmaaling/15364 denne her viser bare plasseringen på en Amd prossesor da, men...kan jo ta en titt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå