Gå til innhold

Dagens julegave kommer fra Komplett.no og er en Samsung 28"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehehhe..

 

godt spørsmål. :smile:

kan tenke meg at det er myntet på data folk som har trådløs video overføring eller kabel fra data'n til tv'n, for å nyte en god divx?

 

bare en tanke.. :wink:

 

 

forresten.. 2.7 for en 28 tommer tv er jo bra det, hadde det ikke vert for et bestillt radeon 8500 så hadde jeg slått til. :grin: min 26" drar på årene og støtter ikke s-vhs, eller scart for den del :wink:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Hmm...Det spørs vel litt på defenisjonen av data..

 

Data er (vel,det er det eg meiner med data,+ ein del vitenskapspersoner ++ :wink: ) :

 

Tegn eller symbol(kanskje lyd) som blir satt i eit eit system slik at det er mulig å tolke informasjonen.

 

Så eg meiner vel,egentlig at ein Tv kan gå under begrepet data...

 

Men,som sagt det kan finnes ulike tolkningar på kva begrepet data er.

Lenke til kommentar

Tror ikke TV har så veldig mye med data å gjøre FØR utviklingen kommer langt nok. Målet til Gates pr. idag er at alle TVer snart skal ha WinXP.

 

Slik det er nå, synes hvertfall ikke jeg at TV har så mye med data å gjøre.

 

I fremtiden kan vi kanskje diskutere hvor mange 3D-marks vi får på TVen. Syk tankegang :lol: , men det kommer sikkert. Blir nok BIOS og hele pakka der oxo. Som om vi ikke har nok med alle oppdateringer og driverne til PC-en.......

Lenke til kommentar

Du treng ikkje kunne overklokka ein komponent for at den skal ha noko å gjera med data.. ka med tastaturet?CD-brennaren? Du kan nok auka ytelsen på desse og (på ein eller annan måte :grin:) Du kan nok auka ytelsen (erh..) på ein TV og på ein eller annan måte..

 

Jaja, nerdar og treng TV vett dåkke :smile: så sjølv om TV'n ikkje har så masse å gjera md data, er det eit bra tilbud.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-20 11:38, Anders Leipsland skrev:

En TV har akkurat like mye med data og gjøre som en monitor har med data å gjøre. De fleste har jo nå tv-ut på skjermkorta sine så da har vi noe å tilkoble den utganga også.


 

Jeg er uenig i dette utsagnet.

 

1) Personlig synes jeg ikke en TV kan sammenlignes med en monitor fordi man "trenger" en monitor for å kunne bruke PC, men ikke TV'en. TV fungerer svært dårlig som monitor. Å sitte å skrive et dokument på TV'en er nesten "umulig".

 

2) Selv om mange har TV-out på skjermkortet, betyr jo ikke at TV'en tilhører "Data". Mange har lydkort med forskjellige utgang, som kan kobles til diverse ting, bla en forsterker. En forsterer er etter min menig absolutt ikke data.

 

TV'en hører ikke under Data.

Lenke til kommentar

For å poengtere en ting. En TV i dag kommer under kategorien "Lyd og bilde" ikke "Data".

 

De som ikke greier å forstå det, bør gå og legge seg og stå opp om 8 timer med en STERK kopp kaffe!!!

 

Det er så dumt at det ikke går an...

 

Sjekk denne linken: http://no.kelkoo.com/

 

Hvor finner Dere TV?

 

Det var det jeg tenkte ja.... :lol: Flirer meg snart ihjel her jeg sitter... Nå må dere slutte :lol:

Lenke til kommentar

Her er definisjon på hva en datamaskin er for noe:

 

"datamaskin: elektronisk (regne)maskin som kan behandle store mengder data automatisk ."

 

Hentet fra norsk ordbok.

 

Så vidt jeg vet, kan ikke TVen min lagre mer enn 5 tekstsider samtidig. Derfor faller hvertfall min TV langt utenfor kategorien "Datamaskin". Jeg kan faktisk ikke bruke TV-apparatet som regnemaskin heller.

 

Det er ikke lagt til rette for dette i dag.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-20 11:54, Mr.Hassan skrev:

Hei PIIIpower!


Det eg trur
Anders
meinte var ikkje at ein Tv og ein pc monitor er det samme..


Eg trur han meinte at ein Tv hadde/har like mykje med data som ein pc monitor...


(det var faktisk skrevet i klar tekst)


Ikkje at ein Tv og ein pc monitor er det samme..


 

Hvis han mener at tv har like mye med data å gjøre, mener han at tven kan erstatte monitoren da!

 

En tv har MYE dårligere kvaliet på linjer og refr.rate og egner seg IKKE til daglige oppgaver som billedbehandling tekstbehandling programmerings osv, men kansje til å se DVD eller divX!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...