Sceolan Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg vet hvordan jeg "forwarder" porter på routern min, men da åpner jeg port(ene) til en bestemt PC. Men enn om det er flere maskiner i nettverket som bruker f.eks msn og enkelte spill, som vil at du skal åpne bestemte porter, hvordan blir det da? Må jeg i så fall konfigurere om de programmene / spillene til å bruke andre porter, slik at ikke flere maskiner i nettverket bruker samme port? Antar at man kan endre hvilke porter msn f.eks bruker? Lenke til kommentar
Calmcacil Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 port trigger kansje? er ikke sikker jeg :S Lenke til kommentar
eppis Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 i routern din... i steden for og skrive en ip til den aktuele maskina for eks 192.168.1.10 så skriver du 0.0.0.0 da blir porten åpen til alle på nettverket. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 For MSN løser du dette ved å ha uPNP støtte i routeren. For spill og ting som ikke støtter uPNP må du nok bruke en port pr. maskin. Sjekk med din ISP om du kan få flere ip adresser. Om du kan få dette er problemet løst ved at hver maskin får sin egen IP adresse ut mot internett. Når det gjelder deg som sier at du kan åpne porter til alle maskinene i nettet ved å sette 0.0.0.0 så stemmer ikke dette, en port kan bare være oppe mot en maskin samtidig. Du tenker kanskje på at du kan sette en maskin i DMZ og åpne alle porter til denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå