Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Montert vannkjøling. Nå uler PC'en uten bilde

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle være smart og dempe støyen v.h.a. vannkjøling. Har montert vannkjøling på både CPU og GPU. Når jeg nå starter PC'en går viftene rundt, og PC'en gir fra seg det velkjente pipet, bare mye lengre, og hvert tredje sekund. Jeg får ikke noe signal til skjermen.

Jeg har foreløpig gjort følgende: Fjernet alt av unødvendige tilkoblinger. Fjernet mest mulig RAM. Sjekket alle tilkoblinger. Byttet ut skjermkortet med et gammelt. Prøvd med både DVI og VGA.

Kan PC'en nekte å starte når det ikke er koblet til vifte til CPU-viftekontakten?

Bakplaten som fulgte med vannkjølingen (Zalman Reserator 1) er av plast og beregnet på Socket 939. Kan den likevel være ødeleggende?

Noen som har forslag?

Hovedkortet er et MSI K8N NEO2 Platinum-54G S939

Med vennlig hilsen

Sir Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan PC'en nekte å starte når det ikke er koblet til vifte til CPU-viftekontakten?

jepp vis det er satt opp slik i bios... er bare å plugge i en vifte å sjekke det :)

prøvd å resete CMOS?

Har du speaker/høytaller tilkoblet HK? (Den som gir beep lyder når noe er galt)

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

Husket strøm til grafikkortet?

Prøv å koble CPU vifte til hovedkortet og GPU vifte til grafikkortet, kan være noen sånne sperrer.

Bakplate av plast kortslutter i alle fall ingen ting...

Du har ikke sølt Arctic Silver på pinnene til prosessoren (det kortslutter og lager faenskap)? (løsning da blir å bade prosessoren i isopropanol).

Lenke til kommentar
Hei!

Tenkte jeg skulle være smart og dempe støyen v.h.a. vannkjøling. Har montert vannkjøling på både CPU og GPU. Når jeg nå starter PC'en går viftene rundt, og PC'en gir fra seg det velkjente pipet, bare mye lengre, og hvert tredje sekund. Jeg får ikke noe signal til skjermen.

Jeg har foreløpig gjort følgende: Fjernet alt av unødvendige tilkoblinger. Fjernet mest mulig RAM. Sjekket alle tilkoblinger. Byttet ut skjermkortet med et gammelt. Prøvd med både DVI og VGA.

Bakplaten som fulgte med vannkjølingen (Zalman Reserator 1) er av plast og beregnet på Socket 939. Kan den likevel være ødeleggende?

Noen som har forslag?

Hovedkortet er et MSI K8N NEO2 Platinum-54G S939

Med vennlig hilsen

Sir Ole

7831180[/snapback]

Hei!

Jeg har nettopp installert Zalman Reserator 1 selv, og det er velkjent at det piper noen ganger. (Jeg har 775 socket) I mitt tilfelle så pep det tre ganger, og da fikk jeg opp en meny, der jeg fikk beskjed om å enten fortsette som vanlig eller gå i setup (BIOS) og sjekke status for CPU-vifte. Kan så og si helt sikkert at det er pga. monitorering til CPU-vifte at du ikke får bilde/ordentlig oppstart. Gå inn i BIOS, let etter alternativer for overvåking av CPU-vifte, og evt. slå det av. Det gjorde jeg, og nå funker det som gull! :)

Annet tips: Installer et program som heter SiSoft Sandra Pro. 2005 (eller nyere), der kan du overvåke temp. på CPU. (om du ikke har slikt fra før)

Mvh

Thomas Solheim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...