Gå til innhold

Microsoft Loses $289 Million in Q2 With Xbox 360


Mala

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, det finnes andre årsaker til at PS3 ikke selger så bra

Jeg mener det er prisen og ikke noe annet. Fanboys vil kjøpe konsollen når den kommer til Europa, men mannen i gaten kjøper ikke en spillkonsoll til familien sin for 5.500 kroner + ekstra kontroller + spill + HDMI ledninger osv

 

Så lenge prisen ikke synker vil fanboys kjøpe konsollen, men thats it. Så vil salget bli like stille som det er i Japan og USA helt til prisen faller ned.

 

Å gi prisen alene skylden blir latterlig.. , jeg antar prisen er en mye mindre faktor enn at det ikke finnes bra spill hittil

 

Hadde Metal gear solid 4, final fantasy xiii, motorstorm, heavnely sword og gran turismo 5 vært launch titler så hadde alle ps3'ene sony klarte å lage flydd ut av butikken selv om ps3 kostet 1000$ tror jeg.

 

Ps2 ble solgt for godt over 4000kr i starten og den tilbød mindre enn ps3 =)

 

 

Uansett hvilken konsoll det er snakk om, så er det til syvende og sist spillene som avgjør.. ikke pris, ikke power.. meeen bom bom -- > spill.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Nei, det finnes andre årsaker til at PS3 ikke selger så bra

Jeg mener det er prisen og ikke noe annet. Fanboys vil kjøpe konsollen når den kommer til Europa, men mannen i gaten kjøper ikke en spillkonsoll til familien sin for 5.500 kroner + ekstra kontroller + spill + HDMI ledninger osv

 

Så lenge prisen ikke synker vil fanboys kjøpe konsollen, men thats it. Så vil salget bli like stille som det er i Japan og USA helt til prisen faller ned.

 

Å gi prisen alene skylden blir latterlig.. , jeg antar prisen er en mye mindre faktor enn at det ikke finnes bra spill hittil

 

Hadde Metal gear solid 4, final fantasy xiii, motorstorm, heavnely sword og gran turismo 5 vært launch titler så hadde alle ps3'ene sony klarte å lage flydd ut av butikken selv om ps3 kostet 1000$ tror jeg.

 

Ps2 ble solgt for godt over 4000kr i starten og den tilbød mindre enn ps3 =)

7832057[/snapback]

 

Akkurat det mener Sony også, men det er mange som er uenig. Jeg er veldig uening dette. Sony skal selge på merkenavnet "playstation" og satser på sukess av den grunn fra starten. Jeg og flere andre sier prisen har stor betydning.

 

Det er ikke så morsomt å svi av over 6000 på en spillemaskin (inkludert 1 spill), når det finnes mange andre alternativer som er billigere og minst like bra

Lenke til kommentar

Og simsalabim, so diskuterar vi prisen på PS3 igjen. :roll:

 

On-topic: Microsoft kunne nok ha tapt veldig mykje meir enn dette utan at det hadde gjort noko eigentleg skade på firmaet. So lenge dei har eit lønnsomt monopol å støtte seg på, er det ikkje mykje som kan skade dei.

 

Kay

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan det kommer til å gå med Sony videre, slik det ser ut nå så er det mange som kjøper konsollen men få som kjøper noe særlig spill til den. Kan umulig være god butikk når de selger konsollen med tap og ikke tjener stort på spillene.

Tilbehør er jo en ting de kan tjene inn igjen litt på, men slik jeg har forstått det så har PS3 innebygget det meste som trengs.

 

Lukter det PSP her? Om jeg ikke tar feil så er ikke spill salget der så veldig godt heller.

 

Blir spennende fremover når alle 3 er godt plantet på markedet. Både Wii og PS3 har idag et ganske labert spillutvalg i mine øyne. Er ikke mye morsomt å rote rundt i menyene hele dagen. :p

 

OT? :hmm:

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Det er ikke så morsomt å svi av over 6000 på en spillemaskin (inkludert 1 spill), når det finnes mange andre alternativer som er billigere og minst like bra

 

For deg er det kanskje andre alternativer som er minst like bra, da kan du få slippe å kjøpe ps3. Det er ingen tvang.

 

For min del er det ingen gode alternativer. Jeg har en wii, som akkurat nå (etter at jeg runnet zelda tp) ikke tilbyr meg noen ting.

 

Jeg har lyst på et eller annet som kan spille av hd filmer, det gjør ps3. Jeg har også lyst på spillene mgs4, ff13 osv når de kommer.

 

For meg er det bankers.. jeg mener man får meget god valuta for pengene.

 

Men jeg forstår også at en som er ute etter en ren spillmaskin kan synes den er dyr.

Men vi lever ikke lenger i 199x når N64 kom og kostet "bare" 3000 kr lenger. Det var vel valuta for pengene det =)

 

 

Blir spennende fremover når alle 3 er godt plantet på markedet. Både Wii og PS3 har idag et ganske labert spillutvalg i mine øyne.

 

Enig der.. begge disse konsollene er i desperat nød etter gode spill.. Wii hypen må bare snart legge seg.. for den ble kjedelig etter 1 uke :p

 

 

Men ok.. hopper av tråden nå.. nok OT

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Jeg tror at vi diskuterer prisen på ps3 fordi det er mye gøyere enn det topic omhandler :p

 

Topic er umoro.

 

Jeg prøvde å gi min forklaring på "tapet" for en del poster siden, men mange (Jeg og til tider) synes det er gøyere med OT.

 

En gang til:

Ms har solgt mange konsoller som koster mer å produsere enn det de selger den for. Derfor får Ms tap de første årene noe de håper å ta igjen mot slutten av levetiden til konsollen. Ikke akkurat unik strategi ...

Zzzzzznork.

 

Nå tilbake til ps3 bashing, eller kanskje litt nintendo bashing? Hva sier bjørnen til det? :innocent:

Endret av mbiof
Lenke til kommentar

Nei tråden handler da hovudsaklig om at MS har hatt mye problemer med konsollen, og at det er nettopp det som har ført litt kjedelige utgifter. For de av oss som har motatt esken, ser at kostnadene for MS ikkje akkurat er små pr. maskin. Og det er mange maskiner som har blir sendt nedover mot Tyskland :p

 

Men ja, pr. idag går vel MS i pluss pr. solgte konsoll? ;)

Lenke til kommentar
MS går nok ikke konkurs

7832939[/snapback]

 

Nei det er det vel ingen som tviler på heller ;)

 

:p

7832970[/snapback]

 

Det virker som MS satser å tjene inn pengene ved onlinetjenester. Nå kommer det flere MMORPG til Xbox 360 og Live anyware. Det er utgifter som MS vil tjene på :)

 

Ellers har du arkade spill, nedlasting av filmer og mere som også går som varmt hvetebrød

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Nå går vel MS i pluss at, men de har likevell et tap de skal dekke, og det tapet vil ta sin tid å lege, og da trenges der vel litt besparing enkelte plasser. Scalpel, its time to cut something.

 

Men MS kan overleve noe slikt uten problemer, for de var alene på markedet da dette skjedde og fikk inn dog underskudd, nok til å overleve til de gikk i pluss noe de nå gjør.

 

Samt at MS har nå flere brukbare gode tjenester de og tjener godt på, så tror ikke den summen i underskudd blir værende så alt for lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...