Gå til innhold

Microsoft Loses $289 Million in Q2 With Xbox 360


Mala

Anbefalte innlegg

Ser ut til at gutta på verkstedet i Tyskland har fått noen herlige overtidsbetalinger det siste året ja :wee:

 

http://www.news4gamers.com/xbox360/News-21112.aspx

 

"So while there were loses, Microsoft still pulled out on top with some pretty big profits.

Microsoft even posted a $1.3 billion increase in profits for the first quarter and a $1 billion increase in profits for the second quarter."

 

"The scheduled 15 million production estimates for 2007 will be cut down to 12 million units for fiscal 2007. But maybe Microsoft is also getting a little wet behind the ears with the super-success of the Wii and the possible super-star rise of the PS3 for 2007."

 

Ja folkens, la oss holde oss sånn ca. veldig On-topic da. Så kan vi la "OMG lol teh Sonyy r00lz,MS suxxorz!11" pratet ligge til de andre trådene som kommer fremover.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan vet de at det er der tapet stammer fra? Er jo ingenting i artikkelen som beviser det, og MS gir vel neppe ut så detaljerte tall som viser det. Tapet på Entertainment & Devices er jo på linje med forrige år. Det er jo online services som utgjør den negative forandringen....

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

tok ikke mange innleggene før at tråden var off topic ;)

 

@Nordoelum: Europa lansering og masse gode spill. Sier seg selv at ps3 generelt vil ta seg opp. Om den vil synke igjen etterpå er en annen sak. Men ps3 vil nok selge 1 million konsoller i mars og kanskje ennå en million i april. Da har ps3 nesten tatt igjen xbox 360 i europa.

Lenke til kommentar

Tror nok de som sier at 289 mill er en dråpe i havet for MS siden selskapet er godt for et mye større beløp. Men uansett så er 289 mill i tap et vanvittig beløp, finansielt sett.

 

Nå har dog MS seilet på en god bølge det siste året, med tanke på at de har vært alene på markedet. Men Wii's inntog har tydeligvis satt mere preg på markedet enn først antatt, konsollen har vel gjort det mye bedre enn noen hadde antatt.

 

Med tanke på at PS3 salget ikke har vært så grasalt i USA, med tanke på de tilstandene der var ved lansering (f.eks våpen avfyrt) samt at Ebay markedet kræsja vanvittig fort etter PS3 releasen, så tror jeg ikke med det første at MS sin største konkurent blir PS3 men Wii, som selger ufattelig godt til å være i enkeltes øyne "last gen" konsoll med "last gen" HW.

 

I alle fall tror jeg MS må revurdere taktikken med tanke på produseringen av konsollene sine, siden den nå ikke er alene på markedet men har snart stor konkuranse fra flere hold. Nytter vel ikke lengere å shippe ut et grasalt antall med konsoller da folk har andre alternativer. Selv om jeg tror noen blir å velge 360 fremfor PS3 siden PS3 er ufattelig mye dyrere enn en 360.

 

Min mening, alt det der, er min mening. Got it?

Lenke til kommentar

De gode nyhetene er jo at MS faktisk fikser/erstatter xbox'ene da, og ikke drar en Apple og sier "sorry, batterier fikser vi ikke. du må nok kjøpe en ny Ipod eller betale ca samme pris som en ny for at vi fikser den". :p (den siste var en spøk, til dere som ikke er så flinke til å lese smileys)

 

 

@bear^

 

Er ganske enig med deg. Jeg tror mange som venta på PS3 i europa muligens har kjøpt seg en 360 fordi de ikke gadd å vente lengre.

Ser en grei PS3 salgs trend her.

Og de som kanskje ikke spiller så ofte (les, ikke vil gi ut masse penger på) eller ikke er interessert i HD og supergrafikk osv. kjøper Wii.

Lenke til kommentar

Off-topicen ruller og ruller:

 

Må si jeg er veldig spent på PS3-lanseringen her i Europa, og hvordan det vil påvirke den nåværende situasjon. De Ebay-tilstandene Bear^ nevnte ser man litt av her til lands også - Link.

 

Tipper mange hadde satset på å kunne selge den for godt over veiledende pris, men dengang ei. Jeg er bestemt på å kjøpe PS3 (da vil faktisk alle next-gen/current-gen konsollene være i hus), men det er aldeles ikke noen hastesak.

Lenke til kommentar
nei da er det bare fordi den suger og xbox 360 ruler mye mer ;)

 

Var det det du var ute etter avanore?

7831366[/snapback]

 

Nei, det finnes andre årsaker til at PS3 ikke selger så bra

Jeg mener det er prisen og ikke noe annet. Fanboys vil kjøpe konsollen når den kommer til Europa, men mannen i gaten kjøper ikke en spillkonsoll til familien sin for 5.500 kroner + ekstra kontroller + spill + HDMI ledninger osv

 

Så lenge prisen ikke synker vil fanboys kjøpe konsollen, men thats it. Så vil salget bli like stille som det er i Japan og USA helt til prisen faller ned.

 

Ta en tur til Finn.no, du får fint en PS3 til under 5000 kroner i dag. Om PS3 var det man pratet om og var populær, ville aldri den prisen vært så lav på bruktmarkedet i Norge. Du får en PS3 på et norsk bruktmarked i dag før konsollen er lansert til under av hva prisen er i butikken. Bare det sier litt at folk bruker ikke så mye penger på en konsoll

Endret av avanore
Lenke til kommentar

vi får bare vente å se avanore. Noe som er sikkert er at om sony gir ut 1 million konsoller i europa 23 mars så er de borte på ett blunk. Tror den neste millionen også vil få føtter å springe på.

 

Major games retailers have told MCV that they are desperately scrapping for PS3 units, but are resigned to the fact that immense demand will outweigh their initial allocation.

 

Kilde

Lenke til kommentar

La oss se:

Jeg har lest tall mellom 200 og 400 US tap per konsoll for Sony noe som skulle gi 200-400 million dollar tap per million konsoll de selger.

 

Dette skulle jo tilsi at det vil lønne seg for Sony og selge null konsoller, men slik vet vi at det ikke fungerer.

 

Poenget mitt er at de 289 millionene US som MS har tapt delvis kan tilgodeskrives gode salgstall. MS taper også penger per solgte konsoll, men ikke så mye som Sony.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...