Gå til innhold

Mest fremtidsrettet sokkel?

karakas

Anbefalte innlegg

Siden jeg tenker meg en overgang til Vista i nermeste framtid, så tenkte jeg å kjøpe ei ny maskin samtidig, eller ihvertfall HK, CPU og RAM, men dagens artikkel om "oppgraderingspoeng" skremmer meg litt, og tenkte jeg derfor skulle høre med dere her inne om hviklen sokkel som kommer til å "vare lengst" . Bør jeg velge 775 om jeg skal slippe å oppgradere hovedkortet på en stund?

Og hvilket HK annbefales? Kortet bør være tilgjengelig hos Komplett.

Endret av karakas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden jeg tenker meg en overgang til Vista i nermeste framtid, så tenkte jeg å kjøpe ei ny maskin samtidig, eller ihvertfall HK, CPU og RAM, men dagens artikkel om "oppgraderingspoeng" skremmer meg litt, og tenkte jeg derfor skulle høre med dere her inne om hviklen sokkel som kommer til å "vare lengst" . Bør jeg velge 775 om jeg skal slippe å oppgradere hovedkortet på en stund?

Og hvilket HK annbefales? Kortet bør være tilgjengelig hos Komplett.

7830827[/snapback]

er ikke no vits å kaste bort 20 k når pc'n din vil være verdt 15k om 2 måneder...

kjøp deg noe som er billig og bra i ytelse.... jeg kjøpte meg 939 sokkel siden jeg synes ytelsen / prisen gir mer for pengene.. men det er min mening.

Lenke til kommentar

Var jeg deg ville jeg for LG775. Kjøp en relativ rimelig cpu f.eks E6300 eller E4300 og et "bra" hovedkort som har støtte for 1333 mhz bus og evtn SLI hvis dette er ønskelig

Om 1-2 år har du da mulighet til å oppgradere til evnt Kentsfield og et DX10 kort og du vil ha en pc som er god i noen år til.

Jeg har lagt inn bestilling på følgende hos Komplett:

Asus P5N32-E SLI *dette kortet er ubekreftet 06.02.06

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Intel Core 2 Duo E4300 1.8GHz Socket LGA775

Totalt: 5548,-

Kan forøvrig nevne at jeg i tillegg har bestilt Sapphire Radeon X1950PRO 256MB.

Vurderte først AMD, men jeg synes det blir for mange sokler å holde kontroll på (AM2, AM2+ og AM3)

my 2 cent

Lenke til kommentar
er ikke no vits å kaste bort 20 k når pc'n din vil være verdt 15k om 2 måneder...

kjøp deg noe som er billig og bra i ytelse.... jeg kjøpte meg 939 sokkel siden jeg synes ytelsen / prisen  gir mer for pengene.. men det er min mening.

7835813[/snapback]

Er da på langt nær snakk om å bruke 20000kr, og jeg har 939-sokkel nå, men skal oppgradere, og da mener jeg det er bedre å bruke en sokkel der en kan bytte ut CPU'en om ett års tid om en ønsker det, enn å kjøpe en sokkel der det ikke kommer ut flere CPU'er til lenger enn 2 mnd frem i tid.

Endte forøvrig opp med denne trioen.

Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket

312054 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

MSI P965 Platinum, P965, Socket-775

Samt ett Sapphire Radeon X1650PRO som en midlertidig løsning i påvente av neste ATI-chip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...