Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Heisann Prøver meg på Ubuntu (igjen), og denne gangen ser det ut som det meste fungerer som det skal. Har desverre ett stort problem etter å ha brukt Easyubuntu, Ubuntu driver å logger seg ut av seg selv tilsynelatende helt tilfeldig. Utrolig irriterende om man sitter med en skoleoppgave eller surfer, og den plutselig logger ut. Mistenker driverne til grafikkkortet selv, men er ikke kjent nok med Ubuntu til å løse problemt selv, noen gode forslag? edit: Etter litt feilsøking fant jeg ut at Easyubuntu har fucket opp installasjonen av fglrx. Dvs, hadde ingen 3d-støtte. Prøvde derfor å installere fglrx manuelt via en Wiki på ubuntu, men gjorde bare vondt verre. Har nå litt texture-bugs, bla på musepekeren. Så nå er vi over på å få installert grafikkkortet skikkelig, ett ATI Radeon 9600 Mobile-kort. Det har fungert fint på tidligere ubuntuversjoner, så bør gå an å få det til å fungere på 6.10 også. Noen tips? Endret 30. januar 2007 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
Palme Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Skal gå helt finfint å få inn driverene til ATI. Har du vurdert en reinstallasjon for å så føkge wikien? Er det såfall denne du har brukt? Den fungerte helt fint på 9600 kortet til en kompis. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Prøvd å installere på nytt, og fulgte en guide som minnet om den du linker til, uten at det hjalp noe særlig. Når jeg kjører fglrxinfo etter innstallasjonen viser den Mesa-driverne, og ikke ati-driverne, og 3d-ytelsen er fraværende. Tror kanskje jeg holder meg til de som følger med, trenger jo ikke full 3d heller, har windows i dual for spilling. Ellers fungerer det flott Lenke til kommentar
Teroedni Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Prøvd å installere på nytt, og fulgte en guide som minnet om den du linker til, uten at det hjalp noe særlig. Når jeg kjører fglrxinfo etter innstallasjonen viser den Mesa-driverne, og ikke ati-driverne, og 3d-ytelsen er fraværende.Tror kanskje jeg holder meg til de som følger med, trenger jo ikke full 3d heller, har windows i dual for spilling. Ellers fungerer det flott 7834080[/snapback] Vis du ikkje får fgrx til å funke kan du alltids bruke den åpne kildebaserte Radeon driveren Den mangler noen funksjoner og er litt tregare i 3d ein fglrx, men elles funker Radeon veldig bra, og du slipper da å bruke treg 2d Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå