Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

dynamo - peugeot

teke

Anbefalte innlegg

Jeg skiftet dynamo etter at den sluttet og lade batteri og ladelampen lyste. Reimen ble samtidig byttet.

Jeg satt i ny dynamo igår, batteriet sto og ladet seg over natta, tok batteritest og fant ut det var ok, men fremdeles ingen lading. Jeg koblet dynamo akkurat slik den gamle sto. Har målt spenning både på batteri og batteri/dynamo uten noe oppløftende resultat.

Noen som har noen lure ting jeg bør sjekke utenom dette? evnt som har efaring med samme bil, peugoet 405 sri, 91 mod.

redigert: varsellyset for lading lyser ikke hverken når motor går eller når jeg bare vrir på tenning uten å starte motor...

Endret av teke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener dynamoer har en likeretter før den kobles til polene på batteriet.

Kan være at den er deffekt.?

7830524[/snapback]

Likeretteren er den internt i dynamo? jeg har avtalt med firmaet jeg kjøpte dynamoen fra at jeg skal få leverend en inn og de har bestillt ny. Men tenkte nå og sjekke evnt om det kunne være noe annet.

Lenke til kommentar
Regulator/likeretter står som oftest i dynamoen. Koblet den nye dynamoen riktig da?

7830531[/snapback]

mener den er koblet riktig ja, +ledning koblet på pluss ledning, kontakt til ett eller annet koblet på sin plass. Det er vel ikke nødvendig og jorde dynamoen ettersom den blir det gjennom innfestingen?

Jeg prøvd og koble en kabel fra - bolten på dynamo til karosseri uten noe resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...