Zoney Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Jeg skulle gjerne ha brukt mysql databasen til phpBB på en forside, deler av databasen. Jeg har en setning som viser alt i en kategori, "News" kategorien, eller kategori 1. Men det som kommer ut er også "reply"'ene, det vil jeg ikke ha ut. SQL'en ser slik ut: SELECT * FROM phpbbt_posts, phpbbt_posts_text WHERE phpbbt_posts.post_id = phpbbt_posts_text.post_id AND phpbbt_posts.forum_id = 1 LIMIT 0, 30 Det kollonene som kommer ut er: post_id topic_id forum_id poster_id post_time poster_ip post_username enable_bbcode enable_html enable_smilies enable_sig post_edit_time post_edit_count Det jeg har prøvd er å bare få ut den nyeste "post_time", eller den minste verdien av "post_id". Men mine SQL kunnskaper holder ikke mål (!). Vil bare ha ut topicen med innholdet. Noen som kunne hjulpet litt her? Er altså MySQL jeg bruker. Kunne sikkert gjort det i PHP, men lettere om det kommer ut mer riktig fra MySQL'en. edit: Glemte å pressisere hva jeg ville ha ut av sql'en Endret 30. januar 2007 av Zoney Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) SELECT min(post_id) WHERE .... SELECT max(post_time) WHERE .... prøv disse (selfvfølgelig med ... erstattet med noen betningelser) Endret 30. januar 2007 av Ekko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå