Sceolan Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Heisann. Har satt opp et lite tråløsnett over ca 340m til en kompis, og han har en WRT54GL som mottaker, flashet med DD-WRT v23 SP2 firmware. Signalstyrken vi har nå ligger på mellom 25 - 35%, har fungert stabilt i ca 14 dager, men for 3 dager siden så mistet de forbindelsen. Fikk han da til å dra ut strømen i noen sek, og da ordnet det seg med en gang. I går skjedde det igjen, gjorde samme prossedyre, og det ordnet seg. Må man bare venne seg til at den må restartes nå og da? Eller kan det være noen innstillinger som hjelper på dette, kanskje en annen versjon av firmware? Og en ting til. Nå står denne Linksysen som "Client Bridge", da tar den kun imot signal. Klienter kan ikke koble seg til den. Dersom jeg stiller den inn som "repeater" / "WDS", eller hva det heter..., er ikke noe guru på dette her, slik at den tar imot signal og samtidig at klienter kan koble seg til den, vil den da ta imot signal dårligere? Dette kan jeg jo selvsagt bare teste ut etterhvert selv dog... :-) Lenke til kommentar
Flatin Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Har vært ute for det samme selv, i et lignende oppsett. Laster dere ned mye med bittorrent? Det kan sløve routerne etterhvert. Jeg endret noen parametere: Administration --> Management --> IP filter settings. Sett maximum ports til 4096, og TCP og UDP timeouts til 90 s. Dette hjalp ihvertfall i mitt tilfelle. Ellers har du muligheten til å reboote til faste tider: Administration --> Keep alive --> Schedule reboot. Jeg har satt opp flere nettverk vha. WRT54GL i WDS-modus, og det funker helt utmerket til deling av internett. Men jeg tror makshastigheten på nettverket halveres. Men det er vel ikke noe problem, medmindre du har "unormalt" høy hastighet å dele. 2MB lar seg fint dele med full fres ut til alle brukere. Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Har vært ute for det samme selv, i et lignende oppsett. Laster dere ned mye med bittorrent? Det kan sløve routerne etterhvert. Jeg endret noen parametere: Administration --> Management --> IP filter settings. Sett maximum ports til 4096, og TCP og UDP timeouts til 90 s. Dette hjalp ihvertfall i mitt tilfelle.Ellers har du muligheten til å reboote til faste tider: Administration --> Keep alive --> Schedule reboot. Jeg har satt opp flere nettverk vha. WRT54GL i WDS-modus, og det funker helt utmerket til deling av internett. Men jeg tror makshastigheten på nettverket halveres. Men det er vel ikke noe problem, medmindre du har "unormalt" høy hastighet å dele. 2MB lar seg fint dele med full fres ut til alle brukere. 7830580[/snapback] Okay, skal teste litt. Tror ikke han bruker så mye torrent, men laster nok ned litt, og spiller veldig mye WOW. Og ja, vi har "unormalt" høy hastighet vi skal dele Har 6mbit nå, men om vi får ting til å fungere 100% så blir det oppgradert til 20. Så da tror jeg ikke det blir noen suksess dersom vi får halvert hastigheten. Men en kan alltids teste Takker for tips! Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Har satt opp et lite tråløsnett over ca 340m til en kompis.Signalstyrken vi har nå ligger på mellom 25 - 35% Har dere ikke utendørs antenner vil jeg anbefal å montere det, for opplevde selv at router 2 hos meg mista linken ved så svakt signal. og da ved restart av router 2, så kom ble linken ok igjen. Endret 30. januar 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Har satt opp et lite tråløsnett over ca 340m til en kompis.Signalstyrken vi har nå ligger på mellom 25 - 35% Har dere ikke utendørs antenner vil jeg anbefal å montere det, for opplevde selv at router 2 hos meg mista linken ved så svakt signal. 7831150[/snapback] Vi har sånn Cnet retningsbestemt 14db antenne i hver ende. Men den ene antenna står ikke helt optimalt enda, håper på litt bedre signal når jeg får hengt den litt lengre opp på veggen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hvis dere har fri sikt vil det nok fungere fint med to slike antenner. Har dere skrudd opp effekten til ca 70-80mW? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 slå på http://192.168.11.1/Alive.asp så pinger du ip'en i andre enden vært 10min får den ikke svar så booter den :-8 veldig greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå