Gå til innhold

140 GB vs. 250 Gb


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en ny harddisk her om dagen, installerte xp på den og alt kunne ha vært såre vel om det ikke var or at jeg savner ca 100 Gb. Til å begynne med savnet jeg mye mer ettersom jeg hadde plassert en jumper slik at bare 32 Gb ble funnet.

 

Så er spørsmålet mitt følgende: Skal jeg være nødt til å formattere harddisken og partisjonere den for å få glede av hele kapasiteten eller er det noen som kan komme med et forslag til løsning? Finner ikke mer med PM 8.0 heller, forresten...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du installerete xp ifra ei plate uten sp1, så vil du ikke finne mer av disken under install.. resten av den finner du kun om du oppdaterer til sp1 eller sp2.

 

Men rart at PM8 ikke finner resten :hmm:

Står det noe størrelse når den blir funnet i bios?

Opplevd før at eldre bioser ikke finner mer enn 132GB, men alikevel har windows pleid å finne hele disken.

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar

Hmmm, har nok ikke installert Service Pack's nei, så der har jeg tydeligvis et prosjekt på gang. PM8.0 melder faktisk noe slikt som 132 GB så det er nok der hunden ligger begravet. Oppgraderte BIOS i går uten at det tilsynelatende ble noe bedre, nå får jeg finne fram SP1.

 

Takk for hjelpen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...