Gå til innhold

Toshiba 37WL66Z til 10995 på MPX...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jaja, testvinneren er satt ned litt, til 10995 kr, hos MPX

Er den verdt prisen? Nå sier de fleste at den er bra, men er det noen som kan avkrefte/bekrefte at den støtter pixelmapping over VGA og/eller HDMI?

7830184[/snapback]

Hmm, vanvittig mange svar. Det hadde holdt med to eller tre.... :roll:

Lenke til kommentar
Finner ikke akkurat denne modellen

http://pixelmapping.wikispaces.com/Toshiba+TVs

Kanskje du kan ringe til MPX og spørre om den har Exact Scan?

Kjempebra pris da. sikkert en bra skjerm

7839060[/snapback]

Takk for svar! Jeg ringte MPX og de sa den hadde pixelmapping over hdmi...

Bra nok det for meg, men jeg har ikke noe hdmi-utgang på skjermkortet...Det vil si at jerg må bruke en vga til hdmi-overgang. Fins dette, og i såfall, vil den opprettholde pixelmappingen?

Lenke til kommentar

ett kjapt spørsmål angående denne tven.. som du over fikk vite av mpx så sier de at den bare(?) støtter pixelmapping over HDMI ..

etter det jeg har fått vite så er HDMI og DVI det samma, bare at HDMI har lyd også..

siden denne skjermen (etter det jeg så i manualen) kun har VGA tilkobling og ikke DVI, vil jeg få pixelmapping om jeg bruker en DVI->HDMI kabel ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er også nysgjerrig på det btz spør om.

Siden jeg ikke vet så mye om TV'er siden jeg nylig kjøpte denne TV'n.

Så jeg lurer på følgende:

- Hvor bra/bedre blir egentlig bilde med 'pixel-mapping'? iforhold til VGA (Ved pc-tilkobling)

- Hvis ja(altså, mye bedre) på spørsmålet ovenfor, er det verdt pengene å kjøpe inn det som trengs?

- Hvis ja på spørsmålene ovenfor, vil jeg få like bra bilde om jeg kjører DVD på PC'n og til TV'n, som om jeg hadde kjørt en standalone dvd-spiller med HDMI-utgang koblet til TV'n?

..Regner med MPX ikke lyver om at TV'n kun har pixel-mapping over HDMI -bare-. Men har noen en link som kan bekrefte det fra en annen kilde? Kjett å kjøpe katta i sekken liksom :cool:

Lenke til kommentar

Altså, dere misforstår litt tror jeg. Alle tv'er har pixelmapping, for ellers hadde det ikke kommet noen pixler på skjermen i det hele tatt.

Problemet ligger i at man gjerne vil ha 1:1 pixlemapping, som betyr at bildet ikke faller utenfor skjermens bredde (overscan), eller innefor (underscan). Toshibaen har et panel med 1080*1920 pixler, men den støtter bare max 1080i (ikke 1080P). Det er på HDMI inngangen.

Det har vært en del problemer når det gjelder den skjermen der, og jeg vet ikke helt hvordan det løses. Men det går helt fint å bruke VGA-->HDMI og DVI-->HDMI.

BåGan: Så pixlemapping har ingenting med bildekvaliteten å gjøre, men du kan nok oppleve litt flimring i bildet, siden den sender interlaced og ikke progressivt. Spesielt hvis du kjører en film eller spill hvor det skjer mye action

Les litt her om pixlemapping, det er endel linker man kan følge der som hjelper bra

http://pixelmapping.wikispaces.com/Toshiba+TVs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...