Gå til innhold

Telenor ADSL bra, men hva med kundebehandling?


Anbefalte innlegg

Quote:


On 2001-12-20 11:16, Solitaire skrev:

Hvis man har vært så "uheldig" og installert med CD'en, slik at det står "Microsoft Internet Explorer provided by Telenor Internett ADSL" på tittellinjen i IE, sa kan man bli kvitt denne ved å avinstallere IE, slette mappen under programfiler for IE.

Deretter installere IE på nytt.


 

 

Wohah, dette anbefaler jeg -ikke- å gjøre!

Å fikse dette er en bitteliten enkel sak å fikse, og du fikser det slik:

1. Lukk ned alle vinduene av Internet Explorer.

 

2. Start register-editoren på denne måten:

Klikk Startknappen -> Kjør -> Skriv "regedit" og trykk "ok"

 

3. I register-editoren, bla deg frem til følgende key:

My Computer HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain

 

Her vil du finne en key som heter "Window Title"

Rediger den key'en til hva du vil, start Internet Explorer og vips har du en browser med egen tittel.

 

(PS: Vær veldig forsiktig at du gjør -nøyaktig- som beskrevet her, så du ikke kommer borti noe. Dette er som hjernekirurgi; Kutter du feil så kan det få fatale følger)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har egentlig ingen erfaring med Telenor ADSL, MEN noen ting er hvertfall sikkert:

 

1:De har en håpløs måte å koble opp på,den PPPoE greia kan du få billig av meg.

 

2:De leverer med en oppkobling som de selv ikke anbefaler.Det er jo faktisk ganske horribelt spør du meg.De sier jo da faktisk at deres eget produkt er dårlig.

 

3:Upload hastigheten er og blir for dårlig.128Kbps er ingenting i disse bredbåndsdager,jeg personlig deler hvertfall det jeg laster ned med mine kamerater,og da hjelper det lite for mine kamerater å ha 1234345 download hvis uploaden min er 128.

 

Har egentlig bare en ting å si, SDSL er KONGE!! :grin: Har aldri vært kastet av nett, får ca.980 +-5 på tester på min 1 Mbps linje. Er storfornøyd, men det koster litt mer....men ikke sååå mye da (999 pr mnd).

 

http://www.SDSL.no

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

**** kan ikke Stjelenor tenke litt på de som enda har ISDN og gi de flatrate ? f.eks. 250-300 / måneden ville vært rettferdig , de leverer jo adsl til ca 400-> i måneden , sikkert lavere og husker ikke i hodet , og det går jo og via kobbernettet dems.. så åffer **** kan de ikke la dem som ikke har mulighet til å få ADSL innen to år sikkert , få nyte litt godt av at man faktisk lever i 2002 ? Og ikke føler som en sitter i 1995 og enda betaler tellerskritt i lange baner.

 

**** ta da ! Se på f.eks. usa, tyskland , og veldig mange andre land , jeg tar som et eksempel snakka med en kamerat i USA, han betalte 20$ i måneden for ekstra telefonlinje og fast bruk av internet , endog via modem , men det er fordi isdn ikke er så brukt der. men alikavel .. ca 150 kr / måneden for fast bruk , det er jo knall ! Jeg skulle ønske jeg kunne sitte å surfe , eller spille Rocket Arena 3 i mange timer UTEN å være nervøs for regninga...

Lenke til kommentar

Etter å gjentatte ganger ha klaget til Telenor angående hastigheten på min Telenor ADSL 704/128 linje, ble jeg til slutt bedt om å ta kontakt med produktansvarlig for Telenor ADSL.

 

Han kunne fortelle meg at Telenor i løpet av februar skal øke kapasiteten på sine nett, slik at kunden skal komme så tett som mulig opp mot den lovede hastighet. Det kom også innrømmelser om at de i tiden som har vært har hatt problemer på en del områder, og at de har vært for lite klare i forhold til overhead-problematikken.. Dette skal nå bli bedre.

 

Så jeg oppfordrer alle som er misfornøyde med sitt Telenor abonnement til å smøre seg med tålmodighet en måneds tid.

 

x-files - du tror det ikke før du får se det...

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: sjaa på 2002-01-31 14:31 ]

Lenke til kommentar

Hvis noen i Telenor eller Bravida skulle lese dette, så sitter det en sint og frustrert kunde og venter på

at sentralen som dekker Nils Hertzbergsgate i Molde skal bli utvidet.

 

Jeg er dessverre i den ulykkelige situasjon at Telenor er den eneste leverandøren til min sentral her i Molde, noe jeg har inntrykk av at de er fullstendig klar over.

 

Bestilte ADSL hos dem den 17 desember. Nummeret ble da rapportert klargjort på Telenors nummersøk, og jeg ble lovet "inntil 3 ukers leveringstid pga. juleferie bla bla".

 

Idag den 3. februar sitter jeg fremdeles her uten ADSL. Begynner vel å nærme meg 15 eposter til Telenor. Disse resulterte i tre standardsvar type cut and paste.

 

Ellers har jeg forsøkt :

 

En masse telefoner til kundeservice med nye kontaktpersoner hver gang, der man må forklare problemet om og om igjen. (kan ikke disse folkene oppdatere kundeinfoen sin på data)

 

Gjenntatte ganger med chat på kundeservice online.

 

Har omsider klart å spore opp at sentralen ble midlertidig full den 19 desember, altså to dager etter at jeg bestilte. I følge Telenor blir midlertidige sentraler vanligvis oppgradert i løpet av 4 uker.

 

Dette har de tydeligvis også lært kundebehandlerne sine.

 

Dette resulterer i at uansett hvilken kundebehandler jeg snakker med hos Telnor

er svaret : Du vil få ditt abonnement i løpet av

4 uker.

 

Det "morsomme" er at sentralen har vært full adskillig lengre enn 4 uker. En annen sak er at standard svaret : "leveres om opp til 4 uker har vært" uforandra siden jeg begynte å skrive mailer og ringe kundeservice for nettopp : 4 uker siden.

 

Slik er altså ståa i dag, og "opp til 4 uker" nå er sikkert også "opp til 4 uker" om 14 dager til.

 

Nok en telefon til kundeservice tror jeg faktisk ikke jeg tør, da jeg frykter at resultatet blir en telefon som blir hoppa på, trampa på, og utsatt for generell grov hærværk.

 

Konklusjonen min må bli :

 

For min sak, og for mange eksempler som jeg har funnet rundt på nettet må bli at Telnors kundebehandling er langt under pari, og en skam for den største aktøren i markedet.

 

Tror at Telenor fremdeles er fastgrodd i den tiden da de hadde monopol på alle sine tjenester, og ikke klarer å tilpasse seg at mange kunder i dag faktisk har et valg.

 

Skal det bli noen drastiske forandringer fra Telenors

side tror jeg at den eneste muligheten er at de kundene som har et valg seriøst undersøker hvilke andre ADSL leverandører som finnes i sitt område, og ikke automatisk velger "trauste gamle Telenor".

 

Vi misfornøyde kunder bør også saklig forklare våre erfaringer, og forsøke å sette medieoppmerksomhet på det.

 

En bunke innlegg herfra til aviser og til "TV2 hjelper deg" kan ihvertfall ikke skade.

 

Hvis jeg får mitt abonnement før andre aktører etablerer seg her (nextgentel kommer andre kvartal),

er det andre ting jeg er spent på :

 

- Om Telenor leverer noe i nærheten av den hastigheten jeg har bestilt og ikke 20 - 30 % lavere som mange sliter med. I følge Itavisens test er jo faktisk Nextgentels 640 linje raskere enn Telenors 704 linje.

 

- Om Telenor akter å gi meg en skikkelig kompensasjon i form av økt gratis brukstid eller høyere hastighet for brutte løfter, og dårlig behandling.

Lenke til kommentar

HVIS DERE HAR MULIGHETEN: Bestill fra andre leverandører enn telenor. Først nå (etter 4 måneder) fungerer min adsl. Det etter å hå purret gjentatte ganger på telenor for å få systemet til å virke. Jeg ble lovet kompensasjon, hvilket jeg ikke har fått. Derimot har de fakturert meg for en periode jeg ikke hadde ADSL tilgjengelig. Jeg har sendt brev hvilket ikke har først frem. Kundeservicen er helt forferdelig, og telefonkøene har gjentatte ganger vært på over en halv time. Spesielt irriterrende når de ber deg ringe tilbake. (NOe en dessverre ofte må. Undertegnede ble gjentatte ganger lovet at ansvarlige skulle ta kontakt; et løfte Telenor aldri holdt)

Da jeg i dag skulle ta kontakt (ang. regning) ble jeg (etter 26 minutter i tlf kø) fortalt følgende av en tlf svarer: "Det er for tiden ingen ledige konsulenter. Prøv igjen senere."

At jeg er prioritert kunde hos Telenor så ut til å være uvesentlig.

Det kan forøvrig nevnes at hastigheten heller ikke alltid har vært den de lovet.(Noe jeg vet fra flere hold) Prisene ligger dessuten betydelig høyere enn deres mye bedre konkurrent: Nextgentel. Hilsen en som (Hvis nextgentel dekker området) kommer til å bytte ADSL leverandør. Jeg har nemlig aldri opplevd slik elendig kundebehandling.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er stort sett fornøyd med Telenor ADSL. Bestilte 384/128 gjør-det-selv pakke og kunne koble opp en uke etter (ADSL for studenter). Har hatt lite problemer med kvaliteten på oppkoblingen.

 

Stiller med undrende til første faktura jeg fikk fra dem. Viser seg at jeg har blitt fakturert 70 kr pr. mnd. i mellomlegg siden jeg ikke hadde ISDN lagt inn før jeg fikk ADSL. Vet at vanlige kunder skal betale dette, men fikk beskjed om at jeg skulle slippe dette på studentabbonnementet. Har prøvd å komme i kontakt med fakturaavd. uten resultat, men skal selvsagt få ordnet opp i dette.

Lenke til kommentar

ADSL er blitt bra etter hvert. (Sør-Troms)

 

Klaget på regningen etter at hastigheten var ustabil fra jeg fikk abb. (021101) og fram til i januar 02.

 

Masse purringer måtte til for å få et svar.

 

Det resulterte i at regningen ble redusert med 50%, noe man må si seg fornøyd med.

 

skarsk

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det virker som de fleste har noe i mot telenor.

Jeg skjønner ikke hvorfor har brukt de lenge... og er kjempe fornøyd =)

Har adsl: 1024/256 781/mnd inkludert telenor internett pluss abonoment...

Stabilt og fint... upploaden kunne vært bedre...Men det kunne jo downloaden vært åsså...

Konklusjon: Telenor er ikke så gærne allikavel...

Lenke til kommentar

Jeg har en Telenor ADSL 704/128 linje.

På lokalnettet mitt bruker jeg en Linux maskin som router/gateway/firewall. Så jeg slipper å bruke denne hersens PPPoE skiten på min egen maskin. Linux boksen står å holder linja oppe for meg.

Jeg har kun opplevd en gang at linjen har vært nede... ellers har jeg ikke hatt noe problemer i det heletatt.

Det eneste som irriterer meg er da prisen man må betale for å ha ADSL fra Telenor. Hvorfor i svingende skal ALLTID Telenor være dyrest? Hadde dem ikke hatt den monopolist posisjonen de har, så hadde de vært nødt å senke prisene sine for å kunne i det heletatt være konkurransedyktige.

Jeg greier å leve med en pris på 550,- i mnd'n for den ADSL linja jeg har... men at dem da samtidig har som et krav at jeg MÅ ha et vanlig telefon abonnement for å få lov til å ha ADSL igjennom dem er jo bare latterlig.

Er selvfølgelig KUN Telenor som har denne policyen.

Vi får jo ikke fast IP med Telenor ADSL.

 

Jeg har hatt ADSL i drøye 6 måneder nå og har bundet meg for 1 år.

Tingen er jo det at nå blir jo Tiscali ADSL tilgjengelig der hvor Telenor er tilgjengelig! (18 eller 19 mars hvis jeg ikke husker helt feil) Greit nok... Tiscali har jo egene sentraler de selv har oppgradert, men nå kommer da dem som et veldig godt alternativ til Telenor ADSL! Billigere pluss at man får FAST IP iberegnet i abonnementet... så jeg personlig betaler gjerne en høvding for å rive meg løs fra Telenor til fordel for Tiscali.

En annen vesentlig fordel er jo at man slipper den hersens PPPoE drite som Telenor kjører med.

Man får faktisk mer overheading med PPPoE enn uten på en ADSL linje... så de av dere som føler at dere ikke får hva dere betaler for... få dere en bredbåndsleverandør som ikke kjører med PPPoE på ADSL'n sin!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...