Gå til innhold

Telenor ADSL bra, men hva med kundebehandling?


Anbefalte innlegg

 

 

Har ventet på ADSL siden starten av '99 da de lovet at det skulle være oppe å gå her utenfor ålesund.

Hmm vi nærmer oss nå 2002 og enda er det ikke tilgjengelig, eneste de har gjort nå er at de ikke lar meg sjekke om jeg kan få det en gang =)

 

 

[ Denne Melding var redigert av: svennand på 2001-12-20 23:25 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er meget godt fornøyd med telenor ADSL.

 

Installasjonscden kan dog ikke anbefales.

Bruker rapppoe og får betydelig større båndbredde

enn bestilt. Ingen problemer med modem eller

"gjør det delv"-installasjon. Ved henvendelse

fikk jeg påkobling før fastsatt tidspunkt, så

hva kan jeg klage på ?

 

Anbefales.

Lenke til kommentar

Hei

Til dere som mener vi klager unødvendig. Så har Telenor faktisk inrømmet en del av det vi klager over.

1. Support anbefaler RASPPPOE fram for sin egen instalsjons CD.

2. Support inrømmer at de ikke har oppgradert serverne til det nivået som er nødvendig for å tilfredstille kundene (i det område jeg bor i...).

 

Søff kan det være slik at brukerene har problemer med sin egen PC/operativ systemer, men det er vel ikke tvil om at det overnevente er ganske alvorlige feil....

 

Jeg søker forresten en måte og overvåke min connection med Telenor ADSL på, er det noen som har en ide så send meg en mail!

Lenke til kommentar

Er kjempefornøyd med Telenor ADSL!

 

Jeg fikk ADSL som avtalt og har aldri hatt noe problemer med linjen. Jeg har nå prøvd det med flere windows versioner og med Telenor CDen og RasPPPoe, og alt funker fint.

Jeg tror nok at Telenor CDen er laget for de som er nye brukere av internett, men den skal funke fint på alt utenom windows 2000/XP.

Etter å kjørt diverse tester og prøvd å laste ned mye fra nettet, har jeg funnet ut at hastigheten min er det de lovet

 

Jeg vil også si at jeg har fått utrolig god support de gangene jeg har tatt kontakt med kundeservice. Jeg vet at det har vært veldig lang ventetid på telefon, men det finnes andre måter å få kontakt med dem hvis du allerede klarer å koble deg til internett... feks chat.online.no (har veldig god erfaring der :grin:) og pr. mail.

Det er også mulig å lese seg til det meste på sider som www.online.no/adslhjelp, www.online.no/guide og www.hjelperdeg.net

 

Jeg vil også si at jeg forstår ikke all denne klagingen med at dere kommer til å bytte leverandør med en gang det kommer et annet alternativ ...? Jeg for min del var veldig glad da det endelig var noen som leverte ADSL der jeg bor... for uten Telenor hadde jeg hatt isdn helvete mye lenger :razz:

 

Så... en kjempeklem til Telenor :grin:

 

- Darkmind

Lenke til kommentar

Hei!

 

Vi har no fått tilbake ca. 319kbit/s I Ørsta/Volda,

regionen etter rundt 4 uker med redusert kapasitet

og mykje feil-rapportering til Telenor.

 

Marknadsføringa til Telenor er sleip.

Dei seier 384kbit/s nedlastingshastigheit, men det

vi får er 384kbit/s ATM linjerate e.l og dersom ein

leitar lenge nok på sidene deira så kan ein finne eit

litt for lavt anslag av overhead på 10-15%.

(Har sett ein stad at 16.8% skulle kunne stemme)

 

Når det gjeld lån og slikt, så har dei ofte ei stjerne bak rentesatsen, og så står alle tillegs

kostnadane med lita skrift nederst.

Dette burde Telenor også klare.

 

Eg fekk forresten svar på ei av klagene mine til helpdesk i dag.

Det er sikkert noko feil med datamaskina mi meiner dei. Eller så er det internett som er treigt utanfor deira serverar.

Dette er sikkert eit standard svar som er utvalgt på

ein meny eller noko slikt, der det står t.d ADSL og hastighet.

 

Det er litt for tydeleg at dei ikkje har tid eller vilje til å lese spørsmåla dei får.

 

Kundeservice chatten fungerer bra dersom du treff ein

person som har litt peiling. Det kan du vel kanskje

også oppleve med telefon dersom ein har tid å vente

på svar.

 

Det som kan vere mest krevande overfor Telenor, er å

bevise at det er hjå dei feilen ligg. Så lovar dei

å sjekke det, og neste dag er det ein ny person som

også skal ha bevis for at det ikkje er noko gale med ditt oppsett.

 

mvh

 

Bent

Lenke til kommentar

Quote:


Jeg søker forresten en måte og overvåke min connection med Telenor ADSL på, er det noen som har en ide så send meg en mail!


 

Hva mener du? I form av en firewall? Det finnes masse software på internett!

Og hvis du har en liten maskin med linux på kan du sette opp den.

 

Dette er et STORT prosjekt! og det koster mye penger.

Om linje hastingheten deres er 10% mindre en dere trodde dere skulle få så er den fortsatt mye bedre en analogt og ISDN.

 

Igjen, jeg mener mange her bare sutrer!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Telenor ADSL i noen mnd'er nå. Funker helt fint.

 

Det som er negativt er at det tok 1 1/2 mnd før installtøren kom, de sa 2 uker.

Vi måtte betale mer enn det, det sto på internett. skikkelig elendig service.

 

Ellers bra, men som sagt DYRT. Og jeg har en 704/128 linje tror jeg. Har vært oppe i 102. Laster som regel ned på 70. Synes dette er litt tregt. Det er jo bare 600 kb tregere enn den egentlig skal laste ned:)

Lenke til kommentar

Jeg hater Stjelenor! Jeg kan ikke få ADSL. De er uhyre trege til å bygge ut. Kundeservicen deres er mildt sagt elendig!! De på kundeserice vet ikke mye mhp utbyggingsplaner.

 

Telenor reklamerer som gale! Men kan de levere? Sjelden!

 

Hadde jeg kunne fått ADSL fra en annen leverandør (foreløpig har jeg ingen tilbud) hadde jeg ikke vært i tvil.

Lenke til kommentar

Herregud !!!

Aldri sett maken på drittunger.Har noen av dere noen gang gjort noe arbeid ?!!!!

Sitter dere bare på ræva og tror at alt er 'bare' ? Tusenvis av mennesker sliter for å få ting til å henge sammen så er det bare dritt de for igjen for det.

Trist, veldig trist.

For the record: Jeg liker ikke Telenor heller men det som ble nevnet her er rett og slett så barnslig at jeg ikke gidder å forklare det nærmere.

Get a life !!!

Lenke til kommentar

Ærlig talt Monte, det er mange frustrerte brukere av Telenor ADSL i dette forumet, og de er ved sin fulle rett til å 'klage'. Selv om Telenor sine produkter _stort_ sett er greie(ikke bra, greie), så er det et alarmeende høyt antall mennesker som har problemer.

 

Dette er ikke holdbart, og når det eneste "kundeservice" kan si når du sitter der med farten til en dobbel ISDN linje, og faller konstant av nettet, er at "Den virtuelle stien til DSL-AM'en er full", og de kan heller ikke svare på når 'feilen' (DSL'AM er en boks som kobler flere dsl brukere opp mot en dsl sentral), da er det på tide å gå gjennom rutinene sine...

 

Selv om Telenor er spekket med dyktige folk som jobber ræva av seg i julerushet er det ikke en unskyldning for at de ikke kan levere en vare som kunden har betalt for !

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-22 14:34, atrox skrev:

>

Dette er ikke holdbart, og når det eneste "kundeservice" kan si når du sitter der med farten til en dobbel ISDN linje, og faller konstant av nettet, er at "Den virtuelle stien til DSL-AM'en er full", og de kan heller ikke svare på når 'feilen' (DSL'AM er en boks som kobler flere dsl brukere opp mot en dsl sentral), da er det på tide å gå gjennom rutinene sine...


>


Det er nettopp det som færreste tenker på: det finnes ikke noe rutiner.Opplegget er helt nytt og det eneste måte å bygge opp fullstendig kunnskap på er å samle erfaring.Hvor mange har problemer med ISDN nå?Har dere glemt hvor jæ... var å koble seg opp via modemet for noen år siden.Jeg brukte flere timer + tre-fire konsulenter.Det er alltid sånn med ny teknologi og det vet vi alle sammen.Hvor mange bygg ble bygd innenfor budsjettet?Jeg tror at det er bare fåtall som egentlig kjenner dsl-teknikk og det er helt OK for meg for jeg venter ikke at de skal sende to tusen konsulenter på opplæring i USA.I så fall måtte vi alle sammen betale prisen for det.Merk at bedrifter betaler mye mer fordi de får bedre kundeservice.

Det er veldig mange brukere med problemer men det er LANGT LANGT flere som er veldig fornøyde.Om disse første 'har full rett til å klage' må du lese i vilkårene som alle sa seg enige i da de bestilte tjenesten.

>quote

Selv om Telenor er spekket med dyktige folk som jobber ræva av seg i julerushet er det ikke en unskyldning for at de ikke kan levere en vare som kunden har betalt for !

>quote

Det er helt riktig hvis det er tilfelle og jeg tror at det holder å ta kontakt med de og gjøre de oppmerksome på brudd av vilkårene(hvis det er tilfelle). Der står det ganske klart at vi må stort sett akseptere all slags dritt.Jeg personlig var så sugen på ADSL at jeg VALGTE det og det har dere også gjort.

Det er derfor jeg kaller disse klagene for barnslige fordi de er stort sett drevet av nå for tida populære Microsoft/Telenor/Intel-hets uten å ha noe forståelse av tema.

Trist, veldig trist.

Lenke til kommentar

MONTE DA!!!!!

Herrgud hvilken planet er du er på!!!

 

La oss ta et annet eksempel...

Når du kjøper en bil eller et hvilkets som helst annet produkt da forventer du IKKE at du være nødt til å fortelle leverandøren hva som er feil med produktet hans bare fordi det er nytt. Når man kjøper et produkt da forventer man et ferdig produkt hvis ikke det er spesifisert annerledes...

Da burde det ha stått i reklammen at vi får leie ADSL under den forusetningen at vi må regne med lengre perioder med dårlig kvalitet en det du har bestilt....

 

Det er en klassisk forbruker sak hvor en leverandør markedsfører et produkt hardt og må derfor tåle at folk svarer på denne marketsføringen år de ikke klarer og levere det de lover....

 

Jeg har for eksempel ikke vært online i nærheten av mere en time avgangen...mens jeg har skrevet dette innlegget har jeg blitt kastet av 6 ganger (i løpet av maks 5 min)... Retelse 8 ganger..Retelse 12 ganger...Retelse mens jeg leste igjennom tre ganger til totalt 15 ganger altså...Ikke bra

Jeg er med andre ord IKKE online 24 timer....

På grund av denne stadig repåloggingen som jeg må gjøre heletiden så er det vanskelig og hente mail og lese artikler laste ned ting fra nettet OSV OSV OSV

 

Totalt sett har jeg hatt bedre sukse og stabil hastighet med dobbel ISDN linje...men det suger så saftig av lønningen at det er ikke vært det...

 

Og før du begynner med at jeg ikke har peiling så er det sikkert mulig at jeg ikke er noen ekspert, men jeg kan så sandt si at jeg har brukt pc aktivt siden Comodore 64 kom på markede så litt erfaring har jeg...dessuten er samboer IT ing...og kan vel kalles expert...

 

Jeg føler derfor at Telenor ikke har levert det produktet de har lovet og må derfor tåle kritikken...

Alt annet er misforrstååt snillisme

Lenke til kommentar

Telenor har monopol i dette landet(rent teknisk), de har drøyd utbyggingen av adsl av den grunn at de tjener mer på isdn og at folk beholder det (les tvinges til)selv om det strengt tatt ikke trengs lenger etter installert adsl.

De er også de eneste som tar extra betalt for at du ikke har isdn fra før.

F.eks nextgentel gir blanke i om du engang har telefon abbonement + vistnok endel andre leverandører også.

Kan bare ikke noe for det jeg hater den telenor bedriften noe så inni granskauen, men synes synd på de stakkarene som jobber på bakkeplanet de får dritten og jobben uten skyld, tross alt gjør de kun det de kan.

Mens den inkompetente ledelsen sitter og tar æren for jobben andre gjør etter noen måneder.

Den bedriften er også så til de grader kuttet at det er såvidt de kan gjøre en skikkelig jobb alt for og tjene penger til sjefen muhahah..

 

airguard

Lenke til kommentar

Jeg har hatt ADSL i 6mnd. Da jeg koblet meg opp, hadde jeg bestilt og betalt for 704k. Når jeg tester linja mi på ITavisen, får jeg rett oppunder 500k. Må si jeg er veldig skuffet over denne hastigheten. En kamerat har 640k fra Nextgentel. Han for 690k på testen fra ITavisen.

 

Må si jeg er lite imponert over Telenor sitt tilbud av såkalt bredbånn. Når jeg ringer inn for å klage på hastigheten jeg har, får jeg beskjed om at det er tap på linja. Da jeg oppdaget at det var lite hastighet på linja, ville jeg si opp hele greia. Når Telenor ikke holder hva de skriver, mener jeg at det er rett og rimelig at det kan gjøres. Jeg har bindt meg i 1år, og tro meg. Mer enn 1år. Det blir det ikke! Så fort Nextgentel er på bane, skal denne latterlige ADSLen langt ut av mitt hus!

 

:sad: :sad: :sad: :sad:

Lenke til kommentar

Jeg har lite erfaring med bredbånd, men erfaring i massevis med regningene fra Telenor. Jeg håper så mange som mulig (av de som har muligheten) velger andre enn Telenor. Dette vil presse fram mulighetene for FRI konkurranse, og heve lista for service. Dette trenger vi normenn, vi er ikke flinke nok til å si fra!

Lenke til kommentar

Jeg har Telehor 704/128 , tok så sinsykt lang tid før jeg fikk min linje, jeg starta med å bestile på online.no gikk 2 uker så ringte jeg for og snakke med dem. Gikk over ka jeg skulle ha, sa ja jeg har nettverkskort mens jeg prata med damen, måtte ho stoppe litt, PC-en hennes fikk KRÆSJ, jeg måtte bare flire i bakgrunne, vel jeg følte synd for ho jobber på en sån dårlig plass.

 

Så gikk det 2 nye uker, til jeg ble ringt opp en dag av dame fra telenor, prata nå og sa jeg ville ha installeør hjem , fikk dato spurte korfor det tok så lang tid, og fikk svar at det va så mange som drev og bestile for tida, tenkte nå greit mange som vil ha adsl. Gikk en uke fikk cden med diverse papir, så fikk jeg modem dagen etterpå. Satt alt opp klart kor jeg skulle ha modem og switch.

 

Så kommer installatørene og brukte nå 1 time på og koble opp, spurte nå kor lenge vil det ta før linja kom opp, vel han sa nå 12 timer før systemet skulle være klart. Går 12 timer venter og venter, ringer dem jah måtte vist bli lagt inn på nytt i systemt, bare 12 nye timer og vente, venter og venter..

 

Etter 2 dagers vente tid, ringer jeg nå kundeserice ringt flere ganger,, så skulle vist alt være klart, så skulle han sende meg en annen protcol i stede for den som følgte med cden, installerte Raspppoe inn, kjap restart og alt fungerte..

 

Nå som alt fungere som bare det, er jeg nå glad men syns forsatt dem e for dyr , og at man har så dårlig upstream e noe dritt. Jeg hadde mest lyst på World-online adsl eller NGT. Wo e så treg i tromsø for og få lagt ut adsl, og NGT kommer ikke til tromsø for om et år, og sdsl e litt for dyrt for meg akkuart nå.

 

Telenor burde faen meg sette ned prisene, eller øke upstream på linjene sinne,, ellers vil dem miste alle sinne kunder til sdsl eller WO adsl , NGT adsl, eller noe annet..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-21 16:36, Neglesaks skrev:

Ellers bra, men som sagt DYRT. Og jeg har en 704/128 linje tror jeg. Har vært oppe i 102. Laster som regel ned på 70. Synes dette er litt tregt. Det er jo bare 600 kb tregere enn den egentlig skal laste ned:)


 

Ehhh.... NEI!

Du har sikkert en 704 kiloBITS linje (ikke kilobyte). 704 kbit tilsvarer 88 kiloBYTE, så 70 kbyte (med 15-20% overhead) er ikke så dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...