Gå til innhold

Telenor ADSL bra, men hva med kundebehandling?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-20 01:13, DeejPhant skrev:

Jeg fikk bra behandling.. Bestile 384kbits fikk 704... Dvs. Meget fornøyd... :smile: :smile: :smile:

Hvordan har det seg at du får 704 kbits når du bestiller 384? Har det rabla helt for dem eller? Kanskje de bare "gir" deg høyere hastighet, og siden de da ikke hører noen reaksjoner fra deg, tar de det som et tegn på at dette vil du ha, og så kommer regning til deg på prisen for 704, istedet for 384?

:?: :?: :?:

ZoLan

Lenke til kommentar

Jeg kastet meg på student tilbudet til Telenord for 6 dager siden. jeg bestilte meg 384/128 + at det var gratis hvis jeg skulle ha en som kom å installerte dette.. så jeg tenkte at det er jo like greit,, så slipper jeg å knote med DET ihvertfall...

Etter noen dager så fikk jeg Modemet, en annen box, CDen og en TP kabel.... men ikke noe nermere beskjed når noen kommer å installerer detta for meg.....

Får jeg snart besked? noen som vet??

Jeg har hørt at det tar 2 uker før jeg er oppe å går.. er det tilfelle??

skal jeg vente til det har gådt 2 uker å så se om jeg får noe nærmere info kansje?,., nei jeg vet ikke.. Noen som hvet hva som skjer videre nå??

mvh

Sephiroth

Lenke til kommentar

jeg bestilte 1024/256 men fikk 704/128 ringte dem flere ganger og sa i fra,men ble aldri satt over til 1024.

Så jeg ringte og sa i fra til Telenor at jeg ikke ville ha 1024 alikevel..med andre ord jeg beholder den 704 linja dem ga meg.

De kjipe var at dem sendte meg en regning på at jeg hadde 1024/256 enda jeg sa i fra første dagen jeg fikk adsl at jeg hadde fått feil.

Men dem skulle trekke fra det ekstra som jeg har blitt belastet for i neste regning sa dem.

Uansett så leverer ikke Telenor det dem sier.

Både jeg og en kompis har like linje "704/128"

Vi har helt lik download og upload hastighet og scorer 600 blanke på itavisens test.

søstern min som bor i Drammen har 1024/512 fra nextgentel og scorer 1012 i test hos itavisens speedometer test.

Synes Telenor er noget gjerrige på upload hastigheten sin i forhold til nextgentel.

Vil bare legge til at Telenor har elendig kundeservice.

Når jeg skulle bestille ADSL,så sa 3 stk at det ikke var dekning for det enda,mens 2-3 andre jeg pratet med sa jeg fint kunne få det.

Men det funker bra nå..etter 15-16 tlf samtaler og en del enya i rlf røret :smile:

Mio

Lenke til kommentar

Ved oppkobling kunne eg måle 270Kb/s på mi 384 linje.

etter litt klaging fram og tilbake fekk eg 319Kb/s..

Men no har eg berre 280-290 igjen. har sendt mange svar på online.no sin hastighetsmåler utan å få svar.

Har sendt to mailar frå skjema på online.no/adsl men ingen svar. Er egentlig ikkje så nøye sidan svara en får er berre bull*£#t likevel...

Det var ingen som sa noko til meg om overhead og lag

før eg bestilte linja. det står ingenting om dette

på telenor si side, og eg meiner derfor at det er

"falsk" marknadsføring å kalle linja for 384/128 når det ikkje er det som blir levert. Kva om nokon skulle selge ein bil med fem seter der motoren måtte ligge i eine setet slik at det berre var plass til fire passasjerar??

Men eg hadde vel ikkje vore misfornøgd om ikkje telenor hadde større overhead enn dei seier dei skal ha, rundt 10-15%.

Men uansett er det mykje bedre å være pålogga heile

tida, ikkje ta opp telefonlinjer, ha fast pris, og mykje større fart. Har lasta ned 5-6Gb på eit par månader og treng sårt ein større HD

Har bestilt 704 og håper eg får det før jul! :smile:

Update:

Rett etter at eg skreiv dette innlegget økte farta til 331kb/s... nokon frå telenor innom her eller?

[ Denne Melding var redigert av: *tgg* på 2001-12-20 21:26 ]

Lenke til kommentar

Jeg har 384/128 abonnement, og får nedlastingshastighet på 277kbit/s.

Etter nyttår får jeg kanskje 319kbit/s dersom Telenor

klarer å finne ut hva de har gjort galt.

Hadde ca. 2 uker med 277, så nokså lenge med 319, og

nå ca. 4 uker med 277.

Noen kundebehandlere kan gi deg litt informasjon.

(Problem med ny software i ATM konsentratorer)

(Slike feil blir forsøkt rettet i vedlikeholdsvinduet

natt til tirsdag)

Mange sier bare "Vi jobber med saken".

Men ingen ser ut til å kunne gjøre noe med problemet.

Ingen svarer på [email protected].

Express hjelp sender bare ut standard mailer, og

leser ikke det du skriver til dem.

F.eks.

Jeg skrev at jeg har målt hastighet på http://www.online.no/adsl, og med ftp til ftp.online.no, og

med it-avisen.

Svaret er at de ikke kan garantere hastighet ut på internett, men kun til http://www.icanal.no.

Også ber de meg måle hastigheten på http://www.online.no/adsl (som jeg skrev at jeg gjorde)

mvh

Bent

Lenke til kommentar

Jeg så en reklame for UPC kablemodem på tv, stakk ned til en forretning i Oslo og kjøpte en gjør det selv pakke. Monterte denne og var på nett 10 minutter senere uten kluss.(det hele tok ca 1 time fra jeg så reklamen til jeg var på nett) 768/128 skal hastigheten være og den ligger tett opptil dette. En kompis derimot bestilte ADSL fra Telenor for ca 1 måned siden og han venter enda på å få skiten installert, hehe..

Telenor har nytt godene av monopol for lenge, og hvem er det som får svi? Kundene som vanlig...

[ Denne Melding var redigert av: phoe*nix på 2001-12-20 09:37 ]

Lenke til kommentar

vær glad dere i det heletat får adsl dere jeg bor i sætre i hurum å har ikke peil om vi kommer til få få adsl her eller ikke å i mens ser jeg på at alle jeg kjenner som bor andre steder får seg adsl særlig iriterende er dette når mange av dem ikke har særlig interese men bare kjekt å ha. nei telenor vil nok fremdeles ha meg på dialup det tjener de mest på.

Lenke til kommentar

Hvis man har vært så "uheldig" og installert med CD'en, slik at det står "Microsoft Internet Explorer provided by Telenor Internett ADSL" på tittellinjen i IE, sa kan man bli kvitt denne ved å avinstallere IE, slette mappen under programfiler for IE.

Deretter installere IE på nytt.

Jeg prøvde dette bare med IE5.5 - har ikke brukt CD'en etter det. :grin:

Ellers så mener jeg de driver med regelrett svindel når det går på hastighet. De reklamerer med feks. 704/128 - da skal også hastigheten til kunden være dette. At ADSL krever 10-15% overhead er da deres problem, siden dette er en teknisk detalj man ikke kan forvente at sluttbrukere skal ha kunnskaper om.

Jeg har aldri opplevd å få mer enn 599 på min 704 linje. Det er kanskje ihht kravene, men det er f*** ikke hva jeg bestilte ut i fra reklamen og produktinformasjonen deres.

Lenke til kommentar

Til alle dere som klager på Telenor ADSL :

Telenor ADSL er ikke dårligt !, men i noen sammenhenger ja !

Bruker daglig Telenor ADSL, sammen med min Linux BOX og dette fungerer helt smertefritt, stabilt, og ofte raskere enn det jeg egentlig skal ha i hastighet.

Slett den derre jekla windowsen sier nå jeg,.. istede for å klage !!!

Lenke til kommentar

Jeg hater telenor, de er alene årsaken til at Norge ligger langt bak andre skandinaviske land når det gjelder pris og utbredelse av xDSL. Boikott Telenor alle sammen. Skikkelige BLODSUGERE er de...

Se å få tatt fra dem Kobberet. Så lenge de eier det blir det ikke fri konkuranse.

Lenke til kommentar

Jeg har Telenord ADSL 704/128 og er stort sett fornøyd, jeg har hat det snart et år og har ikke hat problemer med driften. Det var litt vanskelig og instalere det i w2k når jeg brukte cd jeg fikk fra telenord. Men så hørte jeg om raspop som virker 100`% og er lett og instalere.

Siden jeg har hat lite kontakt med kundeservice og alltid fått svar så har jeg lite og klage på der også.

Det var det positive....

Så det negative og det er pris 550 kr/mnd og hastigheten 704/128 der ut hastigheten er for dårlig. Derfor bytter jeg til konkurenten netgentel der koster det 395 kr mnd og jeg får 640/364 trur jeg det var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...