Kaplan Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 har en nissan cherry n12 1986-modell. dette har vært en utrolig pålitelig bil helt fram til nå, hvor jeg har fått et problem. plutselig en dag sto jeg med flatt batteri, og etter litt måling fant jeg ut at dynamoen ikke ladet. kjøpte en overhalt dynamo og byttet, men den lader fremdeles ikke.... min kompetanse på området slutter der, finnes det noen andre feilkilder? batteriet er forholdsvis nytt, og tar lading fra batterilader helt fint. er den nye dynamoen også ødelagt/fri for børster, eller er det noe annet jeg bør sjekke først? takknemlig hvis noen vet noe om dette! Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Mål hvor mye strøm dynamoen gir ut, om du ikke får til å måle selv stikk innom ett verksted så tar noen det ei kjapp måling til deg Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 det får jeg vel neppe til selv? dynamoen leverer likestrøm, og da må jeg inn med amp.meter eller ha ei likestrømstang, vel? og det er jo ikke akkurat standard.... da blir det vel verksted...... Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Lyser ladelampen? Hvis du har ladelampe da. På biler med ladelampe magnetiseres ofte dynaoem gjennom den lampa. Om den er gåen vil ikke dynamoen lade... Lenke til kommentar
Golf2-1987 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Quick and dirty metoden er å sjekke spenningen på batteriet. Hvis dynamoen er i orden vil spenningen typisk gå litt opp når motoren går. Nå slipper du å surre med å måle strømmen i serie osv. Viktig med god jording på batteriet. Hvis denne er dårlig, vil du også kunne merke at startmotoren virker litt "svak"... (Erfaring fra min bil) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 er det laderelè på denne bilen? Har byttet noen dynamoer på toyota av ca samme årsmodell og dem virker bare ikke før man bytter laderelèet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå