ral Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Det jeg ønsker meg er en ruter som fungerer bra til P2P, for eksempel med utorrent. Jeg hadde først en Linksys WRT54G (trur jeg), men denne fungerte veldig dårlig med P2P, dvs. sleit med mange oppkoblinger på en gang. Jeg kjøpte da en D-Link DGL-4300. Tenkte det kunne være fint med litt mer kontroll. Men det viste seg å være helt latterlig av meg. Der jeg bor har vi to linjer fra nextgentel inn til blokka og ved hjelp av et par switcher deles disse ut til alle i blokka. Det betyr at jeg bare får "leke ip", intern ip eller hva det kalles, inn til leiligheten min. Den er selvsagt ikke fast, og jeg har ingen muligheter til å åpne porter el. på fellesruteren i kjelleren. Pga dette er D-Link ruteren antagelig litt meningsløs og ha, men enda værre er det at den fungerer veldig dårlig med f.eks. utorrent fordi den ikke har UPnP (antar jeg). Har jeg forstått ting rett? Må jeg kjøpe ny ruter igjen? Hvilken vil dere i så fall anbefale (tråløs)? Endret 1. februar 2007 av ral Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 DGL-4300 er en bra router for bittorrent. Du vil trolig ikke få noen bedring med andre routere. Anbefaler deg heller å skaffe ny DSL linje hvis du må dele med mange. Lenke til kommentar
ral Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Anbefaler deg heller å skaffe ny DSL linje hvis du må dele med mange. 7829983[/snapback] Det er ikke aktuelt med egen linje. Hastigheten er det ikke noe å si på og billig er det og. Lenke til kommentar
ral Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 DGL-4300 er en bra router for bittorrent. Du vil trolig ikke få noen bedring med andre routere. 7829983[/snapback] Bare så det er klart, så klarer jeg ikke løse NAT-problemene med denne ruteren. (Hvis jeg har forstått ting rett.) Det gjør at denne ruteren er relativt ubrukelig til bittorrent for meg. Men ellers er jeg veldig fornøyd med at den er superstabil osv. Trenger tips til en som er like stabil, men hvor jeg kan unngå NAT-problemer, dvs. den må ha UPnP? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Problemet ligger vel heller i NGTs to routermodem som deler ut nett hos dere. Har du ikke aksess til forwarding i disse så sliter du. Endret 31. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
ral Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Problemet ligger vel heller i NGTs to routermodem som deler ut nett hos dere.Har du ikke aksess til forwarding i disse så sliter du. 7839065[/snapback] Hm, men jeg hadde jo ikke NAT-problemer med Linksys ruteren.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Mulig de har en bedre løsning da Er du sikker på at 4300 mangler upnp? Upnp ble lagt til på firmware 1.4 og nå er versjonen kommet opp i 1.6. Lenke til kommentar
ral Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Er du sikker på at 4300 mangler upnp?Upnp ble lagt til på firmware 1.4 og nå er versjonen kommet opp i 1.6. 7839202[/snapback] Du har faktisk helt rett. Tusen takk for den opplysningen! Jeg har tydeligvis lest for gamle tester ol. Men hvordan enabler jeg det da? (Jeg har firmware 1.6.) Hvis det ikke er default. I så fall, hva kan da være problemet? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Siste firmware er 1.7W . Du finner den HER. ED ! Du finner ihvertfall UPnP under Advanced > Advanced Network på firmware 1.7W Endret 1. februar 2007 av Konge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå