tom77 Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Siden du spør om dette så lurer jeg på hva du hadde bak det Zyxel modemet før for å dele nettverk for flere datamaskiner da din nye switch nå vil gjøre hva en gammel gjorde før . 7848804[/snapback] Det eg gjorde før var å koble til WAN porten men da fikk eg ikke åpnet de portene eg skulle, og nå går netverkskablen fra zyxel in til (D-Link) LAN port og en til kabel fra LAN til den stasjonære PC'en. Klarer ikke å finne mappene mine nå fra mediacenteret i stua som har trådløst kort. 7849352[/snapback] He he nu funker det plutselig med det opprinnelige oppsette eg hadde, portene er åpne. Trur denne zyxell routeren har klikket Lenke til kommentar
450Drookie Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Bumper denne opp igjen Noen som har erfaring med å få DIR-635 med NGT til å fungere som ruter? Har speedtouch 546 fra NGT, jeg kobler ned den PPPOE connection saken, og så går jeg inn på DIR-635 og setter opp PPPOE der. Der legger jeg inn brukernavn og passord fra NGT (har fått dette fra de) og så setter jeg "reconnect mode" til Always on. Er det noe mer jeg skal gjøre? Skal noen av de andre feltene i PPPOE bildet fylles ut? Får ikke internet connection på denne måten Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Det kan hende du har PPPoA-forbindelse. Da vil du ikke kunne bruke den metoden. Har du satt routermodemet i bridge? Lenke til kommentar
450Drookie Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Det kan hende du har PPPoA-forbindelse. Da vil du ikke kunne bruke den metoden. Har du satt routermodemet i bridge? Ja, jeg tror det trykker "disconnect" på PPPOE inne på Speedtouchen, før jeg satt opp PPPOE koblingen på D-Linken. Får ikke kontakt med Speedtouchen etter at jeg har gjort dette. Hvordan finner jeg ut om jeg har PPPOE eller PPPOA? Lenke til kommentar
dePt Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) Ring ngt og spør, evt. send mail. Sånt sjekkes enkelt. Du har vel 4 mulige oppkoblinger der? Bare spør hvilken du skal koble opp på. Evt. reset modemet (15sek i resethull bak) og se hvilken tilkobling den kolber opp på automatisk. Bruk så denne. Endret 17. juli 2010 av dePt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå