lassaron-jon Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 ouch. har sendt ut mail til alle epostnyhets folka, inkludert meg. fått ned webcam, sletta nyheter osv. det dreier seg om www.sunnfjordskisenter.no det eg lurte på var om det går an å spore slikt, eller om det ikkje går. det her er andre gangen på 3 dager at det skjer, og det er ikkje veldig kjekt. no er sikkert ikkje den sida den med best sikkerhet heller. kanskje er det her litt feil plass å poste men.... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Ta det opp med webhotellet du benytter. Dette tyder på at de har dårlig sikkerhet (eller at du har svakt brukerid/passord). Du bør ihvertfall bytte passord for vedlikehold av siden med en gang, samt sjekke de maskiner du benytter i vedlikehold for trojanere og annet grufs. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Disse tyrkiske småbarna som liker å kalle seg "hackere", mens de egentlig er patetiske scriptkiddies, kan være skikkelig irriterende. De benytter seg av kjente sikkerhetshull i programvaren. I de fleste tilfellene blir siden defaced (forsiden byttes ut), mens de legger inn en trojaner plassert i en tilsynelatende ufarlig fil. Jeg har sett /smileys/bigface.php ol. bli brukt. Ta kontakt med webhotellet ditt, oppdater programvaren du bruker og skift alle passord. Pass også på at den innlagte trojaneren ikke fortsatt eksisterer etter at du har skiftet passord. Jeg håper forresten at du har backup? Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 det er ikkje meg det gjelder, so eg veit ikkje. berre lurte på synstpunkt Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Da gjelder samme råd for den som har sidene (vedlikeholder) og for webhotellet. Mye lar seg spore, også defacing av websider. Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 er det admin passord som har blitt hacka eller korleis går slikt an? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 er det admin passord som har blitt hacka eller korleis går slikt an? 7832346[/snapback] Som sagt, kjente sikkerhetshull i programvaren blir utnyttet for å gi inntrengeren administratortilgang, noe som gjør det mulig å deface siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå