Gå til innhold

tips til dere som vil overklokke de nye XP'ene (2200 og oppo

lohelle

Anbefalte innlegg

For dere som ikke har lyst til å kutte i prosessoren med kniv, så finnes det en mye bedre måte. Du tar en strømforsyning og setter en nål inn i en jording på en molexplugg, og en nål inn i en +5v (rød) på en annen molex. Så setter du hver av nåltuppene på hver sin "kobblingsprikk" på prosessoren og da vil bridgen "smelte". Du ser en liten gnist, og da er bridgen kuttet. Bare pass på at nålene rører hverandre, for da kortslutter du saken. For å få en ATX PSU til å starte, setter du en biners mellom den mørkegrønne ledningen og en jord (svart) på ATX pluggen. Det er en fordel om du har en gammel AT PSU, for den har påknapp, og det gjør ikke noe særlig om du greier å drepe den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et mye bedre tips til alle som overklokker AMD prosessorer av nyere typer(Palmino eller throughbred):

Kjøp et hovedkort med VIA Apollo KT400/Vt8235 basert chipset.

Da vil Throughbred og Palmino være ulåste uten modding! Jeg har Asus A7v8x og AMDXP2000+ der jeg kan stille:

Multiplier x6,5-x17

FSB: 100MHz-266MHz(433MHz DDR)

Vcore: 2.05v-3.05v

Vmem: 2.5v-3.2v

Vagp: 1.5v-1.9v

Dette er henholdshvis at du gjør et par loddeoperasjoner på hk og noe MOSFET mod(for de uten jumpere).

OverVolt_Enable: pin 2-3

JumperFree mode: pin 1-2-3

Software CPU clock: Pin 1-2

Anbefales!

Jeg mener at det ikke er riktig at alle Athlon Tbred er ulåst i KT400 chipset. Jeg kan bare velge multiplier fra 5 til 12.5 med jumpere og ikke noe som helst i bios.

Kan jeg stille FSB opptil 166MHz viss jeg har XP2000+ og PC2100 ram?

ram og cpu skulle tåle 133MHz...... har samme chipset som deg så hovedkort skulle støtte dette.

AMDturbo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...