rocketer Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Noen som har erfaring med denne skjermen? http://itpro.no/art/9957_printable.html Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Nei, men jeg gikk og ventet på det en stund og leste en del om det. Droppet det siden det bare støtter 1080i, ikke p. http://www.mirai.eu/Download/documents/pro...DTL-642E500.pdf Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Sendte en epost til AfterHours.co.uk for ganske lenge siden om dette, og fikk svar i dag: We have just received word from Mirai that this TV can support 1080p on HDMI although they are currently awaiting certification to be able to advertise this fact. Da er det, bortsett fra at den har nokså få farger, ikke sikkert den er så verst. Endret 31. januar 2007 av HeltNils Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det er vanskelig å finne omtalar av denne skjermen på nettet òg. Om nokon har ein link, vær så snill å post den her. :-) Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Litt info her nå: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=454291 Lenke til kommentar
roffern Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Det er vanskelig å finne omtalar av denne skjermen på nettet òg. Om nokon har ein link, vær så snill å post den her. :-) 7875871[/snapback] Hei på dere Jeg kjøpte den i går og har så vidt fått testet litt. Dessverre har jeg ikke noe hdmi kilder å mate den med så så langt har den blitt koblet opp med den gode gamle Xboxen via komponent til vga. Jeg syntes bilde er helt strøkent i 1080i der - Xboxen klarer jo ikke dra 1080i filmer dessverre så jeg mener nå at menyer og slikt er strøkent. Kjørte Underworld i går - og svartnivået er helt rått på den. Jeg sliter litt med å justere farger, ble litt sent i går så droppet å fikle så alt for mye men det er veldig kraftig farger i oppsette fra fabrikken. Samt at jeg fant ut at bakgrunnsbelysning sto på 10 i oppsette fra fabrikken, det blir veldig høyt så jeg satte den til null og justerte litt på kontrast og sånt og da fikk man et skikkelig pent svartnivå. Skal se hva jeg får testet i helgen - har dere spørsmål så bare kom med de Mvh Roffern Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Han på avforums kommenterer litt ugjevnt bakgrunnslys, hvor mye merker du til det? Lenke til kommentar
roffern Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Han på avforums kommenterer litt ugjevnt bakgrunnslys, hvor mye merker du til det? 7956182[/snapback] Hmm ikke merket noe til det jeg Mulig det er fordi han kansje ikke har skrudd den ned til null. For det var helt klart at det var nødvendig for å få justert kontrastnivået bra .roffe. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Bakgrunnslyset skal være jevnt uavhengig av hvilken styrke det står på. Uansett skrev han at han har satt den til 0. Enten er det vel bare hans TV, eller så er det så lite at ikke du merker det. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 *UP*-er denne tråden for å samle inn mer erfaringer. Er blitt litt interessert i den selv, etter en del lesning på diverse forumer. Dingz har testet den, men er ikke helt overbevist hvor mye jeg skal vektlegge det som skrives. Lenke til kommentar
dudley.no Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 bare meg som er skeptisk til ukjente tv produsenter?Mirai er ihvertfall for meg helt ukjent..... Mulig tvn virker bra når man får den i hus men at hvis man begynner å sammenligner med sony,pioneer,panasonic osv at kvaliteten blir dårlig? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Vel, hva er en ukjent TV-produsent? Tror f.eks. at Tatung produserer mer paneler enn Fflere av de "kjente" til sammen. Jeg er interessert i hvor BRA en TV er... ikke hvilke bokstaver som er limt på fronten. Samme panel kan stå i flere TV-er, på samme måte som bilmotorer, vaskemaskinmotorer etc. About MIRAIThe MIRAI brand first entered the European market in December 2005. It is the newly formed global brand of Taiwan based Chi Mei Corporation, one of the world's largest suppliers of LCD technology, and is set to become a major force in the international supply of digital display products. PS: De bytter ssv. snart navn til Chimei: http://www.mirai.eu/News&news_id=23/MIRAI-...ntroduce-CHIMEI Endret 16. juni 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Vurderer denne tven selv..kan man kjøre 1080p med den (Ps3 bluray) ? bra til film (sortnivå osv)?? iforhold til de andre lcd og plasma. Lenke til kommentar
Smyegel Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Vurderer denne tven selv..kan man kjøre 1080p med den (Ps3 bluray) ? bra til film (sortnivå osv)?? iforhold til de andre lcd og plasma. 8926977[/snapback] Jepp man kan kjøre full HD på PS3 med denne =) har den selv Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Noen som klarer/har prøvd å kjøre 50 Hz over DVI (1080p) Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Kan ikke en heldig eier ta et bilde av vidunderet å laste opp ? Lenke til kommentar
Yadah Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Synes TV'n var bra jeg. 1080p fungerte fint fra PC (DVI-HDMI). Den største svakheten til MIRAIen er nok analog-tuneren, men det bryr jeg meg veldig lite om ihvertfall. Skal legge ut noen bilder senere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Noen som har prøvd med xbox360? Om det funker greit? - Jeg er også ganske ny, så jeg lurer på om man trenger en spesiell type kabel for å få koblet xboxen opp? Har vanlig sånn HD-ledning som fulgte med xbox'en ser dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå