Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?

Sharp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg lurer på en liten ting. Er det mulig å få kjøpt veggfester til Samsung 226bw? Hadde vært litt tøft å hengt den på veggen :)

Er forresten kjempe fornøyd med min skjerm! Er veldig fornøyd med fargene og sånt samt den fungerer flott i spill! Skjønner ikke hva alle klager på... :dontgetit:

Har btw S-Panel

Lenke til kommentar
Kjøp den nye CW da vel, den skal vel alle ettersom jeg skjønner ha S-panel.

9308975[/snapback]

Stemmer det. Ifølge denne artikkelen er det fordi Samsung bruker en helt ny teknikk for baklys som kun vil fungere med Samsungs egne paneler, og denne nye teknikken skal samtidig gi mye bedre farger enn 226BW med S-panel.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Det ser ut som at 226CW ikke støtter HDCP, men hørte om at den skal kun leveres med S panel … Kan noen av dere fortelle meg at hvor mye sannheten er i det…

9191350[/snapback]

Ifølge Samsungs sider for 226CW skal 226CW støtte HDCP. Angående S-panel kan du se på linken lengre ned i innlegget mitt her. :)

Hva er forskjellen på S-panelet og A-panelet (som  til nå er det beste?). Er S produsert av (S)amsung selv?

9204696[/snapback]

hvordan i **** ser man hva slags panel man har?

9257779[/snapback]

Jeg har skrevet litt om paneltypene og hvordan man kan sjekke paneltype på 226BW i Panelguide til Samsung 226BW og 226CW.

Lenke til kommentar

Får en 226BW i morra. Hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke finner ut hvilket panel det er på den? Kanskje litt dumt å kalibrere et A-panel med en preset for C-panel eller omvendt :lol:

Eller hva hvis det er et S-panel, da trenger jeg jo ikke å kalibrere i det hele tatt, forstår jeg det som.

Lenke til kommentar
Får en 226BW i morra. Hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke finner ut hvilket panel det er på den? Kanskje litt dumt å kalibrere et A-panel med en preset for C-panel eller omvendt :lol:

Eller hva hvis det er et S-panel, da trenger jeg jo ikke å kalibrere i det hele tatt, forstår jeg det som.

9372279[/snapback]

Du vil jo merke om kalibreringen blir feil og da er det jo bare å gå tilbake....f.eks. en c-kalibrering vil ta seg dårlig ut på et A-panel. Mistenker samtidig at C-panelene varierer mer enn A-panelet, slik at en kalibreringsprofil ikke trenger å stemme for å alle med C. Her må man bare prøve og feile.

Tror jeg har et A-panel, uten at jeg vet med sikkerhet pga. fjernet info i servicmeny - og jeg bruker den orginale samsungprofilen, men har gjort egne justeringer på fargene. Dette funker for meg:

Brightness: 65

Contrast: 75

Red: 45

Green: 45

Blue: 30

Lenke til kommentar

9372279[/snapback]

Er info om hvordan du finner ut paneltype og linker til kalibrering av A- og C-paneler i denne tråden :)

Jeg vil også anbefale å kalibrere S-paneler. De gir kanskje beste/mest korrekte farger 'out-of-the-box' sammenlignet med A- og C-panelene, men selv S-panelene kan bli bedre om man gidder å fikle litt med kalibreringen. :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

jepp, har lest tråden din, skag1.

Men det sies jo at servicemenyen er borte, du ser ikke bakpå skjermen hvilket panel det er eller noe. Derfor må man jo bare prøve og feile for å finne ut hvilket panel det er. Hvilket panel er det størst sjans for å få? Noen sjans for å få S-panel?

Lenke til kommentar

Heisann. Lenge siden jeg har besøkt denne tråden nå etter kjøpet av min 226BW, men i det siste har jeg hatt en dårlig erfaring med skjermen. En gang i forrige uke la jeg merke til at det flimret rundt teksten i adresselinjen i browseren min. Etter nøyere inspeksjon fant jeg ut at jeg altså har "artifacts" flere steder. Artifactsene er altså ganske så godt synlige i 2d, men jeg har klart på påvise de i 3d og.

Det første jeg gjorde var å bytte til et annet 3d-kort for å isolere problemet. Da dette ikke gav utslag, prøvde jeg div. drivere til de to kortene, men artifacts'ene var fortsatt til stede. Jeg prøvde så både dvi og vga, uten hell. Når jeg i kveld derimot koblet til min gamle 17" Nec, forsvant artifacts'ene! Har byttet frem og tilbake litt nå, og artifactsene oppstår altså bare på Samsungen! Skal prøve en tredje skjerm før jeg kommer med min konklusjon, men dette lover ikke bra. Dette må i såfall gå på garantien, men jeg er meget nysgjerrig på hva som kan føre til dette merkelige fenomenet?

Lenke til kommentar
Kan det være samme problem som her:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=821213

9380510[/snapback]

Det er nok ikke samme problem virker det som, men her kommer det pussige:

Etter å ha vært gjennom en rekke skjermer for å teste fenomenet, er problemet tilsynelatende borte på 226BW. Jeg er allikevel kritisk, og holder ekstra nøye med skjermen den neste uken. Kommer med tilbakemelding her hvis det er ønskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...