Nmcu Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg kjøpte en Samsung Syncmaster 226BW, når jeg prøvde å stille inn fargene og lys fikk jeg store problemer spesielt med blåfargen i fargespektret på skjermen. Jeg brukte en EIZO skjerm som referanse når jeg prøvde å stille den inn. Etter 2 timer med masse banning ble skjermen sendt tilbake. Dette var en med C panel.. (Er lei av dårlige skjermer) Eizo 21.1" LCD ColorEdge CE210W er det jeg skaffet meg i steden for, rimelig bra denne ! Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg kjøpte en Samsung Syncmaster 226BW, når jeg prøvde å stille inn fargene og lys fikk jeg store problemer spesielt med blåfargen i fargespektret på skjermen. Jeg brukte en EIZO skjerm som referanse når jeg prøvde å stille den inn. Etter 2 timer med masse banning ble skjermen sendt tilbake. Dette var en med C panel.. (Er lei av dårlige skjermer) Eizo 21.1" LCD ColorEdge CE210W er det jeg skaffet meg i steden for, rimelig bra denne ! 9071847[/snapback] Burde være bra med tanke på prisen... Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Burde være bra med tanke på prisen... Hvis jeg skal vurdere pris i forhold til hva jeg fikk, så ser jeg på dette som et veldig dårlig kjøp. Det er vanskelig å unngå å få et C panel, så det beste er å styre langt unna denne skjermen. Får håpe Samsung finner ut av dette tullet med denne skjermen snart. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg har a-panel og er fornøyd med det, kontra pris. Jeg har sett flere 22" på 2500kr og rundt der som ikke er i nærheten. Så de 500kr ekstra jeg betalte synes jeg det var verdt. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Da er min skjerm endelig kommet. Vet ikke helt hva panel det er, siden det bare står [R] bakpå. Veldig fornøyd med skjermen, ingen døde pixler og lite lekk av baklys (litt helt øverst til venstre). Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Bestilte min far Netshop idag så jeg er litt spent på hvilket panel jeg får på min da, men svaret får jeg i morgen når jeg har hentet den i hentebua i Sandefjord da... ***Mine innlegg*** Endret 19. juli 2007 av Znoken Lenke til kommentar
Perdition Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hei, noen som vet de hovedforskjellene på 226BW og 226CW (deluxe version)? Jeg har planer om å kjøpe CW på grunn av at de har S-panel og så kom jeg til å lure på om kanskje CW er bedre til gaming? Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 CW har vel bedre kontrast + at S panelet er generelt bedre på farger osv. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg kjøpte Samsung hos Netshop, aner ikke panel-type, men det er den beste LCD-skjermen jeg har prøvd til nå... Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Bestilte min far Netshop idag så jeg er litt spent på hvilket panel jeg får på min da, men svaret får jeg i morgen når jeg har hentet den i hentebua i Sandefjord da... ***Mine innlegg*** 9105482[/snapback] Kjenner selv noen som bestilte den fra NetShop for et par dager siden, så jeg er også spent på hva du får Lenke til kommentar
presets Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Det er ikke S-panel i 226BW, men det blir det ihvertfall i den nye 226CW som er oppgraderingen! Jeg skal ha CW http://www.behardware.com/news/8930/first-...g-sm-226cw.html This technology is not yet mastered by the competition and according to Samsung France, this guarantees the implementation of S panels, S being for Samsung Lenke til kommentar
presets Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hei, noen som vet de hovedforskjellene på 226BW og 226CW (deluxe version)? Jeg har planer om å kjøpe CW på grunn av at de har S-panel og så kom jeg til å lure på om kanskje CW er bedre til gaming? 9106598[/snapback] CW`en kommer ikke til å bli veldig mye bedre til gaming vil jeg tro. Det er som sagt i flere tråder nå fra meg at eneste forskjellene er kontrastene og s-panelet. Ellers så har faktisk skjermene 5ms responstid svart-hvit. De nevner bare 2msgrå-grå for at den skal høres sykere ut. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Er denne auken i kontrastverdien verdt prisforskjellen mellom 226BW og 226CW, tru? (Sjølvsagt, det å vere garantert S-panel kan vere verdt ein del i seg sjølv og! ) Endret 20. juli 2007 av Garegaupa Lenke til kommentar
presets Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 FOr min del.. så gjør s-panelet ALL forskjellen xD Men kontrasten er jo bedret den og.. så fra BW`ens 3000:1 DYNAMISK til CW`ens vanlige 3000:1 Jeg går for CW`en no doubt Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Da var skjermen min hentet...Det jeg lurer litt på nå er hvor jeg ser hvilket panel den har...Eneste jeg som står på esken på Color er High Glossy Black....På model så står det 226BW [R].....Mente det skulle stå en bokstav bak [R] som indikerte åssen panel det var...Korrekt meg hvis jeg tar feil da.... Endret 20. juli 2007 av Znoken Lenke til kommentar
presets Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Det eneste jeg vet er at den IKKE har S-panel.. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Noen som vet hvordan jeg kan få Vista til å bruke ICC profilene, ikke søren at jeg har klart det enda jeg har lagt det inn i fargebehandlingen ?? Lenke til kommentar
Swayne Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Da var skjermen min hentet...Det jeg lurer litt på nå er hvor jeg ser hvilket panel den har...Eneste jeg som står på esken på Color er High Glossy Black....På model så står det 226BW [R].....Mente det skulle stå en bokstav bak [R] som indikerte åssen panel det var...Korrekt meg hvis jeg tar feil da.... 9108610[/snapback] Det er riktig...lengre bortenfor r-en skal det stå enten a, c eller s i en parentes. Men det virker som om slik informasjon er fjernet på en del av de nyere utgavene. Jeg vet ikke hva jeg har fordi infoen om panel er fjernet i servicemenyen, men mest sannsynlig A siden dette er angitt bak. Er fornøyd med skjermen, men sliter en del med fargejusteringer - blir ikke helt fornøyd der. Det er liksom ingen av fargeprofilene som funker helt bra - ikke de som er nevnt her på forumet heller. Den beste så langt er faktisk den som fulgte med - men jeg sliter med litt for mye rosaskjær...dersom jeg skrur ned rødt, blir det for mye grønnskjær osv.... Kanskje noen har nye tips? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg fikk min Samsung Syncmaster 226BW i dag, og kan si at jeg er fornøyd med skjermen. Likevel så synes jeg ikke det jeg har sett så langt er så mye bedre enn min gamle Xerox XA7-192I. Men for å ha det sagt, så er jeg fortsatt veldig fornøyd med Xerox-skjermen. Hvilket panel denne Samsung-skjermen inneholder er uvisst siden det ikke står noe på pakken og fordi det feltet i "vedlikeholdsmenyen" som skal vise paneltypen faktisk er helt blankt. Skjermen ble kjøpt hos Netshop. Den personen som skrev denne artikkelen har erfart det samme, og da brukte skjermen et samsung-panel. Altså kan jeg bare gjette på at det samme er tilfellet hos meg. Ellers så har jeg lagt merke til at bakgrunnsbelysningen er som to "lamper" oppe og nede. Det er ikke noe som plager meg, men skal jeg beskrive bakgrunnsbelysnigen, så må det bli noe sånt. Lenke til kommentar
Swayne Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Jeg fikk min Samsung Syncmaster 226BW i dag, og kan si at jeg er fornøyd med skjermen. Likevel så synes jeg ikke det jeg har sett så langt er så mye bedre enn min gamle Xerox XA7-192I. Men for å ha det sagt, så er jeg fortsatt veldig fornøyd med Xerox-skjermen. Hvilket panel denne Samsung-skjermen inneholder er uvisst siden det ikke står noe på pakken og fordi det feltet i "vedlikeholdsmenyen" som skal vise paneltypen faktisk er helt blankt. Skjermen ble kjøpt hos Netshop. Den personen som skrev denne artikkelen har erfart det samme, og da brukte skjermen et samsung-panel. Altså kan jeg bare gjette på at det samme er tilfellet hos meg. Ellers så har jeg lagt merke til at bakgrunnsbelysningen er som to "lamper" oppe og nede. Det er ikke noe som plager meg, men skal jeg beskrive bakgrunnsbelysnigen, så må det bli noe sånt. 9116296[/snapback] Interessant å lese den artikkelen du linker til her og hvordan han kunne finne ut hvilket panel han hadde ved å åpne skjermen. Jeg vet ikke helt om jeg tørr dette da jeg er redd for å ødelegge noe. Jeg er en av dem som har fått fjernet panelinfoen i servicemenyen så jeg vet ikke helt hvilket panel jeg har selv om det står en A på klisterlappen bak (som alle vet trenger jo ikke dette å stemme). Det eneste jeg vet ennå er at skjermen min er produsert i slovakia i uke 17 og at fargeprofilen på C-skjermen i den artikkelen du linket til overhodet ikke stemmer for min skjerm. Den blir helt rosa med den profilen. Nå mener jeg å ha prøvd profilen til A-skjermen fra samme nettsted og den funka ikke heller. Tror ikke jeg har et S-panel siden jeg ikke blir helt fornøyd med fargene og at jeg til dels på beste innstillinger kan oppleve noe rosa i grått. Har tatt bilder av baklyset med blank skjermsparer for kanskje dette kan avskløre panelet. Hadde jo vært gøy å vite paneltype. Fint om andre kan sammeligne med sine baklysbilder og evt poste her. Hva tror dere? Synes jo ikke mitt baklys ligner på den typiske H-en de viser i artikkelen fra Behardware, så har jeg kanskje et A panel? Eller hur? Endret 21. juli 2007 av Swayne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå