Panter Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Var på siba i dag jeg og. Men for en pris! 3895!! Så da dro jeg og kameraten min som skulle ha en til computercity i sandvika der de nå har den til 2990 9047182[/snapback] "ComputerCity er en filial i SIBA-konsernet" :-) Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Joda, men det var jo en enorm prisforskjell uansett. Så selv om de er i samme konsern så ser en allikevel stor prisforskjell. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Da har jeg også bestilt en skjerm hos ComputerCity. Får bare håpe på det beste Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Jeg bestilte fra sgh i går. Håper på det beste jeg også. Skal gi en liten raport når jeg får den. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Sikkert allerede oppklart, men denne skjermen er ikke glossy panel, (bare pianolakkramme). Har selv en 206BW. Endret 11. juli 2007 av radivx Lenke til kommentar
poxy Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Sendte dette til Samsung.. Jeg lurer på hvordan jeg kan se hvilket panel jeg har fått på min splitter nye 226BW. Bak på skjermen står det ikke opplyst om dette,og heller ikke i servicemeny. Eneste jeg fant var hvilken versjon dette er M-ME 22 W0BDA-1003. Såvidt jeg skjønner har dere levert skjermen med flere panel(A,C,S og nå et umerket som jeg innehar),og folk merker noe forskjell på disse typene. Etter det jeg kjenner til,så skulle dere utelukket produsere disse panelene selv og jeg ville bare høre om selger har gitt meg det jeg hadde som kriterie. Det finnes forresten forum med mange innlegg rundt dette med paneltypene,så jeg håper iallefall å få bekreftet hvilket panel jeg sitter med nå. Svaret... Takk for din email til Samsung ElectronicsNordic. Vi uttaler oss ikke om enkelte komponenter i våre produkter. Dette er bedriftshemmeligheter. Uansett komponenter i våre skjermer står vi for høy kvalitet. Det man leser på ulike forum får man ta med eiklype salt, det er sant att vi har ulike modeller i ulike land for å tilpasse med ulike komponenter, men hvilke komponenter går vi ikke ut med. Right Lenke til kommentar
Panter Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Sendte dette til Samsung.. Som jeg har skrevet før i dette forumet: Skjermen som selges heter 226BW. Det er det produktet du kjøper. Hva Samsung velger å putte inni der er helt deres valg, men du må nesten stole på at de velger komponenter de kan stå inne for. Hvis ikke så kjøp et annet fabrikat! At hardwareprodusenter rett som det er bytter interne komponenter er svært vanlig. Det gjør de pga kostnader og tilgang til komponenter. Alle produsenter gjør det og kan selvfølgelig gjøre det fordi de selger deg en totalpakke. De selger ikke enkelkomponenter og garanterer ikke at den pakken består av nøyaktig de og de samme komponentene hele tiden. Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Sendte dette til Samsung.. Som jeg har skrevet før i dette forumet: Skjermen som selges heter 226BW. Det er det produktet du kjøper. Hva Samsung velger å putte inni der er helt deres valg, men du må nesten stole på at de velger komponenter de kan stå inne for. Hvis ikke så kjøp et annet fabrikat! At hardwareprodusenter rett som det er bytter interne komponenter er svært vanlig. Det gjør de pga kostnader og tilgang til komponenter. Alle produsenter gjør det og kan selvfølgelig gjøre det fordi de selger deg en totalpakke. De selger ikke enkelkomponenter og garanterer ikke at den pakken består av nøyaktig de og de samme komponentene hele tiden. 9056852[/snapback] Helt greit at de bruker de komponentene de vil, men jeg synes at det er dårlig gjort å ikke la brukeren få vite hvilket panel som står i. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Synes ikke det er greit av det hele tatt jeg, ihverfall ikke i denne saken her om denne skjermen, viss de skal bytte komponenter så burde jo det fullførte\totale produktet ihverfall yte like bra. Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Synes ikke det er greit av det hele tatt jeg, ihverfall ikke i denne saken her om denne skjermen, viss de skal bytte komponenter så burde jo det fullførte\totale produktet ihverfall yte like bra. 9060373[/snapback] Akkurat, og det er kjernen i problemet her. Samsung leverer et produkt som varierer kraftig i kvalitet, alt ettersom hvilket panel du mottar. De passer også på å kun sende de beste S-panelene til tester, slik at det dannes et feil bilde hvor hvordan skjermen vil yte for noen som får et minde godt panel, og dette grenser i min mening til lureri. "Cherrypicking" er en ting, men når kvaliteten er så substansielt forskjellig synes jeg ikke det er OK av Samsung. Fakta er at C-panelene er så forskjellige i forhold til S-panelene, at det like godt kunne vært solgt som en annen skjerm. Det er jo tydelig at Samsung har opplevd problemer med kunder som etterspør paneltyper da de nå har fjernet denne informasjonen fra eskene/skjermene. Endret 12. juli 2007 av Pennywise Lenke til kommentar
Panter Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Akkurat, og det er kjernen i problemet her. Samsung leverer et produkt som varierer kraftig i kvalitet, alt ettersom hvilket panel du mottar. Gjør det virkelig det? Det har vært masse hyl og skrik i den tråden her, men det viser seg at alle er blitt svært fornøyd, uansett hvilket panel de har fått De passer også på å kun sende de beste S-panelene til tester, slik at det dannes et feil bilde hvor hvordan skjermen vil yte for noen som får et minde godt panel, og dette grenser i min mening til lureri. Grenser til paranoid.. Det er vanlig at produkter til test går ut av samlebåndet først og da var det S-panel som ble brukt. Det er jo tydelig at Samsung har opplevd problemer med kunder som etterspør paneltyper da de nå har fjernet denne informasjonen fra eskene/skjermene. Eller for å unngå spekulasjoner og spørsmål og kunder som krever bytte som skaper masse bry for de og deres kunder. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Men er det sant/bekrefta at alle 226BW'er skal begynne å produseres med S-panel? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Men er det sant/bekrefta at alle 226BW'er skal begynne å produseres med S-panel? 9062838[/snapback] Er bekreftet ja. Gå 2 sider tilbake, helt øverst. Lenke til kommentar
essr Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Jeg har en skjerm med c-panel. Nesten ikke bleeding. Litt nede og oppe på skjermen. Ingen pixelfeil, har hatt den i to måneder og er rett og slett godt fornøyd med skjermen. Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Noen som vet hvilken skjerm dette er? https://prisguiden.no/product.php?productId=76776 Aldri hørt om den før, og den ser ny ut. Forbedret utgave? Endret 12. juli 2007 av Pennywise Lenke til kommentar
Panter Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Gå 2 sider tilbake, helt øverst. 2 sider tilbake hos meg er denne https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8660836 som sikkert ikke er innlegget du mener. Så som du skjønner kan man ikke refere til sider i et forum.. :-) Lenke til kommentar
Panter Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Noen som vet hvilken skjerm dette er? https://prisguiden.no/product.php?productId=76776 Aldri hørt om den før, og den ser ny ut. Forbedret utgave? 9063052[/snapback] google.. "The Samsung SyncMaster 226CW is coming soon, which is just the 226BW with a new backlight to extend the colour gamut to 97% of the NTSC colour space." Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Kjøpte nettopp skjermen (22" 226BW, 2ms, Silver) hos SHG, det er en del baklys oppe/nede og til sidene og jeg har åpenbart ikke fått et S-panel. I service meny er panelinfo borte, og bokstaven er også utelatt på stickeren på skjermen, etter hva jeg har forstått altså et EDIT: A-panel Endret 14. juli 2007 av lurerpaa Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg tror også jeg har fått C-panel, men jeg er egentlig ganske fornøyd. xP Legger ikke så mye merke til baklyset... Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Bare en liten word of warning her, til de som vurderer denne skjermen... Var å tittet på den hos både NetShop Oslo og ComputerCITY. Sier ikke annet enn at jeg ikke ble imponert. Mulig skjermene var innstillt feil, men uansett så det ikke særlig lovende ut. Sooo... Om du er en kresen bilderedigerer, ville jeg droppet denne med en gang For min del ble det en Samsung SyncMaster 244T, som dere kan lese om her!! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Verdict The SyncMaster 244T is the best high resolution LCD monitor I’ve seen at a great price. Yes, if you are VERY serious about image editing, you’ll probably look at a monitor like the Eizo ColorEdge CG220 or the NEC SpectraView Reference 21, but you’ll be paying over three times as much for either of these. For all but professional image editors that demand a colour calibrated display, the 244T is ideal for Photoshop work. The resolution of 1,920 x 1,200 is as high as you can go with a single-link graphics card, and that should be more than enough for most users. If you have a fast enough PC, gaming on this screen is an absolute joy. But if you’re like me and have loads of Windows open during your working day, you’ll love the desktop real estate that the 244T gives you. Basically a fantastic all-rounder at a great price. Endret 14. juli 2007 av Strupstad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå